|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. októbra 2009
MŠ SR nevie, čo sa mu deje v rezorte, tvrdí inštitút
Rezort Jána Mikolaja nevedie ani len základnú evidenciu alternatívnych programov na základných školách, aj keď ich samo povolilo. Informácie o vzdelávacích experimentoch žiadal od ministerstva ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. októbra (WEBNOVINY) - Rezort Jána Mikolaja nevedie ani len základnú evidenciu alternatívnych programov na základných školách, aj keď ich samo povolilo. Informácie o vzdelávacích experimentoch žiadal od ministerstva školstva Konzervatívny inštitút M. R. Štefánika (KI), vyhovieť mu však nedokázalo. Pozorné sledovanie, korigovanie a vyhodnocovanie programov pritom ministerstvu prikazuje zákon i vyhláška. Výsledky úspešných projektov by mal rezort následne sprostredkovať ďalším učiteľom, aby z nich mohli čerpať inšpiráciu. Iné opodstatnenie tento nástroj štátnej kontroly nemá.
Inštitút žiadal ministerstvo o výsledky experimentálnych projektov z rokov 1995 až 2009. "Odpoveď ministerstva školstva bola zarážajúca – nielenže nevie, ktoré projekty sú úspešné, nevie ani len to, koľko a aké projekty na školách vôbec povolilo a v akej fáze realizácie sa práve nachádzajú," upozorňuje Konzervatívny inštitút. Podľa inštitútu je nevedomosť rezortu dôkazom, že nielen minister Mikolaj, ale žiaden z „porevolučných“ ministrov školstva neurobil poriadok v tom, čo mohlo byť hnacím motorom modernizácie školského systému.
Dlhoročné snahy niekoľkých učiteľov vnášať nové trendy do slovenského školského systému tak vyšli úplne nazmar. "Rezort školstva spustil obsahovú reformu, v rámci ktorej rozhadzuje financie na horúcou ihlou šité inovácie, no zároveň ignoruje dobré výsledky z už overených experimentov. To je výsmech všetkým, ktorí sa roky úprimne snažia o zmenu," tvrdí Konzervatívny inštitút M. R. Štefánika. Postoj ministerstva je podľa neho i výsmechom do tváre rodičov. Štát sa zbavuje zodpovednosti za kvalitu vzdelania a tak zostáva na pleciach rodičov.
Agentúru SITA informoval Radovan Kazda z Konzervatívneho inštitútu M. R. Štefánika.
SITA
Inštitút žiadal ministerstvo o výsledky experimentálnych projektov z rokov 1995 až 2009. "Odpoveď ministerstva školstva bola zarážajúca – nielenže nevie, ktoré projekty sú úspešné, nevie ani len to, koľko a aké projekty na školách vôbec povolilo a v akej fáze realizácie sa práve nachádzajú," upozorňuje Konzervatívny inštitút. Podľa inštitútu je nevedomosť rezortu dôkazom, že nielen minister Mikolaj, ale žiaden z „porevolučných“ ministrov školstva neurobil poriadok v tom, čo mohlo byť hnacím motorom modernizácie školského systému.
Dlhoročné snahy niekoľkých učiteľov vnášať nové trendy do slovenského školského systému tak vyšli úplne nazmar. "Rezort školstva spustil obsahovú reformu, v rámci ktorej rozhadzuje financie na horúcou ihlou šité inovácie, no zároveň ignoruje dobré výsledky z už overených experimentov. To je výsmech všetkým, ktorí sa roky úprimne snažia o zmenu," tvrdí Konzervatívny inštitút M. R. Štefánika. Postoj ministerstva je podľa neho i výsmechom do tváre rodičov. Štát sa zbavuje zodpovednosti za kvalitu vzdelania a tak zostáva na pleciach rodičov.
Agentúru SITA informoval Radovan Kazda z Konzervatívneho inštitútu M. R. Štefánika.
SITA