|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. septembra 2010
Na D1 medzi BA a TT pribudne 13 odstavných plôch
Na diaľnici D1 Bratislava - Trnava sa od 1. novembra zníži maximálna povolená rýchlosť na 110 km/h pre všetky jazdné pruhy. Zároveň v záujme ...
Zdieľať
D1 Bratislava - Trnava
Foto: SITA/Michal BurzaBRATISLAVA 24. septembra (WEBNOVINY) - Na diaľnici D1 Bratislava - Trnava sa od 1. novembra zníži maximálna povolená rýchlosť na 110 km/h pre všetky jazdné pruhy. Zároveň v záujme zvýšenia bezpečnosti Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vybuduje v úseku medzi Bratislavou a Trnavou 13 odstavných plôch. Do polovice novembra tohto roku pribudne šesť krátkych núdzových pruhov dlhých 60 a širokých tri metre. Do konca júna 2011 sa dostavia ďalších sedem odstavných ostrovčekov. V úsekoch vyraďovacích pruhov bude v pravom jazdnom pruhu najvyššia povolená rýchlosť 80 km/h. Národná diaľničná spoločnosť tiež doplní vodorovné a zvislé značenie vyznačujúce povinný odstup od predchádzajúceho vozidla, ktorý bude 70 metrov. Na kilometrovníky osadia tabule s bezplatným SOS číslom, prostredníctvom ktorého NDS 24 hodín denne zabezpečuje pomoc motoristom.
"Hneď po nástupe do funkcie ministra dopravy som v reakcii na tragickú nehodu na tomto úseku vyjadril presvedčenie, že musíme prijať v krátkej dobe ešte pred zimnou sezónou niekoľko opatrení, ktoré by aspoň do istej miery eliminovali riziká, respektíve zvyšovali bezpečnosť na tomto úseku diaľnice D1. Tento úsek je v podstate stavbou a ešte istý čas ňou bude, kým sa dobuduje ďalší celkový odstavný pruh a paralelné komunikácie pri diaľnici," povedal novinárom na odpočívadle Triblavina minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ. Zníženie maximálnej rýchlosť zo 130 na 110 km/h považuje za bežnú prax, aj v iných krajinách sa podľa neho potvrdzuje, že zníženie rýchlosti vo všetkých pruhoch je rozumnejšie ako odstupňovať rýchlosti pre každý pruh osobitne. Bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky ministerstvo aj NDS chápu ako prioritu na vyťaženej komunikácii medzi Bratislavou a Trnavou, zníženie maximálnej rýchlosti podľa Figeľa nezníži priepustnosť diaľnice, akurát sa o niekoľko minút predĺži cesta medzi oboma mestami.
Na úpravy vynaloží NDS okolo 830 tisíc eur. Kedy bude fungovať plnohodnotný odstavný pruh na úseku Bratislava - Trnava zatiaľ nie je jasné. Po dobudovaní 13 odstavných plôch sa vytvorí 30 možností na núdzové odstavenie vozidla, respektíve na opustenie diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou. Maximálna vzdialenosť medzi núdzovými plochami bude štyri kilometre.
SITA
"Hneď po nástupe do funkcie ministra dopravy som v reakcii na tragickú nehodu na tomto úseku vyjadril presvedčenie, že musíme prijať v krátkej dobe ešte pred zimnou sezónou niekoľko opatrení, ktoré by aspoň do istej miery eliminovali riziká, respektíve zvyšovali bezpečnosť na tomto úseku diaľnice D1. Tento úsek je v podstate stavbou a ešte istý čas ňou bude, kým sa dobuduje ďalší celkový odstavný pruh a paralelné komunikácie pri diaľnici," povedal novinárom na odpočívadle Triblavina minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ. Zníženie maximálnej rýchlosť zo 130 na 110 km/h považuje za bežnú prax, aj v iných krajinách sa podľa neho potvrdzuje, že zníženie rýchlosti vo všetkých pruhoch je rozumnejšie ako odstupňovať rýchlosti pre každý pruh osobitne. Bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky ministerstvo aj NDS chápu ako prioritu na vyťaženej komunikácii medzi Bratislavou a Trnavou, zníženie maximálnej rýchlosti podľa Figeľa nezníži priepustnosť diaľnice, akurát sa o niekoľko minút predĺži cesta medzi oboma mestami.
Na úpravy vynaloží NDS okolo 830 tisíc eur. Kedy bude fungovať plnohodnotný odstavný pruh na úseku Bratislava - Trnava zatiaľ nie je jasné. Po dobudovaní 13 odstavných plôch sa vytvorí 30 možností na núdzové odstavenie vozidla, respektíve na opustenie diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou. Maximálna vzdialenosť medzi núdzovými plochami bude štyri kilometre.
SITA