|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. augusta 2010
Most podporí variant úseku R7 Bratislava - D.Lužná
Variant je v záujme zabezpečenia optimálneho a ekonomicky najefektívnejšieho riešenia stavby tejto cesty, uviedol v pondelok pre agentúru SITA štátny tajomník ministerstva dopravy a podpredseda Mostu - Híd Ivan Švejna. Foto: ...
Zdieľať
Variant je v záujme zabezpečenia optimálneho a ekonomicky najefektívnejšieho riešenia stavby tejto cesty, uviedol v pondelok pre agentúru SITA štátny tajomník ministerstva dopravy a podpredseda Mostu - Híd Ivan Švejna.
Foto: SITA/Tomáš Somr
BRATISLAVA 23. augusta (WEBNOVINY) - Strana Most - Híd jednoznačne podporuje nový variant výstavby sedemkilometrového úseku rýchlostnej cesty R7 Bratislava - Dunajská Lužná schválený rezortom dopravy. Je to v záujme zabezpečenia optimálneho a ekonomicky najefektívnejšieho riešenia stavby tejto cesty, uviedol v pondelok pre agentúru SITA štátny tajomník ministerstva dopravy a podpredseda Mostu - Híd Ivan Švejna. Reagoval tak na informácie, že Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. zrušila tender na vypracovanie dokumentácií pre stavbu R7 Bratislava - Dunajská Lužná, čo spôsobí meškanie začiatku stavby uvedenej komunikácie, ktorá má uľahčiť preťaženú dopravu na terajšej ceste prvej triedy. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) zrušil pôvodný variant a rozhodol o novom variante trasy rýchlostnej komunikácie.
Výstavba rýchlostnej cesty R7, ktorá má viesť z Bratislavy juhom Slovenska až do Lučenca, patrí medzi programové priority Mostu - Híd. "Príprava a výstavba rýchlostnej cesty R7 bola posudzovaná z viacerých hľadísk, a to predovšetkým dopravno-odborných, ekonomických a tiež z pohľadu vplyvu tejto rýchlostnej komunikácie na životné prostredie. Výber variantu A výstavby rýchlostnej cesty podliehal výlučne týmto kritériám," uviedol ďalej Švejna. Jedným z cieľov vlády v oblasti dopravy, tak ako to uvádza vo svojom programovom vyhlásení, je podľa neho zabezpečenie nadštandardného cestného spojenia Bratislavy a Košíc, ako aj začatie výstavby úsekov na rýchlostných cestách v jednotlivých regiónoch Slovenska. A výstavba R7 patrí medzi ne.
Ministerstvo dopravy na otázky agentúry SITA o výstavbe R7 Bratislava - Dunajská Lužná zatiaľ neodpovedalo. Denník Pravda v pondelok napísal, že minister dopravy Ján Figeľ vybral pre výstavbu R7 variant A, čím uprednostnil hlavné mesto Bratislava s primátorom Andrejom Ďurkovským (KDH). Pôvodný variant C, ktorý presadzovali miestne samosprávy dotknutých obcí a ochranári, minister podľa novín bez rokovania s nimi zrušil. Zmena trasy môže spôsobiť asi polročné meškanie výstavby cesty. Nový variant podľa rezortu dopravy rieši oveľa lepšie dopravnú situáciu v Bratislave, kým pôvodný ju skôr komplikuje. Starostovia s tým však nesúhlasia. Pravda pripomína, že nový variant stavby úseku R7 by mal viesť popri chránenom území Dunajské Luhy. Proti tomu môžu protestovať ochranári a Európska komisia môže požiadať o zmenu trasy, prípadne podať žalobu na Slovensko. Európska smernica o biotopoch totiž nedovoľuje zásahy do chránených území.
