|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. júla 2012
Mýto za tranzitné úseky sa predlžuje do konca roka
Nákladné automobily nad 3,5 tony budú za využívanie vybraných tranzitných úsekov ciest na Slovensku platiť o pol roka dlhšie. Nová vyhláška ministerstva dopravy upravujúca Mýtny ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. júla (WEBNOVINY) - Nákladné automobily nad 3,5 tony budú za využívanie vybraných tranzitných úsekov ciest na Slovensku platiť o pol roka dlhšie.
Nová vyhláška ministerstva dopravy upravujúca Mýtny poriadok s účinnosťou 1. júla predlžuje platnosť takzvaného tranzitného ticketingu do 31. decembra tohto roka.
Cestní dopravcovia s povinnosťou platiť mýto môžu od 1. marca tohto roka využívať štyri obojsmerné tranzitné trasy Brodské/Břeclav - Bratislava, Čunovo/Rajka a Vyšný Komárnik/Barwinek - Milhosť/Tornyosnémeti a opačne.
Naposledy bol tranzitný ticketing predĺžený od 1. januára do 30. júna tohto roka. Táto možnosť je od 12. januára 2010 náhradným spôsobom platenia mýta pre nákladné automobily. Systém funguje na princípe vydania časovo obmedzeného ticketu na vybraných hraničných priechodoch.
Nemusia mať palubnú jednotku
Nákladné automobily pri tranzitnom prejazde cez Slovensko nemusia mať namontovanú palubnú jednotku na výpočet mýtneho.
Do marca tohto roka mohli na to využívať dvanásť tranzitných trás, osem málo využívaných Národná diaľničná spoločnosť, a.s. zrušila. Pôvodne sa tranzitný ticketing využíval na osemnástich tranzitných trasách.
Zavedenie tranzitného ticketingu, bez nutnosti palubnej jednotky v automobile na výpočet mýta, nebolo súčasťou tendra na výber dodávateľa a prevádzkovateľa elektronického výberu mýta.
Kritici preto navrhovali zrušenie platenia mýta pre tranzitné úseky s tým, že to zvýhodňuje mýtnu spoločnosť SkyToll, a.s. "Mýto slúži hlavne dopravcom. Z ich pohľadu je ticketing jednoznačne výhoda, najmä pre náhodných. Dokonca aj pre štát je to lepšie, lebo dopravcovia neobchádzajú trasu," povedal pre agentúru SITA generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného, a.s. v Žiline Ľubomír Palčák. Keď niekto už zaplatí za určenú tranzitnú trasu, podľa neho nebude z nej schádzať na vedľajšie cesty.
V prípade, keď vodiči platia mýto na základe údajov v palubnej jednotke, môžu sa spoplatneným úsekom podľa možností vyhýbať a využiť aj cesty, za ktoré platiť nemusia.
Mýto na nových úsekoch
Nákladné automobily platia od 1. júla mýto na 25 nových vymedzených úsekoch na dvoch cestách v dĺžke takmer 52 kilometrov.
Na ceste prvej triedy č. 75 medzi Sládkovičovom a Novými Zámkami je od začiatku júla spoplatnených mýtom 22 nových úsekov v dĺžke 47,55 kilometra. Na obchvate Trnavy na ceste prvej triedy č. 51 pribudli tri vymedzené úseky v dĺžke 4,18 kilometra.
Na tej istej ceste sa zároveň skrátila spoplatnená dĺžka jedného úseku o 0,06 kilometra. Rozšírený zoznam vymedzených úsekov ciest s elektronickým výberom mýta zaviedla vyhláška rezortu dopravy.
Nová vyhláška ministerstva dopravy upravujúca Mýtny poriadok s účinnosťou 1. júla predlžuje platnosť takzvaného tranzitného ticketingu do 31. decembra tohto roka.
Cestní dopravcovia s povinnosťou platiť mýto môžu od 1. marca tohto roka využívať štyri obojsmerné tranzitné trasy Brodské/Břeclav - Bratislava, Čunovo/Rajka a Vyšný Komárnik/Barwinek - Milhosť/Tornyosnémeti a opačne.
Naposledy bol tranzitný ticketing predĺžený od 1. januára do 30. júna tohto roka. Táto možnosť je od 12. januára 2010 náhradným spôsobom platenia mýta pre nákladné automobily. Systém funguje na princípe vydania časovo obmedzeného ticketu na vybraných hraničných priechodoch.
Nemusia mať palubnú jednotku
Nákladné automobily pri tranzitnom prejazde cez Slovensko nemusia mať namontovanú palubnú jednotku na výpočet mýtneho.
Do marca tohto roka mohli na to využívať dvanásť tranzitných trás, osem málo využívaných Národná diaľničná spoločnosť, a.s. zrušila. Pôvodne sa tranzitný ticketing využíval na osemnástich tranzitných trasách.
Zavedenie tranzitného ticketingu, bez nutnosti palubnej jednotky v automobile na výpočet mýta, nebolo súčasťou tendra na výber dodávateľa a prevádzkovateľa elektronického výberu mýta.
Kritici preto navrhovali zrušenie platenia mýta pre tranzitné úseky s tým, že to zvýhodňuje mýtnu spoločnosť SkyToll, a.s. "Mýto slúži hlavne dopravcom. Z ich pohľadu je ticketing jednoznačne výhoda, najmä pre náhodných. Dokonca aj pre štát je to lepšie, lebo dopravcovia neobchádzajú trasu," povedal pre agentúru SITA generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného, a.s. v Žiline Ľubomír Palčák. Keď niekto už zaplatí za určenú tranzitnú trasu, podľa neho nebude z nej schádzať na vedľajšie cesty.
V prípade, keď vodiči platia mýto na základe údajov v palubnej jednotke, môžu sa spoplatneným úsekom podľa možností vyhýbať a využiť aj cesty, za ktoré platiť nemusia.
Mýto na nových úsekoch
Nákladné automobily platia od 1. júla mýto na 25 nových vymedzených úsekoch na dvoch cestách v dĺžke takmer 52 kilometrov.
Na ceste prvej triedy č. 75 medzi Sládkovičovom a Novými Zámkami je od začiatku júla spoplatnených mýtom 22 nových úsekov v dĺžke 47,55 kilometra. Na obchvate Trnavy na ceste prvej triedy č. 51 pribudli tri vymedzené úseky v dĺžke 4,18 kilometra.
Na tej istej ceste sa zároveň skrátila spoplatnená dĺžka jedného úseku o 0,06 kilometra. Rozšírený zoznam vymedzených úsekov ciest s elektronickým výberom mýta zaviedla vyhláška rezortu dopravy.