|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. decembra 2012
Mýto za tranzitné úseky sa predlžuje do konca marca
Ministerstvo dopravy predĺžilo náhradný spôsob výberu mýta, takzvaný tranzitný ticketing, za využívanie vybraných tranzitných úsekov ciest na Slovensku o ďalšie tri mesiace - od 1. januára do ...
Zdieľať
BRATISLAVA 31. decembra (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy predĺžilo náhradný spôsob výberu mýta, takzvaný tranzitný ticketing, za využívanie vybraných tranzitných úsekov ciest na Slovensku o ďalšie tri mesiace - od 1. januára do 31. marca 2013. Vyplýva to z vyhlášky upravujúcej Mýtny poriadok s účinnosťou od začiatku nového roka.
V tomto roku bol tranzitný ticketing predĺžený dvakrát, najprv od 1. januára do 30. júna a potom od 1. júla do 31. decembra 2012. Táto možnosť je od 12. januára 2010 náhradným spôsobom platenia mýta pre nákladné automobily nad 3,5 tony. Systém funguje na princípe vydania časovo obmedzeného potvrdenia na vybraných hraničných priechodoch. Nákladné automobily pri tranzitnom prejazde cez Slovensko nemusia mať namontovanú palubnú jednotku na výpočet mýtneho.
Cestní dopravcovia s povinnosťou platiť mýto môžu od 1. marca 2012 využívať štyri obojsmerné tranzitné trasy Brodské/Břeclav – Bratislava, Čunovo/Rajka a Vyšný Komárnik/Barwinek – Milhosť/Tornyosnémeti a opačne. Predtým mohli využívať dvanásť tranzitných trás, osem málo využívaných Národná diaľničná spoločnosť, a.s. zrušila. Pôvodne sa tranzitný ticketing využíval na osemnástich tranzitných trasách.
V tomto roku bol tranzitný ticketing predĺžený dvakrát, najprv od 1. januára do 30. júna a potom od 1. júla do 31. decembra 2012. Táto možnosť je od 12. januára 2010 náhradným spôsobom platenia mýta pre nákladné automobily nad 3,5 tony. Systém funguje na princípe vydania časovo obmedzeného potvrdenia na vybraných hraničných priechodoch. Nákladné automobily pri tranzitnom prejazde cez Slovensko nemusia mať namontovanú palubnú jednotku na výpočet mýtneho.
Cestní dopravcovia s povinnosťou platiť mýto môžu od 1. marca 2012 využívať štyri obojsmerné tranzitné trasy Brodské/Břeclav – Bratislava, Čunovo/Rajka a Vyšný Komárnik/Barwinek – Milhosť/Tornyosnémeti a opačne. Predtým mohli využívať dvanásť tranzitných trás, osem málo využívaných Národná diaľničná spoločnosť, a.s. zrušila. Pôvodne sa tranzitný ticketing využíval na osemnástich tranzitných trasách.