NDS zatiaľ predpokladala, že výstavba R7 Bratislava - Dunajská Lužná by sa mohla začať koncom roku 2012 a dokončená by mala byť v októbri 2015. Finančné náklady na stavbu tohto úseku podľa štátnej expertízy predstavujú 56,19 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty v cenovej úrovni na konci roku 2009. Pôvodný variant počítal s trasou cesty severovýchodne od obcí Rovinka a Dunajská Lužná poza železničnú trať s vidieckou zástavbou.
SITA
BRATISLAVA 23. augusta (WEBNOVINY) - Strana Most - Híd jednoznačne podporuje nový variant výstavby sedemkilometrového úseku rýchlostnej cesty R7 Bratislava - Dunajská Lužná schválený rezortom dopravy. Je to v záujme zabezpečenia optimálneho a ekonomicky najefektívnejšieho riešenia stavby tejto cesty, uviedol v pondelok pre agentúru SITA štátny tajomník ministerstva dopravy a podpredseda Mostu - Híd Ivan Švejna. Reagoval tak na informácie, že Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. zrušila tender na vypracovanie dokumentácií pre stavbu R7 Bratislava - Dunajská Lužná, čo spôsobí meškanie začiatku stavby uvedenej komunikácie, ktorá má uľahčiť preťaženú dopravu na terajšej ceste prvej triedy. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) zrušil pôvodný variant a rozhodol o novom variante trasy rýchlostnej komunikácie.
Výstavba rýchlostnej cesty R7, ktorá má viesť z Bratislavy juhom Slovenska až do Lučenca, patrí medzi programové priority Mostu - Híd. "Príprava a výstavba rýchlostnej cesty R7 bola posudzovaná z viacerých hľadísk, a to predovšetkým dopravno-odborných, ekonomických a tiež z pohľadu vplyvu tejto rýchlostnej komunikácie na životné prostredie. Výber variantu A výstavby rýchlostnej cesty podliehal výlučne týmto kritériám," uviedol ďalej Švejna. Jedným z cieľov vlády v oblasti dopravy, tak ako to uvádza vo svojom programovom vyhlásení, je podľa neho zabezpečenie nadštandardného cestného spojenia Bratislavy a Košíc, ako aj začatie výstavby úsekov na rýchlostných cestách v jednotlivých regiónoch Slovenska. A výstavba R7 patrí medzi ne.
Ministerstvo dopravy na otázky agentúry SITA o výstavbe R7 Bratislava - Dunajská Lužná zatiaľ neodpovedalo. Denník Pravda v pondelok napísal, že minister dopravy Ján Figeľ vybral pre výstavbu R7 variant A, čím uprednostnil hlavné mesto Bratislava s primátorom Andrejom Ďurkovským (KDH). Pôvodný variant C, ktorý presadzovali miestne samosprávy dotknutých obcí a ochranári, minister podľa novín bez rokovania s nimi zrušil. Zmena trasy môže spôsobiť asi polročné meškanie výstavby cesty. Nový variant podľa rezortu dopravy rieši oveľa lepšie dopravnú situáciu v Bratislave, kým pôvodný ju skôr komplikuje. Starostovia s tým však nesúhlasia. Pravda pripomína, že nový variant stavby úseku R7 by mal viesť popri chránenom území Dunajské Luhy. Proti tomu môžu protestovať ochranári a Európska komisia môže požiadať o zmenu trasy, prípadne podať žalobu na Slovensko. Európska smernica o biotopoch totiž nedovoľuje zásahy do chránených území.
NDS zatiaľ predpokladala, že výstavba R7 Bratislava - Dunajská Lužná by sa mohla začať koncom roku 2012 a dokončená by mala byť v októbri 2015. Finančné náklady na stavbu tohto úseku podľa štátnej expertízy predstavujú 56,19 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty v cenovej úrovni na konci roku 2009. Pôvodný variant počítal s trasou cesty severovýchodne od obcí Rovinka a Dunajská Lužná poza železničnú trať s vidieckou zástavbou.
SITA