11. septembra 2015
Kontrola motorových vozidiel Krajským riaditeľstvom Policajného zboru v Prešove na ceste pred Svidníkom v smere od Prešova. Foto: TASR/Milan KapustaBratislava 11. septembra (TASR) – Dnes sa začína 4. ročník preventívno–osvetovej kampane Deň zodpovednosti zameranej na kontrolu užívania alkoholických nápojov u vodičov motorových vozidiel.
"
Akcia dnes potrvá do 16. hodiny, ale budeme v nej pokračovať na celom Slovensku aj počas nastávajúceho predĺženého víkendu až do utorka (15.9.). Naše policajné hliadky sa zamerajú najmä na mladých vodičov s dĺžkou vodičskej praxe do päť rokov, pretože to je najrizikovejšia skupina spôsobujúca dopravné nehody," na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave zdôvodnil riaditeľ odboru dopravnej polície Prezídia Policajného zboru Ján Ignaták.
Zároveň predstavil analýzy nehodovosti od roku 2012. Podľa nich uvedení mladí vodiči spôsobili 19 percent nehôd, z toho smrteľných až 26 %. Čiže ich vinou bol každý štvrtý mŕtvy človek. Podobne je to v štatistikách ťažko a ľahko zranených ľudí. Za prvých sedem tohtoročných mesiacov zo 7423 dopravných nehôd zapríčinili 1292 šoféri do päť rokov vodičskej praxe, z toho 32 bolo s usmrtením a 124 s ťažkými následkami na zdraví. "
Je to výrazne viac ako u ostatných vodičov. Niekto by si myslel, že najviac nehôd je na východe, ale najviac prípadov, 17 %, bolo v Bratislavskom kraji, najmenej, 10 %, v Trenčianskom kraji," dodal Ignaták.
Aj podľa riaditeľa Oddelenia bezpečnosti cestnej premávky Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Milana Trošku sú mladí vodiči najviac nebezpeční, odvážni až agresívni, najviac riskujú. "
V rámci dlhoročného projektu BECEP máme rôzne aktivity aj pre stredné školy. Čiže ešte predtým, ako získajú vodičský preukaz, ktorý je pre niektorých ako zbrojný pas. Vyrábame vzdelávacie filmy a dávame ich do autoškôl. Na hudobných festivaloch a iných podujatiach mávame simulátor nehodovosti či opilecké okuliare, čo je zábavné, ale aj účinné, aby si mladí uvedomili možné následky dopravných nehôd," informoval Troška.
Do začínajúcej preventívno-osvetovej víkendovej kampane sa štvrtý raz zapája Slovenské združenie výrobcov piva a sladu. Jej heslom je Keď pijem, auto ostane doma. "
Uvádzame novinku v podobe zapojenia vybraných reštauračných prevádzok a pohostinstiev, kde chceme rozšíriť osvetu a apelovať najmä u mladých vodičov na individuálnu zodpovednosť voči sebe a okoliu. Chceme v tom pokračovať počas jesene a postupne zapojiť až 300 prevádzok," povedala prezidentka združenia Júlia Hurná.
Po skončení víkendovej preventívno-osvetovej kampane bude Prezídium PZ informovať o jej výsledkoch.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR