|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. februára 2010
Mýto presunulo časť objemu prepravy na železnicu
Zavedenie elektronického výberu mýta v úvode tohto roka sa odzrkadlilo aj v náraste objemu prepravy na železnici. Vnútroštátna preprava dreva po železnici v prvom mesiaci tohto ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA BRATISLAVA 9. februára (WEBNOVINY) - Zavedenie elektronického výberu mýta v úvode tohto roka sa odzrkadlilo aj v náraste objemu prepravy na železnici. Vnútroštátna preprava dreva po železnici v prvom mesiaci tohto roka bola vyššia oproti januáru 2009 vyššia o 22 670 ton. "Vzhľadom k tomu, že január 2009 bol poznačený plynovou krízou, oproti mesačnému priemeru roku 2009 boli tieto prepravy v januári 2010 vyššie o 16 200 ton," informuje Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s.
Zavedenie elektronického mýta malo podľa spoločnosti pozitívne dopady aj na životné prostredie. Nárast prepravy na železnici spôsobil to, že na cestách bolo o 736 kamiónov s drevom menej, čo má podľa železničnej spoločnosti priamy pozitívny dopad na ekológiu. "Tieto výsledky zavedenia elektronického mýta znamenajú mesačné zníženie emisií CO2 približne o 9 ton, vrátane emisií vyprodukovaných zvozom dreva z lesa na železničnú stanicu a prepravy po železnici," uvádza Cargo Slovakia. Nezanedbateľnými faktormi súvisiacimi so zavedením mýta a prepravou uvedenej komodity po železnici je podľa spoločnosti aj zvýšenie bezpečnosti na cestách a úľava pre dotknuté obce, ktorými kamióny s drevom prechádzajú.
Presun časti nákladnej dopravy z ciest na železnicu očakávalo po zavedení elektronického výberu mýta aj ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií. Nevyhnutnosť presunutia čo najväčšieho množstva nákladu z ciest na železnice zdôvodňoval v závere vlaňajška minister Ľubomír Vážny tým, že zatiaľ čo diaľnice sú preplnené na 80 % až 100 %, železnice sú vyťažené maximálne na 25 % až 30 %. "Radi by sme, aby spoplatnenie železa, betónu, cementu a dreva, prepravovaného po cestách, prinieslo efekt, že sa tento tovar opäť vráti na železnicu, kam naozaj patrí," povedal Vážny.
SITA
Zavedenie elektronického mýta malo podľa spoločnosti pozitívne dopady aj na životné prostredie. Nárast prepravy na železnici spôsobil to, že na cestách bolo o 736 kamiónov s drevom menej, čo má podľa železničnej spoločnosti priamy pozitívny dopad na ekológiu. "Tieto výsledky zavedenia elektronického mýta znamenajú mesačné zníženie emisií CO2 približne o 9 ton, vrátane emisií vyprodukovaných zvozom dreva z lesa na železničnú stanicu a prepravy po železnici," uvádza Cargo Slovakia. Nezanedbateľnými faktormi súvisiacimi so zavedením mýta a prepravou uvedenej komodity po železnici je podľa spoločnosti aj zvýšenie bezpečnosti na cestách a úľava pre dotknuté obce, ktorými kamióny s drevom prechádzajú.
Presun časti nákladnej dopravy z ciest na železnicu očakávalo po zavedení elektronického výberu mýta aj ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií. Nevyhnutnosť presunutia čo najväčšieho množstva nákladu z ciest na železnice zdôvodňoval v závere vlaňajška minister Ľubomír Vážny tým, že zatiaľ čo diaľnice sú preplnené na 80 % až 100 %, železnice sú vyťažené maximálne na 25 % až 30 %. "Radi by sme, aby spoplatnenie železa, betónu, cementu a dreva, prepravovaného po cestách, prinieslo efekt, že sa tento tovar opäť vráti na železnicu, kam naozaj patrí," povedal Vážny.
SITA
Mýto presunulo časť objemu prepravy na železnicu - diskusné fórum čitateľov