|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. decembra 2009
Mýto môže stáť dopravný podnik až 170-tisíc eur
KOŠICE 21. decembra (WEBNOVINY) – Pre zavedenie mýtneho systému sú spoplatnené aj niektoré cesty na území mesta, po ktorých jazdia aj linky košickej mestskej hromadnej dopravy. Podľa zoznamu sú spoplatnené úseky Východoslovenské ...
Zdieľať
KOŠICE 21. decembra (WEBNOVINY) – Pre zavedenie mýtneho systému sú spoplatnené aj niektoré cesty na území mesta, po ktorých jazdia aj linky košickej mestskej hromadnej dopravy. Podľa zoznamu sú spoplatnené úseky Východoslovenské strojárne - Červený rak - Pereš - Šaca a Barca - Šebastovce. Ako informoval generálny riaditeľ košického Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Michal Tkáč, po spoplatnených úsekoch jazdí 19 z celkového počtu 41 autobusových liniek mestského dopravného podniku. V pracovných dňoch pritom jazdí po spoplatnených úsekoch 81 autobusov.
„Ročne najazdíme na spoplatnených úsekoch milión kilometrov. Pokiaľ bude musieť podnik platiť na týchto úsekoch mýto, pri plnej sadzbe to znamená zvýšené náklady o 130-tisíc eur, pri polovičnej sadzbe o 65-tisíc eur, nehovoriac o montáži palubných jednotiek a zaplatení depozitu, čo si vyžiada ďalšie investície, predbežne ich máme vyčíslené na 40-tisíc eur,“ zdôrazňuje generálny riaditeľ Tkáč.
Mestské dopravné podniky vykonávajú dopravu vo verejnom záujme, preto podľa košického dopravného podniku nemá opodstatnenie, aby platili mýtne. Pre Dopravný podnik mesta Košice to znamená namontovať palubné prístroje do všetkých približne 200 autobusov. „Ak bude musieť Dopravný podnik mesta Košice platiť mýto, vyjde nás to v plnej výške možno aj na 170-tisíc eur. Tie peniaze by sme mohli investovať do rekonštrukcií našich tratí či obnovy vozového parku,“ argumentuje Tkáč.
Podľa vyjadrenia košického primátora Františka Knapíka je nelogické, aby mestský dopravný podnik musel platiť mýto. „Podobne ako polícia či záchranná služba a ďalšie inštitúcie, aj vozidlá mestského dopravného podniku by mali byť oslobodené od tejto povinnosti. Privítali by sme, ak by to príslušný štátny orgán ešte prehodnotil. Budeme tlačiť na zmenu legislatívy aj prostredníctvom samosprávnych združení,“ povedal Knapík. Zdôraznil, že mesto neplánuje zvýšenie nákladov Dopravného podniku mesta Košice kompenzovať zvyšovaním cestovného.
SITA
„Ročne najazdíme na spoplatnených úsekoch milión kilometrov. Pokiaľ bude musieť podnik platiť na týchto úsekoch mýto, pri plnej sadzbe to znamená zvýšené náklady o 130-tisíc eur, pri polovičnej sadzbe o 65-tisíc eur, nehovoriac o montáži palubných jednotiek a zaplatení depozitu, čo si vyžiada ďalšie investície, predbežne ich máme vyčíslené na 40-tisíc eur,“ zdôrazňuje generálny riaditeľ Tkáč.
Mestské dopravné podniky vykonávajú dopravu vo verejnom záujme, preto podľa košického dopravného podniku nemá opodstatnenie, aby platili mýtne. Pre Dopravný podnik mesta Košice to znamená namontovať palubné prístroje do všetkých približne 200 autobusov. „Ak bude musieť Dopravný podnik mesta Košice platiť mýto, vyjde nás to v plnej výške možno aj na 170-tisíc eur. Tie peniaze by sme mohli investovať do rekonštrukcií našich tratí či obnovy vozového parku,“ argumentuje Tkáč.
Podľa vyjadrenia košického primátora Františka Knapíka je nelogické, aby mestský dopravný podnik musel platiť mýto. „Podobne ako polícia či záchranná služba a ďalšie inštitúcie, aj vozidlá mestského dopravného podniku by mali byť oslobodené od tejto povinnosti. Privítali by sme, ak by to príslušný štátny orgán ešte prehodnotil. Budeme tlačiť na zmenu legislatívy aj prostredníctvom samosprávnych združení,“ povedal Knapík. Zdôraznil, že mesto neplánuje zvýšenie nákladov Dopravného podniku mesta Košice kompenzovať zvyšovaním cestovného.
SITA