![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Sobota 29.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Miroslav
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
02. júna 2015
MZV: Verejnosť je pozitívne naklonená k vytvoreniu značky Slovensko
Miroslav Lajčák, archívne foto
Zdieľať

Uskutočnil sa na prelome januára a februára na vzorke 1010 respondentov. O jeho výsledkoch dnes TASR informoval Tlačový odbor MZV.
"Potešilo ma, že väčšina ľudí súhlasí s našou víziou prezentovať Slovensko vo svete ako modernú a rozmanitú krajinu, v ktorej žijú šikovní a vynaliezaví obyvatelia," zhodnotil šéf slovenskej diplomacie Miroslav Lajčák.
Ministerstvo sa v prieskume zaujímalo o vlastnosti, ktoré najviac vystihujú SR a jeho obyvateľov. Približne 84 percent opýtaných považuje za výstižnú vlastnosť Slovákov šikovnosť, tri štvrtiny opýtaných si myslia, že je to adaptabilnosť a viac ako 68 percent sa stotožňuje s rozmanitosťou krajiny, ktorá ponúka množstvo kontrastov na malom území.
Prieskum ukázal tiež, že napríklad pri prezentácii Slovenska v cestovnom ruchu je možné pri zachovaní celkového dôrazu na moderné a inovatívne atribúty krajiny využiť aj folklór, ktorý považuje za výstižnú charakteristiku prevažná časť respondentov.
Ako výstižné vlastnosti sa najčastejšie spomínali dobrosrdečnosť/pohostinnosť (23 %) a pracovitosť/usilovnosť (12 %). Pri vizuálnom stvárnení "značky Slovensko" sa až 84 percent opýtaných domnieva, že by malo reflektovať farby trikolóry (biela-modrá-červená) a podľa 81 percent respondentov by v prezentácii bolo vhodné využiť aj štátny znak.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR