|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. augusta 2010
Mrva chce sankciovať Zemanovú
Starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory Ján Mrva žiada etickú a mandátovú komisiu ...
Zdieľať
Starosta Mestskej časti Bratislava - Vajnory Ján Mrva.
Ilustračné foto SITA/Michal Burza
BRATISLAVA 6. augusta (WEBNOVINY) - Starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory Ján Mrva žiada etickú a mandátovú komisiu Bratislavského samosprávneho kraja o sankcionovanie poslankyne kraja Anny Zemanovej. Poslankyňa podľa neho uvádzala nepravdivé skutočnosti o petícii týkajúcej sa trasovania diaľnice D4 podanej v roku 2008. Podľa Mrvu svojím správaním hrubo porušila mravné a etické pravidlá spoločnosti a dokázateľne nehovorila pravdu na verejnej tlačovej konferencií zvolanej na pôde kraja za prítomnosti predstaviteľov kraja. Zároveň podľa neho tým, že tlačovú konferenciu organizovala v priestoroch kraja, vzbudila dojem, že ide o názor kraja a svojím konaním hrubo znížila kredit tejto inštitúcie.
Zemanová na brífingu po stretnutí predsedu kraja Pavla Freša so zástupcami petičného výboru z Vajnor uviedla, že petícia podaná v roku 2008 nebola ani zaevidovaná a ani s ňou nebolo nakladané. Podľa Mrvu toto tvrdenie nie je pravdivé, petícia bola zaevidovaná a bývalý župan predstaviteľom petičného výboru, ale aj všetkým obyvateľom odpovedal obšírnym listom z 25. novembra 2008, kde uviedol, že petícia bola prešetrená a odborne spracovaná a vysvetlil možnosti kraja. Podľa Zemanovej je pravda, že petičný výbor dostal odpoveď od vtedajšieho predsedu kraja Vladimíra Bajana a z toho dôvodu ani nepreveroval ako bolo s petíciou v skutočnosti naložené, ani či ju predložili poslancom. "Dva roky sme čakali na pozvanie na rokovanie v rámci prípravy nového územného plánu vyššieho územného celku, respektíve na ďalšie kroky, tak ako bolo v odpovedi vtedajšieho predsedu uvedené. V tomto volebnom období som sa stala poslankyňou kraja a zistila som, že v správe kontrolóra kraja o obdržaných petíciách a sťažnostiach v roku 2008 nebola naša petícia uvedená," uviedla Zemanová. Podľa hlavného kontrolóra kraja Štefana Marušáka sa v centrálnej evidencii nenachádza nijaký záznam o tejto petícii. "Dokonca ani počas celého roka 2008 podobnú petíciu neevidujeme," uviedol Marušák.
Podľa Zemanovej od roku 2009 prebieha proces obstarávania nového územného plánu a petícia sa dotýka práve návrhu zmien v územnom pláne. "Do 31.augusta prebieha pripomienkovanie k Zadaniu nového územného plánu. Vzhľadom na to, že obsah petície je veľmi aktuálny, rozhodli sme sa opakovane petíciu podať. Tentokrát cez podateľňu kraja," uviedla Zemanová.
Ako uviedol Mrva, predstavitelia mestskej časti a poslanci sú si vedomí, že Vajnory a mesto potrebuje vybudovať "membránu pred nájazdmi automobilov prichádzajúcich z búrlivo sa rozvíjajúcich lokalít medzi Sencom a Pezinkom". Podľa neho treba vodičov priviesť nadradenými tranzitnými cestami, nie obecnými. Pripomienky mestskej časti k všetkým štádiám procesu D4 rieši mestská časť podľa Mrvu s Národnou diaľničnou spoločnosťou aj s Ministerstvom životného prostredia a žiada o ich podporu aj kraj. "Našimi požiadavkami sú, aby D4 išla popod D1 a popri mestskej časti čo možno najviac pod terénom - polozapustené s možným umelým prekrytím a na úpätí Malých Karpát nie po našich viniciach, ale aby portál tunela išiel priamo do doliny medzi Svätým Jurom a Vajnormi už dnes znehodnotenej veľmi vysokým napätím," uviedol Mrva.
Podľa Zemanovej ide navrhovaná trasa v tesnej blízkosti národnej rezervácie Šúr, ktorá je zapísaná ako významná lokalita v Európskych chránených územiach. "Viesť diaľnicu v blízkosti prírodnej rezervácie v tomto úseku nie je naša prvá skúsenosť. Diaľnica je líniová stavba a nie vždy sa dá nepriblížiť k chránenému územiu. V tomto úseku (pri Šúrskom kanáli) bude časť diaľnice vedená pod terénom a táto diaľnica bude uložená v tesnenej vani, aby neprišlo k prípadnému ohrozeniu podzemných vôd a teda aj prírodnej rezervácie Šúr," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Okrem toho bude mať podľa Jánošíka diaľnica v celom úseku kanalizáciu, ktorá bude mať pred zaústením do recipientov odlučovače ropných látok a sedimentačné nádrže. Pre ochranu obyvateľov pred nadmerným hlukom bude diaľnica zapustená pod terén a na hrádzi Šúrskeho kanála bude vybudovaná protihluková stena.
