|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. decembra 2013
Muži potrebujú pri nákupoch poradiť, ženy rady nakupujú samy
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/Henrich Mišovič
Bratislava 19. decembra (TASR) - Vianoce sa nezadržateľne blížia a s nimi aj súvisiaca nákupná horúčka. Pokiaľ ide o nákupy v kamenných obchodoch, 30 % ľudí uprednostňuje nakupovanie v obchodných centrách. Vyhovuje im hlavne široký výber obchodov a služieb na jednom mieste či zľavové akcie. Muži nakupujú najradšej s partnerkami, kým ženy preferujú nákupy osamote. Najviac času v nákupných centrách trávia tínedžeri. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MasterCard."Pre 30 % respondentov predstavujú obchodné centrá ten pohodlnejší a využívanejší variant nakupovania, ďalších takmer 50 % ľudí nákupy v centrách rovnomerne kombinuje s nakupovaním v samostatných obchodoch. Tie, naopak, preferuje 20 % opýtaných, ide najmä o obyvateľov najväčších miest," informovala Martina Kirchrathová z MasterCard Europe ČR a SR.
Kým viac než polovica opýtaných mužov (52 %) najradšej nakupuje s partnerkou, u žien je toto percento výrazne nižšie (37 %), ale mnoho z nich rado nakupuje osamote (30 %) alebo s priateľmi (17 %). Nakupovanie s priateľmi je veľmi populárne hlavne medzi mladými respondentmi vo veku od 15 do 19 rokov (49 %). Najmenej obľúbené je na druhej strane nakupovanie s celou rodinou a deťmi.
Polovica opýtaných strávi nakupovaním jednu až dve hodiny, 31 % z nich stihne nakúpiť dokonca za menej než hodinu. Takýto rýchly nákup zvláda 38 % mužov, ale iba 25 % žien. Veľkú časť svojho voľného času trávia v nákupných centrách tínedžeri. Takmer polovica z nich (42 %) tam počas jednej návštevy strávi tri alebo dokonca štyri hodiny. Dôvodom je okrem iného aj fakt, že mladí ľudia najčastejšie spájajú nákupy v centrách so zábavou, napríklad návštevou kina či kaviarne.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR