|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. augusta 2011
Motoristi už môžu využívať križovatku Stupava - juh na D2
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) odovzdala v pondelok do predčasného užívania križovatku Stupava - juh na diaľnici D2. Trojkilometrový úsek cesty po viac ako dvoch rokoch stavebných prác ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. augusta (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) odovzdala v pondelok do predčasného užívania križovatku Stupava - juh na diaľnici D2. Trojkilometrový úsek cesty po viac ako dvoch rokoch stavebných prác môžu motoristi začať využívať od pondelka popoludnia. Minister dopravy Ján Figeľ pri otvorení diaľničnej križovatky povedal, že stavba uľahčí dopravné spojenie nielen v Stupave, ale aj v okolitých obciach pri Bratislave. Minister ďalej pripomenul, že diaľničná križovatka v budúcnosti bude mať prepojenie aj s obchvatom Bratislavy na D4. Generálny riaditeľ NDS Ján Kotuľa uviedol, že prípravné práce na stavbe križovatky začali ešte v roku 2001, stavba mala byť pôvodne byť dokončená v marci t.r., ale pre problémy napríklad so spodnou vodou sa práce oneskorili. Dodávatelia majú ukončiť stavbu do podľa neho do konca tohto roka. Pôvodná zmluvná cena prác vo výške 20,41 mil. eur vzrástla o 2,7 mil. eur na 23,1 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Celkové ukončenie stavby križovatky je plánované do konca tohto roka.
Predĺženie prác a zvýšenie ceny stavby križovatky si vynútila zmena tendrovej dokumentácie, pretože nezohľadňovala reálne vlastnosti podložia a vysokú hladinu spodnej vody. Podľa diaľničiarov za to nemôže zhotoviteľ stavby, združenie spoločností Strabag, s.r.o. a Doprastav, a.s. Na zvýšenie ceny majú vplyv aj väčšie dĺžky prekládok sietí, a to dotknutých vodovodov, ktoré boli skutočnosti inde, ako uvádzali údaje poskytnuté ich správcom. Stavbu križovatky projektovala spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Trasa stavby sa začína v križovatke Záhorská Bystrica, asi 700 metrov od hraníc intravilánu Stupavy a Záhorskej Bystrice. Nad cestou križuje D2, pokračuje asi 150 metrov južne od areálu jazdeckého klubu Karpatia a končí napojením na ceste druhej triedy v križovatke Devínska Nová Ves.
Predĺženie prác a zvýšenie ceny stavby križovatky si vynútila zmena tendrovej dokumentácie, pretože nezohľadňovala reálne vlastnosti podložia a vysokú hladinu spodnej vody. Podľa diaľničiarov za to nemôže zhotoviteľ stavby, združenie spoločností Strabag, s.r.o. a Doprastav, a.s. Na zvýšenie ceny majú vplyv aj väčšie dĺžky prekládok sietí, a to dotknutých vodovodov, ktoré boli skutočnosti inde, ako uvádzali údaje poskytnuté ich správcom. Stavbu križovatky projektovala spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Trasa stavby sa začína v križovatke Záhorská Bystrica, asi 700 metrov od hraníc intravilánu Stupavy a Záhorskej Bystrice. Nad cestou križuje D2, pokračuje asi 150 metrov južne od areálu jazdeckého klubu Karpatia a končí napojením na ceste druhej triedy v križovatke Devínska Nová Ves.