|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. januára 2010
Mýto na cestách 1. triedy sa dočasne neplatí
Nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony od 14. do 31. januára dočasne neplatia mýto za používanie takmer 1 500 kilometrov spoplatnených ciest prvej triedy. Vo ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA
BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) - Nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony od 14. do 31. januára dočasne neplatia mýto za používanie takmer 1 500 kilometrov spoplatnených ciest prvej triedy. Vo štvrtok nadobudla účinnosť úprava vyhlášky ministerstva dopravy z roku 2009 o vymedzených úsekoch diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy s elektronickým výberom mýta. Dočasnú nulovú sadzbu na cestách prvej triedy zaviedol rezort dopravy kvôli potrebe skrátenia niektorých dlhších spoplatnených úsekov. Ide o jedno z viacerých opatrení z pondelňajšieho rokovania na Úrade vlády, na ktorom sa rozhodlo o viacerých zmenách vo fungovaní mýtneho systému, vrátane zníženia spotrebnej dane z nafty.
Minister dopravy Ľubomír Vážny v stredu vyhlásil, že naďalej nesúhlasí s požiadavkami dopravcov, aby cesty prvej triedy neboli mýtom spoplatnené, a to ani tam, kde v ich blízkosti nevedie žiadna diaľnica. Nepozdáva sa mu ani možnosť polovičného zníženia sadzby mýta. "Cesty prvej triedy budú v krátkej dobe zdevastované, keď tadiaľ pustíme tranzitnú kamiónovú dopravu. Náš zásadný zámer vychádzal z toho, že sme tam zaradili hlavné trasy v transeurópskych koridoroch, po ktorých ťažká kamiónová doprava v súčasnosti premáva," povedal Vážny, pričom trvá na platení mýta aj na cestách prvej triedy. Vážny neuvažuje ani o oslobodení prímestskej autobusovej dopravy od mýta.
Vážny chce do konca mesiaca stihnúť úpravu spoplatnených úsekov tak, že sa ich terajší počet 850 zníži o 42 dlhších a následne sa z nich vytvorí 242 kratších úsekov. Vodiči by tak mali platiť mýto za kratšie úseky, ale nie za prejazdenú vzdialenosť, aj keby bola kratšia ako príslušný úsek. "Ani taký unikátny a drahý systém možno by neuniesol toľko transakcií. Ešte sa niečo dá nastaviť, ale na 3 tisíc úsekov nie je systém stavaný," odmietol minister možnosť platenia za menšiu vzdialenosť ako má úsek. Do konca júna majú byť cesty prvej triedy, kde sa platí mýto, označené značkami na začiatku a konci úseku. Pôjde o menšie dopravné značky.
Vážny sa vo štvrtok dopoludnia zúčastní na zasadnutí parlamentného výboru pre hospodársku politiku s témou fungovania mýtneho systému.
SITA
BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) - Nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony od 14. do 31. januára dočasne neplatia mýto za používanie takmer 1 500 kilometrov spoplatnených ciest prvej triedy. Vo štvrtok nadobudla účinnosť úprava vyhlášky ministerstva dopravy z roku 2009 o vymedzených úsekoch diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy s elektronickým výberom mýta. Dočasnú nulovú sadzbu na cestách prvej triedy zaviedol rezort dopravy kvôli potrebe skrátenia niektorých dlhších spoplatnených úsekov. Ide o jedno z viacerých opatrení z pondelňajšieho rokovania na Úrade vlády, na ktorom sa rozhodlo o viacerých zmenách vo fungovaní mýtneho systému, vrátane zníženia spotrebnej dane z nafty.
Minister dopravy Ľubomír Vážny v stredu vyhlásil, že naďalej nesúhlasí s požiadavkami dopravcov, aby cesty prvej triedy neboli mýtom spoplatnené, a to ani tam, kde v ich blízkosti nevedie žiadna diaľnica. Nepozdáva sa mu ani možnosť polovičného zníženia sadzby mýta. "Cesty prvej triedy budú v krátkej dobe zdevastované, keď tadiaľ pustíme tranzitnú kamiónovú dopravu. Náš zásadný zámer vychádzal z toho, že sme tam zaradili hlavné trasy v transeurópskych koridoroch, po ktorých ťažká kamiónová doprava v súčasnosti premáva," povedal Vážny, pričom trvá na platení mýta aj na cestách prvej triedy. Vážny neuvažuje ani o oslobodení prímestskej autobusovej dopravy od mýta.
Vážny chce do konca mesiaca stihnúť úpravu spoplatnených úsekov tak, že sa ich terajší počet 850 zníži o 42 dlhších a následne sa z nich vytvorí 242 kratších úsekov. Vodiči by tak mali platiť mýto za kratšie úseky, ale nie za prejazdenú vzdialenosť, aj keby bola kratšia ako príslušný úsek. "Ani taký unikátny a drahý systém možno by neuniesol toľko transakcií. Ešte sa niečo dá nastaviť, ale na 3 tisíc úsekov nie je systém stavaný," odmietol minister možnosť platenia za menšiu vzdialenosť ako má úsek. Do konca júna majú byť cesty prvej triedy, kde sa platí mýto, označené značkami na začiatku a konci úseku. Pôjde o menšie dopravné značky.
Vážny sa vo štvrtok dopoludnia zúčastní na zasadnutí parlamentného výboru pre hospodársku politiku s témou fungovania mýtneho systému.
SITA
Súvisiace články:
Vážny trvá na mýte aj na cestách prvej triedy (13. 1. 2010)
Autodopravcovia považujú protest za úspešný (12. 1. 2010)
FICO: Mýto sa vykompenzuje znížením dane na naftu (12. 1. 2010)
FICO: Postavte alternatívu, odmietame chaos (12. 1. 2010)
Kamionisti chcú ísť pred úrad vlády (11. 1. 2010)
V Košiciach chcú petíciou podporiť autodopravcov (11. 1. 2010)
Kamionisti v Bratislave začali o desiatej trúbiť (11. 1. 2010)
Krutá gangsterka zatĺka (31. 8. 2005)