|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. júna 2010
Mýto a širokorozchodnú železnicu asi prehodnotia
Prehodnotenie fungovania mýtneho systému, ako aj projektu vybudovania širokorozchodnej železnice možno predpokladať v rezorte dopravy po vzniku stredopravej vládnej koalície v zložení ...
Zdieľať
Foto: SITA
BRATISLAVA 18. júna (WEBNOVINY) - Prehodnotenie fungovania mýtneho systému, ako aj projektu vybudovania širokorozchodnej železnice možno predpokladať v rezorte dopravy po vzniku stredopravej vládnej koalície v zložení SDKÚ-DS, SaS, KDH a Most-Híd. Bratislavské letisko a železničný nákladný dopravca Cargo Slovakia sa môžu na druhý pokus dostať do privatizácie, tá pravdepodobne bude čakať aj iné spoločnosti so štátnou účasťou. Otázne zostáva terajším ministerstvom dopravy presadzované založenie Slovenskej železničnej spoločnosti, a.s. na základe troch štátnych železničných
SDKÚ-DS sa chce pokúsiť zefektívniť fungovanie mýtneho systému pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony. Jeho prevázkovateľ SkyToll, a.s. by mal tiež platiť za vzniknuté problémy po zavedení mýta začiatkom roka. Najväčšia strana prípadnej novej vlády zo strán súčasnej opozície plánuje zverejniť kompletnú zmluvu o výstavbe a prevádzke elektronického mýta a dôsledne kontrolovať SkyToll pri jej plnení. "Elektronické mýto pre osobné autá určite nezavedieme," sľubuje SDKÚ-DS vo svojom programe.
"Presadíme oslobodenie hromadnej prepravy osôb od platenia mýta," tvrdí KDH. Zároveň avizovalo prehodnotenie mýtneho systému z hľadiska výšky poplatkov, nákladov na prevádzku systému, ako aj finančných potrieb štátu na údržbu a rozvoj diaľničnej siete, rýchlostných ciest a ciest 1. triedy.
Za nezmyselný považuje SDKÚ-DS projekt na predĺženie širokorozchodnej železničnej trate z Košíc do Bratislavy, a preto ho chce okamžite zrušiť. Realizáciou tohto projektu by Slovensko podľa strany prišlo o stovky pracovných miest. Podobne sa stavia k širokorozchodnej železnici SaS, chce zrušiť všetky aktivity štátu súvisiace s prípravou jej výstavby. Argumentuje tiež tým, že nepostavením tejto železnice sa zachovajú stovky pracovných miest na terajších nákladných prekladiskách pri východnej hranici. KDH je takisto za prehodnotenie projektu širokorozchodnej trate. Namiesto neho by mal byť podporený rozvoj prekladiskového uzla euroázijského významu s podporou Európskej únie a v spolupráci najmä s Ruskom a Ukrajinou v už existujúcich prekladiskách železničnej a kombinovanej dopravy na východe Slovenska.
Privatizáciu Carga pripúšťajú SaS, KDH aj SDKÚ-DS, posledná z nich chce navyše získať strategického partnera aj pre letisko v Bratislave. To by malo značne zlepšiť ich služby a zabezpečiť ich strategický rozvoj. Obnova vozového parku a vybudovanie nových stredísk pre jeho údržbu má podľa SDKÚ-DS zlepšiť kultúru cestovania v železničnej doprave. Strana plánuje zmodernizovať železničné stanice s účasťou súkromných firiem a hlavné železničné priecestia, čím sa má zvýšiť bezpečnosť cestujúcich a motoristov. KDH chce naviac presadiť transformáciu Železníc Slovenskej republiky na štátnu akciovú spoločnosť.
SITA
SDKÚ-DS sa chce pokúsiť zefektívniť fungovanie mýtneho systému pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony. Jeho prevázkovateľ SkyToll, a.s. by mal tiež platiť za vzniknuté problémy po zavedení mýta začiatkom roka. Najväčšia strana prípadnej novej vlády zo strán súčasnej opozície plánuje zverejniť kompletnú zmluvu o výstavbe a prevádzke elektronického mýta a dôsledne kontrolovať SkyToll pri jej plnení. "Elektronické mýto pre osobné autá určite nezavedieme," sľubuje SDKÚ-DS vo svojom programe.
"Presadíme oslobodenie hromadnej prepravy osôb od platenia mýta," tvrdí KDH. Zároveň avizovalo prehodnotenie mýtneho systému z hľadiska výšky poplatkov, nákladov na prevádzku systému, ako aj finančných potrieb štátu na údržbu a rozvoj diaľničnej siete, rýchlostných ciest a ciest 1. triedy.
Za nezmyselný považuje SDKÚ-DS projekt na predĺženie širokorozchodnej železničnej trate z Košíc do Bratislavy, a preto ho chce okamžite zrušiť. Realizáciou tohto projektu by Slovensko podľa strany prišlo o stovky pracovných miest. Podobne sa stavia k širokorozchodnej železnici SaS, chce zrušiť všetky aktivity štátu súvisiace s prípravou jej výstavby. Argumentuje tiež tým, že nepostavením tejto železnice sa zachovajú stovky pracovných miest na terajších nákladných prekladiskách pri východnej hranici. KDH je takisto za prehodnotenie projektu širokorozchodnej trate. Namiesto neho by mal byť podporený rozvoj prekladiskového uzla euroázijského významu s podporou Európskej únie a v spolupráci najmä s Ruskom a Ukrajinou v už existujúcich prekladiskách železničnej a kombinovanej dopravy na východe Slovenska.
Privatizáciu Carga pripúšťajú SaS, KDH aj SDKÚ-DS, posledná z nich chce navyše získať strategického partnera aj pre letisko v Bratislave. To by malo značne zlepšiť ich služby a zabezpečiť ich strategický rozvoj. Obnova vozového parku a vybudovanie nových stredísk pre jeho údržbu má podľa SDKÚ-DS zlepšiť kultúru cestovania v železničnej doprave. Strana plánuje zmodernizovať železničné stanice s účasťou súkromných firiem a hlavné železničné priecestia, čím sa má zvýšiť bezpečnosť cestujúcich a motoristov. KDH chce naviac presadiť transformáciu Železníc Slovenskej republiky na štátnu akciovú spoločnosť.
SITA