Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

24. septembra 2010

Na D1 medzi BA a TT pribudne 13 odstavných plôch



Na diaľnici D1 Bratislava - Trnava sa od 1. novembra zníži maximálna povolená rýchlosť na 110 km/h pre všetky jazdné pruhy. Zároveň v záujme ...



Zdieľať
dialnica  d1 bratislava   trnava D1 Bratislava - Trnava

Foto: SITA/Michal BurzaBRATISLAVA 24. septembra (WEBNOVINY) - Na diaľnici D1 Bratislava - Trnava sa od 1. novembra zníži maximálna povolená rýchlosť na 110 km/h pre všetky jazdné pruhy. Zároveň v záujme zvýšenia bezpečnosti Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vybuduje v úseku medzi Bratislavou a Trnavou 13 odstavných plôch. Do polovice novembra tohto roku pribudne šesť krátkych núdzových pruhov dlhých 60 a širokých tri metre. Do konca júna 2011 sa dostavia ďalších sedem odstavných ostrovčekov. V úsekoch vyraďovacích pruhov bude v pravom jazdnom pruhu najvyššia povolená rýchlosť 80 km/h. Národná diaľničná spoločnosť tiež doplní vodorovné a zvislé značenie vyznačujúce povinný odstup od predchádzajúceho vozidla, ktorý bude 70 metrov. Na kilometrovníky osadia tabule s bezplatným SOS číslom, prostredníctvom ktorého NDS 24 hodín denne zabezpečuje pomoc motoristom.

"Hneď po nástupe do funkcie ministra dopravy som v reakcii na tragickú nehodu na tomto úseku vyjadril presvedčenie, že musíme prijať v krátkej dobe ešte pred zimnou sezónou niekoľko opatrení, ktoré by aspoň do istej miery eliminovali riziká, respektíve zvyšovali bezpečnosť na tomto úseku diaľnice D1. Tento úsek je v podstate stavbou a ešte istý čas ňou bude, kým sa dobuduje ďalší celkový odstavný pruh a paralelné komunikácie pri diaľnici," povedal novinárom na odpočívadle Triblavina minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ. Zníženie maximálnej rýchlosť zo 130 na 110 km/h považuje za bežnú prax, aj v iných krajinách sa podľa neho potvrdzuje, že zníženie rýchlosti vo všetkých pruhoch je rozumnejšie ako odstupňovať rýchlosti pre každý pruh osobitne. Bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky ministerstvo aj NDS chápu ako prioritu na vyťaženej komunikácii medzi Bratislavou a Trnavou, zníženie maximálnej rýchlosti podľa Figeľa nezníži priepustnosť diaľnice, akurát sa o niekoľko minút predĺži cesta medzi oboma mestami.

Na úpravy vynaloží NDS okolo 830 tisíc eur. Kedy bude fungovať plnohodnotný odstavný pruh na úseku Bratislava - Trnava zatiaľ nie je jasné. Po dobudovaní 13 odstavných plôch sa vytvorí 30 možností na núdzové odstavenie vozidla, respektíve na opustenie diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou. Maximálna vzdialenosť medzi núdzovými plochami bude štyri kilometre.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Odlet astronautov z ISS posunuli
<< predchádzajúci článok
Daňové a odvodové príjmy vyššie o cca 763 mil. eur