|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 26.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Štefan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. augusta 2011
Mýtnych úsekov má byť menej
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja rokuje s prevádzkovateľom mýta, spoločnosťou SkyToll, a.s. o už dlhšie plánovanom znížení počtu mýtnych úsekov z viac ako 1 600 zhruba o ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. augusta (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja rokuje s prevádzkovateľom mýta, spoločnosťou SkyToll, a.s. o už dlhšie plánovanom znížení počtu mýtnych úsekov z viac ako 1 600 zhruba o polovicu. Znamenalo by to zníženie počtu mýtnych transakcií a tým aj poplatkov, ktoré štát zaplatí za prevádzku mýtneho systému. "Veríme, že v najbližších dňoch budeme môcť prezentovať dohodu, ktorá bude mať pozitívny dopad na verejné zdroje," informoval agentúru SITA riaditeľ odboru pre vzťahy s verejnosťou na ministerstve dopravy Ľubomír Tuchscher. Pôvodne chcelo ministerstvo znížiť počet mýtnych úsekov od júna, prevádzkovateľ mýta to pre krátkosť času na zmenu považoval za nereálne.
Cieľom plánovaného rozšírenia platenia mýta na všetky úseky ciest prvej triedy, pravdepodobne od budúceho roka, je podľa rezortu dopravy to, aby za ich používanie platili tí, ktorí ich reálne používajú. "Sme svedkami stavu, keď spoplatnené diaľničné úseky obchádzajú niektorí dopravcovia po nespoplatnených úsekoch na cestách prvej, druhej alebo tretej triedy. V rámci týchto úvah zvažujeme všetky za a proti," uviedol Tuchscher. Keď o tom padne rozhodnutie, ministerstvo bude o ňom informovať. "Rozšírenie spoplatnenia na všetky cesty prvej triedy je v kompetencii ministerstva dopravy. Národná diaľničná spoločnosť prípadnú realizáciu tohto kroku podporuje," potvrdil pre agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík.
Pokiaľ ide o dopady z rozšírenia platenia mýta na hlavných cestách na dopravcov, rezort dopravy tvrdí, že má záujem na rozvoji podnikateľského prostredia a regionálneho rozvoja. Ten však podľa neho súvisí aj s kvalitnou infraštruktúrou. "Pokiaľ nebudeme mať dostatočne zabezpečené financovanie obnovy a rozvoja infraštruktúry, ďalší rozvoj môže byť obmedzený," dodalo ministerstvo dopravy.
V rámci pripravovanej úpravy mýtnych sadzieb plánuje rezort zvýhodniť ekologickejšiu dopravu, teda vozidlá, vypúšťajúce menej emisií, čo je aj záväzok SR voči Európskej únii. "Ďalšou oblasťou, o ktorej uvažujeme, je odľahčenie dopravy v špičkách. O konkrétnych zmenách ešte stále trvajú rokovania a naším zámerom je prezentovať až finálnu podobu sadzieb a nie návrhy, ktoré môžu byť ešte zmenené," uvádza ministerstvo. Podľa neoficiálnych informácií môžu byť mýtne sadzby znížené pre najekologickejšie automobily. "Úprava sadzieb mýta na ďalšie roky je zatiaľ predmetom rokovaní a návrhov," dodal Jánošík.
Ministerstvo dopravy tvrdí, že po príchode ministra Jána Figeľa zmenilo prístup k dopravcom a ide cestou otvorenosti a dialógu. "S dopravcami komunikujeme priamo a nie cez médiá. O nových sadzbách budeme s dopravcami rokovať," ubezpečil Tuchscher.
Súčasný stav preťažených ciest a nevyužitých železníc považuje ministerstvo dopravy za neutešený. Po znížení poplatku dopravcov za železničnú dopravnú cestu začiatkom tohto roka sa podľa neho hľadajú možnosti nových produktov pre železnicu. "Tranzitná doprava by mohla byť výhodne presmerovaná na železnice naprieč republikou a tak by výrazne odľahčila dopravu na cestách," predpokladá rezort dopravy.
Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia sa k pripravovaným zmenám v prevádzke mýtneho systému zatiaľ nechcelo vyjadrovať. Zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska na otázky doteraz nereagovali. Dopravcovia už skôr mali výhrady voči plánovanému rozširovaniu platenia mýta na ďalšie úseky ciest prvej triedy a pri sadzbách žiadali zvýhodnenie ekologických vozidiel.
Cieľom plánovaného rozšírenia platenia mýta na všetky úseky ciest prvej triedy, pravdepodobne od budúceho roka, je podľa rezortu dopravy to, aby za ich používanie platili tí, ktorí ich reálne používajú. "Sme svedkami stavu, keď spoplatnené diaľničné úseky obchádzajú niektorí dopravcovia po nespoplatnených úsekoch na cestách prvej, druhej alebo tretej triedy. V rámci týchto úvah zvažujeme všetky za a proti," uviedol Tuchscher. Keď o tom padne rozhodnutie, ministerstvo bude o ňom informovať. "Rozšírenie spoplatnenia na všetky cesty prvej triedy je v kompetencii ministerstva dopravy. Národná diaľničná spoločnosť prípadnú realizáciu tohto kroku podporuje," potvrdil pre agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík.
Pokiaľ ide o dopady z rozšírenia platenia mýta na hlavných cestách na dopravcov, rezort dopravy tvrdí, že má záujem na rozvoji podnikateľského prostredia a regionálneho rozvoja. Ten však podľa neho súvisí aj s kvalitnou infraštruktúrou. "Pokiaľ nebudeme mať dostatočne zabezpečené financovanie obnovy a rozvoja infraštruktúry, ďalší rozvoj môže byť obmedzený," dodalo ministerstvo dopravy.
V rámci pripravovanej úpravy mýtnych sadzieb plánuje rezort zvýhodniť ekologickejšiu dopravu, teda vozidlá, vypúšťajúce menej emisií, čo je aj záväzok SR voči Európskej únii. "Ďalšou oblasťou, o ktorej uvažujeme, je odľahčenie dopravy v špičkách. O konkrétnych zmenách ešte stále trvajú rokovania a naším zámerom je prezentovať až finálnu podobu sadzieb a nie návrhy, ktoré môžu byť ešte zmenené," uvádza ministerstvo. Podľa neoficiálnych informácií môžu byť mýtne sadzby znížené pre najekologickejšie automobily. "Úprava sadzieb mýta na ďalšie roky je zatiaľ predmetom rokovaní a návrhov," dodal Jánošík.
Ministerstvo dopravy tvrdí, že po príchode ministra Jána Figeľa zmenilo prístup k dopravcom a ide cestou otvorenosti a dialógu. "S dopravcami komunikujeme priamo a nie cez médiá. O nových sadzbách budeme s dopravcami rokovať," ubezpečil Tuchscher.
Súčasný stav preťažených ciest a nevyužitých železníc považuje ministerstvo dopravy za neutešený. Po znížení poplatku dopravcov za železničnú dopravnú cestu začiatkom tohto roka sa podľa neho hľadajú možnosti nových produktov pre železnicu. "Tranzitná doprava by mohla byť výhodne presmerovaná na železnice naprieč republikou a tak by výrazne odľahčila dopravu na cestách," predpokladá rezort dopravy.
Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia sa k pripravovaným zmenám v prevádzke mýtneho systému zatiaľ nechcelo vyjadrovať. Zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska na otázky doteraz nereagovali. Dopravcovia už skôr mali výhrady voči plánovanému rozširovaniu platenia mýta na ďalšie úseky ciest prvej triedy a pri sadzbách žiadali zvýhodnenie ekologických vozidiel.