|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. septembra 2015
Môžu autá jazdiť v reálnej prevádzke s tabuľkovou spotrebou?
Volkswagen (VW) má zvolať autá do servisov a na vlastné náklady ich opraviť. Ide o pranierovaný motor TDI a poznať ho podľa C v kóde. Požiadavka ukazuje predovšetkým na ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Praha 25. septembra (TASR) - Volkswagen (VW) má zvolať autá do servisov a na vlastné náklady ich opraviť. Ide o pranierovaný motor TDI a poznať ho podľa C v kóde. Požiadavka ukazuje predovšetkým na nepochopenie problému. Informuje o tom portál iDNES.cz. Je utópiou, aby sa podarilo jazdiť autom s tabuľkovou spotrebou (emisie sú k nej v priamej úmere). Reálne opraviť auto tak, aby vypúšťalo v reálnej prevádzke množstvo emisií stanovené homologizačným meraním, to sa nedá dosiahnuť. Možno by sa to podarilo iba v prípade, keby vodiči jazdili maximálne tak štyridsiatkou.Predstava, že Američan príde so svojím Passatom TDI do servisu, kde mu "opravia" softvér a auto bude jazdiť v bežnej prevádzke s nižšou spotrebou, je za hranicou naivity.
Jediné, k čomu nafúknutá aféra povedie, bude finančné oslabenie Volkswagenu. Dosiahnuť v praxi hodnoty spotreby, aby sa dostali na úroveň požiadaviek predpisov, možno iba v prípade masívnych investícií do veľmi drahých technológií. Asi jedinou dnes známou cestou je hybridizácia, ktorá vypomáha spaľovaciemu motoru. Po prvé, je to veľmi drahé a po druhé, to vedie k zníženiu spotreby paliva len v určitých režimoch jazdy. A hybridnú Octaviu za 750.000 Kč (27.580 eur) si veľa ľudí nekúpi.
Čo sa stane na technickej kontrole s dieselom, ktorý patrí do diskutovanej skupiny? Nič. Servisná úprava v jeho počítači v najkrajnejšom prípade odstráni jednu z máp správania sa motora, ktorú majitelia aj tak nepoužívajú. Vozidlá nebudú jazdiť ani lepšie, ani horšie, a ich spotreba zostane nezmenená.
Celá kauza môže mať jeden pozitívny efekt: európske predpisy sa konečne priblížia reálnemu životu. Budú sa musieť prehodnotiť normy, ktoré hraničia so zdravým rozumom a fyzikálnymi zákonmi.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR