|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. januára 2013
Na cestách umrelo historicky najmenej ľudí, teší sa minister
Na slovenských cestách zomrelo vlani historicky najmenej ľudí, keď o život prišlo 296 osôb, pričom dopravných nehôd bolo takmer 14-tisíc. Slovensku sa tak podarilo splniť záväzok ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. januára (WEBNOVINY) - Na slovenských cestách zomrelo vlani historicky najmenej ľudí, keď o život prišlo 296 osôb, pričom dopravných nehôd bolo takmer 14-tisíc.
Slovensku sa tak podarilo splniť záväzok Európskej únie ešte z roku 2002, ktorým sme sa mali do roku 2010 dostať pod hranicu 305 úmrtí na cestách. Na tlačovej besede v Bratislave o tom informoval minister vnútra Robert Kaliňák.
"Naši predchodcovia na začiatku roku 1993 mohli konštatovať oveľa smutnejšiu bilanciu, keď zomrelo na slovenských cestách 677 ľudí, čo je o 66 percent viac ako v roku 2012," uviedol minister Kaliňák. Pritom za 20 rokov existencie Slovenskej republiky si naše cesty vyžiadali 11 480 ľudských životov. "Je to číslo, ktoré hovorí, že najväčším vrahom na Slovensku je vždy dopravná nehodovosť," vyhlásil Kaliňák.
Podľa ministra vnútra môže za zníženie počtu obetí na cestách viacero faktorov, ako napríklad nová legislatíva a pravidlá cestnej premávky, prítomnosť policajtov na cestách, rýchlejšie zasahovanie pri dopravnej nehode a tiež nové cesty, najmä diaľničné úseky.
Podľa Kaliňáka sú výsledky posledného roku historicky najlepšie aj v ostatných ukazovateľoch, ako je počet ľahko a ťažko zranených, a to od roku 1966, odkedy existujú štatistiky ministerstva vnútra. Dodal však, že stále je veľký počet úmrtí chodcov a cyklistov.
Policajný prezident Tibor Gašpar vníma výsledok za rok 2012 ako veľkú výzvu. "Boj o tento výsledok bol ťažký, ale ešte ťažší bude o jeho udržanie," podotkol. Uviedol tiež, že v minulom roku bolo len zo strany Prezídia PZ vydaných 17 opatrení a usmernení týkajúcich sa kontroly na cestách. "Každé jedno opatrenie bolo špecificky zamerané do tej oblasti, ktorá sa nám zdala v tom období riziková alebo problémová," povedal. Išlo napríklad o akcie zamerané na kontrolu počas letnej sezóny, kontrolu požitia alkoholu či vybavenosť reflexnými prvkami chodcov a cyklistov.
Slovensku sa tak podarilo splniť záväzok Európskej únie ešte z roku 2002, ktorým sme sa mali do roku 2010 dostať pod hranicu 305 úmrtí na cestách. Na tlačovej besede v Bratislave o tom informoval minister vnútra Robert Kaliňák.
"Naši predchodcovia na začiatku roku 1993 mohli konštatovať oveľa smutnejšiu bilanciu, keď zomrelo na slovenských cestách 677 ľudí, čo je o 66 percent viac ako v roku 2012," uviedol minister Kaliňák. Pritom za 20 rokov existencie Slovenskej republiky si naše cesty vyžiadali 11 480 ľudských životov. "Je to číslo, ktoré hovorí, že najväčším vrahom na Slovensku je vždy dopravná nehodovosť," vyhlásil Kaliňák.
Podľa ministra vnútra môže za zníženie počtu obetí na cestách viacero faktorov, ako napríklad nová legislatíva a pravidlá cestnej premávky, prítomnosť policajtov na cestách, rýchlejšie zasahovanie pri dopravnej nehode a tiež nové cesty, najmä diaľničné úseky.
Podľa Kaliňáka sú výsledky posledného roku historicky najlepšie aj v ostatných ukazovateľoch, ako je počet ľahko a ťažko zranených, a to od roku 1966, odkedy existujú štatistiky ministerstva vnútra. Dodal však, že stále je veľký počet úmrtí chodcov a cyklistov.
Policajný prezident Tibor Gašpar vníma výsledok za rok 2012 ako veľkú výzvu. "Boj o tento výsledok bol ťažký, ale ešte ťažší bude o jeho udržanie," podotkol. Uviedol tiež, že v minulom roku bolo len zo strany Prezídia PZ vydaných 17 opatrení a usmernení týkajúcich sa kontroly na cestách. "Každé jedno opatrenie bolo špecificky zamerané do tej oblasti, ktorá sa nám zdala v tom období riziková alebo problémová," povedal. Išlo napríklad o akcie zamerané na kontrolu počas letnej sezóny, kontrolu požitia alkoholu či vybavenosť reflexnými prvkami chodcov a cyklistov.