|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. apríla 2009
Na bezpečnosť cestujúcich v bratislavskekj MHD dohliadnu kamery
Na bezpečnosť cestujúcich v bratislavskej mestskej hromadnej doprave (MHD) dohliada nový kamerový systém. Počas pilotnej prevádzky tohto projektu sú kamery nainštalované v desiatich vozidlách, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 6. apríla (WEBNOVINY) - Na bezpečnosť cestujúcich v bratislavskej mestskej hromadnej doprave (MHD) dohliada nový kamerový systém. Počas pilotnej prevádzky tohto projektu sú kamery nainštalované v desiatich vozidlách, konkrétne v štyroch autobusoch, štyroch električkách a dvoch trolejbusoch. Tieto vozidlá však nebudú nasadzované na rovnaké linky, dopravný podnik ich bude obmieňať. "Nasadzované budú aj na nočné spoje, kde je predikcia vandalizmu vyššia," povedal dnes na tlačovej besede predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník. Okrem zvýšenia bezpečnosti cestujúcich má novinka pomôcť aj pri ochrane vozidiel. "Ročne vynakladáme na odstraňovanie následkov vandalizmu takmer 664-tisíc €. Za to by sa dali kúpiť asi tri autobusy," vysvetlil Zahradník.
Všetky vozidlá, v ktorých sú osadené kamery, sú viditeľne označené. Cestujúci tak bude pred nástupom vedieť, či interiér daného vozidla kamera monitoruje. Počet kamier vo vozidlách je rôzny, závisí od typu a dĺžky vozidla. Pohybuje sa od päť do sedem. Monitoruje sa celý interiér s výnimkou dverí pri vodičovi a jedna kamera sníma okolie vozidla. "Kamery tak umožňujú vodičovi sledovať, čo sa deje napríklad v druhom voze električky," vysvetlil Zahradník. V kabíne vodiča je monitor s výstupom z jednotlivých kamier, jednotlivé obrazy si môže stlačením priblížiť. Okrem toho má na monitore aj tlačidlo tiesňového volania, ktorým sa automaticky dokáže spojiť s dispečingom. Dispečer po vyhodnotení situácie a lokalizácii vozidla dokáže do niekoľkých minút poslať na dané miesto policajnú hliadku, záchranku či bezpečnostné zložky.
Dopravný podnik si uvedomuje, že niektorí cestujúci môžu mať obavy zo straty súkromia. Zahradník ubezpečuje, že s dátami z kamier sa bude pracovať len v zmysle zákona a "nijako inak sa s nimi nakladať nebude." Záznamy sa budú denne sťahovať a archivovať, po siedmich dňoch sa záznamy zmažú. Výnimkou budú prípady, keď si záznam vyžiadajú orgány činné v trestnom konaní pre vyšetrovanie, zdokumentovanie udalosti či dolapenie a usvedčenie páchateľa. "Okrem toho budeme ľudí pozorne počúvať. Budeme robiť ankety priamo vo vozidlách. Zriadili sme aj špeciálnu e-mailovú adresu kamery@dpb.sk, kde môžu občania poslať akékoľvek svoje pripomienky ku kamerovému systému," dodal Zahradník.
Pilotná prevádzka kamerového systému bude trvať pol roka. Po vyhodnotení výsledkov sa dopravný podnik rozhodne, či ho rozšíri aj do ďalších vozidiel. Náklady na pilotný projekt predstavujú 130-tisíc €.
SITA
Všetky vozidlá, v ktorých sú osadené kamery, sú viditeľne označené. Cestujúci tak bude pred nástupom vedieť, či interiér daného vozidla kamera monitoruje. Počet kamier vo vozidlách je rôzny, závisí od typu a dĺžky vozidla. Pohybuje sa od päť do sedem. Monitoruje sa celý interiér s výnimkou dverí pri vodičovi a jedna kamera sníma okolie vozidla. "Kamery tak umožňujú vodičovi sledovať, čo sa deje napríklad v druhom voze električky," vysvetlil Zahradník. V kabíne vodiča je monitor s výstupom z jednotlivých kamier, jednotlivé obrazy si môže stlačením priblížiť. Okrem toho má na monitore aj tlačidlo tiesňového volania, ktorým sa automaticky dokáže spojiť s dispečingom. Dispečer po vyhodnotení situácie a lokalizácii vozidla dokáže do niekoľkých minút poslať na dané miesto policajnú hliadku, záchranku či bezpečnostné zložky.
Dopravný podnik si uvedomuje, že niektorí cestujúci môžu mať obavy zo straty súkromia. Zahradník ubezpečuje, že s dátami z kamier sa bude pracovať len v zmysle zákona a "nijako inak sa s nimi nakladať nebude." Záznamy sa budú denne sťahovať a archivovať, po siedmich dňoch sa záznamy zmažú. Výnimkou budú prípady, keď si záznam vyžiadajú orgány činné v trestnom konaní pre vyšetrovanie, zdokumentovanie udalosti či dolapenie a usvedčenie páchateľa. "Okrem toho budeme ľudí pozorne počúvať. Budeme robiť ankety priamo vo vozidlách. Zriadili sme aj špeciálnu e-mailovú adresu kamery@dpb.sk, kde môžu občania poslať akékoľvek svoje pripomienky ku kamerovému systému," dodal Zahradník.
Pilotná prevádzka kamerového systému bude trvať pol roka. Po vyhodnotení výsledkov sa dopravný podnik rozhodne, či ho rozšíri aj do ďalších vozidiel. Náklady na pilotný projekt predstavujú 130-tisíc €.
SITA