SITA
BRATISLAVA 6. augusta (WEBNOVINY) - Starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory Ján Mrva žiada etickú a mandátovú komisiu Bratislavského samosprávneho kraja o sankcionovanie poslankyne kraja Anny Zemanovej. Poslankyňa podľa neho uvádzala nepravdivé skutočnosti o petícii týkajúcej sa trasovania diaľnice D4 podanej v roku 2008. Podľa Mrvu svojím správaním hrubo porušila mravné a etické pravidlá spoločnosti a dokázateľne nehovorila pravdu na verejnej tlačovej konferencií zvolanej na pôde kraja za prítomnosti predstaviteľov kraja. Zároveň podľa neho tým, že tlačovú konferenciu organizovala v priestoroch kraja, vzbudila dojem, že ide o názor kraja a svojím konaním hrubo znížila kredit tejto inštitúcie.
Zemanová na brífingu po stretnutí predsedu kraja Pavla Freša so zástupcami petičného výboru z Vajnor uviedla, že petícia podaná v roku 2008 nebola ani zaevidovaná a ani s ňou nebolo nakladané. Podľa Mrvu toto tvrdenie nie je pravdivé, petícia bola zaevidovaná a bývalý župan predstaviteľom petičného výboru, ale aj všetkým obyvateľom odpovedal obšírnym listom z 25. novembra 2008, kde uviedol, že petícia bola prešetrená a odborne spracovaná a vysvetlil možnosti kraja. Podľa Zemanovej je pravda, že petičný výbor dostal odpoveď od vtedajšieho predsedu kraja Vladimíra Bajana a z toho dôvodu ani nepreveroval ako bolo s petíciou v skutočnosti naložené, ani či ju predložili poslancom. "Dva roky sme čakali na pozvanie na rokovanie v rámci prípravy nového územného plánu vyššieho územného celku, respektíve na ďalšie kroky, tak ako bolo v odpovedi vtedajšieho predsedu uvedené. V tomto volebnom období som sa stala poslankyňou kraja a zistila som, že v správe kontrolóra kraja o obdržaných petíciách a sťažnostiach v roku 2008 nebola naša petícia uvedená," uviedla Zemanová. Podľa hlavného kontrolóra kraja Štefana Marušáka sa v centrálnej evidencii nenachádza nijaký záznam o tejto petícii. "Dokonca ani počas celého roka 2008 podobnú petíciu neevidujeme," uviedol Marušák.
Podľa Zemanovej od roku 2009 prebieha proces obstarávania nového územného plánu a petícia sa dotýka práve návrhu zmien v územnom pláne. "Do 31.augusta prebieha pripomienkovanie k Zadaniu nového územného plánu. Vzhľadom na to, že obsah petície je veľmi aktuálny, rozhodli sme sa opakovane petíciu podať. Tentokrát cez podateľňu kraja," uviedla Zemanová.
Ako uviedol Mrva, predstavitelia mestskej časti a poslanci sú si vedomí, že Vajnory a mesto potrebuje vybudovať "membránu pred nájazdmi automobilov prichádzajúcich z búrlivo sa rozvíjajúcich lokalít medzi Sencom a Pezinkom". Podľa neho treba vodičov priviesť nadradenými tranzitnými cestami, nie obecnými. Pripomienky mestskej časti k všetkým štádiám procesu D4 rieši mestská časť podľa Mrvu s Národnou diaľničnou spoločnosťou aj s Ministerstvom životného prostredia a žiada o ich podporu aj kraj. "Našimi požiadavkami sú, aby D4 išla popod D1 a popri mestskej časti čo možno najviac pod terénom - polozapustené s možným umelým prekrytím a na úpätí Malých Karpát nie po našich viniciach, ale aby portál tunela išiel priamo do doliny medzi Svätým Jurom a Vajnormi už dnes znehodnotenej veľmi vysokým napätím," uviedol Mrva.
Podľa Zemanovej ide navrhovaná trasa v tesnej blízkosti národnej rezervácie Šúr, ktorá je zapísaná ako významná lokalita v Európskych chránených územiach. "Viesť diaľnicu v blízkosti prírodnej rezervácie v tomto úseku nie je naša prvá skúsenosť. Diaľnica je líniová stavba a nie vždy sa dá nepriblížiť k chránenému územiu. V tomto úseku (pri Šúrskom kanáli) bude časť diaľnice vedená pod terénom a táto diaľnica bude uložená v tesnenej vani, aby neprišlo k prípadnému ohrozeniu podzemných vôd a teda aj prírodnej rezervácie Šúr," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Okrem toho bude mať podľa Jánošíka diaľnica v celom úseku kanalizáciu, ktorá bude mať pred zaústením do recipientov odlučovače ropných látok a sedimentačné nádrže. Pre ochranu obyvateľov pred nadmerným hlukom bude diaľnica zapustená pod terén a na hrádzi Šúrskeho kanála bude vybudovaná protihluková stena.
SITA