Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Mototechna zvýšila predaj zánovných automobilov takmer o tretinu, značka oslavuje sedemdesiatku



V tomto roku značka Mototechna oslavuje sedemdesiate výročie svojho vzniku. V minulosti sa zreteľne zapísala do histórie Československa. Novodobá Mototechna, ktorá patrí do skupiny AURES ...



Zdieľať
foto_mototechna2_mala 676x451 BRATISLAVA 28. januára 2019 (WBN/PR) - V tomto roku značka Mototechna oslavuje sedemdesiate výročie svojho vzniku. V minulosti sa zreteľne zapísala do histórie Československa. Novodobá Mototechna, ktorá patrí do skupiny AURES Holdings, v súčasnosti výrazne napreduje. Vlani predala rekordných 12 000 zánovných automobilov, čo je takmer o tretinu viac ako v roku 2017. Najpredávanejším vozidlom v ponuke Mototechny na Slovensku bola v roku 2018 Kia Ceed  pred Škodovkami Fabia a  Rapid.


"Na českom a slovenskom trhu je stále viac vidieť zmenu v správaní sa  zákazníkov, ktorí uprednostňujú zánovné automobily namiesto nových a taktiež očakávajú rýchlosť nákupu. Práve pri zánovných vozidlách môžu oproti novým ušetriť až 40 % z ceny a nemusia čakať aj pol roka, kým sa auto vyrobí," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, ktorá prevádzkuje značky Mototechna a AAA AUTO. Mototechna v Českej republike a na Slovensku predala za posledný rok 12 000 áut do značnej miery aj vďaka zavádzaniu inovácií pod patronátom inovačného laboratória AuresLab, ktoré skupina AURES Holdings zriadila práve za týmto účelom.

Celkovo najpredávanejším vozidlom v ponuke Mototechny na Slovensku bola v roku 2018 Kia Ceed (6,2 %) nasledovaná Škodou Fabia (5,8 %) a Škodou  Rapid (5,7 %). Škoda tvorí 13,8 % celkového záujmu klientov v Mototechne. Z luxusných automobilov sa najlepšie predávali Audi A5 (30 % v tomto segmente) a Audi A4 (9 %). Takmer tri štvrtiny zákazníkov uprednostnili automobil s benzínovým pohonom, 86 % si zvolilo manuálnu prevodovku a 92 % si vybralo náhon na jednu nápravu. Najobľúbenejšie farby boli biela (30 %), strieborno-šedá (15 %) a červená (12 %). Najdrahším predaným automobilom v rámci oboch krajín, kde značka pôsobí, bol zánovný Mercedes-Benz G 500 v klasickom dizajne s najazdenými 8 095 km, v prepočte za 92 528 eur (cena nového - 121 936 eur).





























































Najpredávanejšie vozidlá v Mototechne v roku 2018
Slovensko Česká republika
1 Kia Ceed Škoda Fabia
2 Škoda Fabia Škoda Rapid
3 Škoda Rapid Hyundai i30
4 Dacia Duster Škoda Octavia
5 Kia Sportage Dacia Duster
6 Renault Clio Škoda Yeti
7 Kia Rio Volkswagen Golf
8 Škoda Rapid Hyundai ix20
9 Suzuki Vitara Kia Sportage
10 Renault Megane Kia Ceed

Mototechna spolupracuje s množstvom známych osobností, ktoré jazdia s jej vozidlami. V minulom roku na Slovensku spojila svoje meno s influencerkou a travel blogerkou Andreou Zahurancovou a virtuóznym huslistom Filipom Jančíkom. Medzi české celebrity patria napríklad tenistky Karolína a Kristýna Plíškové, herci Chantal Poullain, Veronika Žilková a Václav Vydra či jazdec  Lukáš Kvapil. "Spolupracujem s Mototechnou už druhý rok, pretože ponúka širokú škálu automobilov, ktoré ma nikdy nesklamali ani v najdrsnejších podmienkach, ktoré panujú na závodoch ako Rely Dakar alebo Africa Eco Race," doplnil Lukáš Kvapil, ktorý sa so sprievodnými vozidlami z Mototechny práve vrátil zo závodov Africa Eco Race 2019, kde na motorke vybojoval 25. miesto.


Zdroj: Webnoviny.sk - Mototechna zvýšila predaj zánovných automobilov takmer o tretinu, značka oslavuje sedemdesiatku © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
ŠTATISTIKA: Až 80 percent Slovákov využíva internet
<< predchádzajúci článok
Workshopy v osvetovom stredisku v Nitre ukážu výtvarné techniky