|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. februára 2013
Most-Híd navrhol, aby zrušené vlaky prevádzkovali súkromníci
Osobnú vlakovú dopravu na regionálnych tratiach, ktorú predtým ministerstvo dopravy zrušilo, by mali prevádzkovať za primeraných podmienok súkromní prepravcovia alebo iní záujemcovia v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 28. februára (WEBNOVINY) - Osobnú vlakovú dopravu na regionálnych tratiach, ktorú predtým ministerstvo dopravy zrušilo, by mali prevádzkovať za primeraných podmienok súkromní prepravcovia alebo iní záujemcovia v príslušných krajoch.
Navrhuje to poslanec parlamentu za Most-Híd Arpád Érsek s tým, že by to dokázali lepšie a efektívnejšie ako štátny železničný dopravca. Súkromníci by podľa neho mohli prevádzkovať vlaky napríklad na tratiach Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany, Prievidza - Nitrianske Pravno alebo Banská Štiavnica - Hronská Dúbrava.
"Tam by sa uživil možno nejaký súkromník," uviedol. Ako príklad spomenul vlaky, ktoré na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno takmer rok prevádzkuje súkromná spoločnosť RegioJet.
"Tieto trasy, ktoré zrušili, treba komplexne rozdeliť a ponúknuť dopravcom, ktorí to vedia lepšie robiť ako slovenské železnice. Ak nebudú fungovať lokálky, pravdepodobne bude problém," povedal vo štvrtok na tlačovej besede Érsek. Kritizoval rušenie vlakov v regiónoch napriek ich nižšiemu využívaniu ľuďmi počas súčasného vedenia rezortu dopravy.
Za kritickú označil najmä železničnú a cestnú dopravnú obslužnosť na juhu Slovenska, čo podľa neho súvisí aj s nedostatkom pracovných príležitostí a nadpriemernou úrovňou nezamestnanosti. "Veľmi ťažko sa chodí na juh, je odtrhnutý a nemá zabezpečené nič, aby mohol vytvárať pracovné miesta," dodal.
Érsek je za ďalšiu liberalizáciu osobnej železničnej dopravy s podmienkou, aby ju súkromní dopravcovia vykonávali kvalitnejšie. "Ale nie tak, že príde súkromný dopravca a vyberie len jednu trasu. Treba mu dať jeden región a zmluvne podchytiť to, čo má zabezpečiť v regióne," povedal opozičný poslanec. V prípade podobného obsadenia autobusovej a železničnej dopravy v regiónoch by podľa neho mala byť uprednostnená ekologickejšia, pohodlnejšia, ale aj lacnejšia preprava vlakmi.
"Keď na krátkych tratiach nebudú premávať vlaky, koľajnice sa rozkradnú," tvrdí Érsek. Riešenie podľa neho nie je, keď samosprávne kraje presadzujú autobusovú dopravu na úkor vlakovej.
Najmenej zaplnené vlaky sa rušili na juhu Slovenska aj počas bývalého vedenia ministerstva dopravy, kde bol Érsek štátnym tajomníkom a zodpovedal aj za železničnú dopravu. "Plne si to uvedomujem, ale teraz ide o trate ako Jesenské - Turňa nad Bodvou - Barca. To sú už posledné trate, ktoré nejakým spôsobom obchádzajú južné Slovensko. My sme rušili vlaky na krátkych úsekoch," zareagoval na otázku agentúry SITA Érsek s tým, že v súčasnosti ide o zabezpečenie obslužnosti určitého regiónu.
"Snažili sme sa vyjsť v ústrety, kde to fakticky išlo. Veľa sa doplácalo, " dodal Érsek s tým, že aj vtedy presadzoval liberalizáciu osobnej vlakovej dopravy, ale predošlá vláda predčasne skončila.
Navrhuje to poslanec parlamentu za Most-Híd Arpád Érsek s tým, že by to dokázali lepšie a efektívnejšie ako štátny železničný dopravca. Súkromníci by podľa neho mohli prevádzkovať vlaky napríklad na tratiach Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany, Prievidza - Nitrianske Pravno alebo Banská Štiavnica - Hronská Dúbrava.
"Tam by sa uživil možno nejaký súkromník," uviedol. Ako príklad spomenul vlaky, ktoré na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno takmer rok prevádzkuje súkromná spoločnosť RegioJet.
"Tieto trasy, ktoré zrušili, treba komplexne rozdeliť a ponúknuť dopravcom, ktorí to vedia lepšie robiť ako slovenské železnice. Ak nebudú fungovať lokálky, pravdepodobne bude problém," povedal vo štvrtok na tlačovej besede Érsek. Kritizoval rušenie vlakov v regiónoch napriek ich nižšiemu využívaniu ľuďmi počas súčasného vedenia rezortu dopravy.
Za kritickú označil najmä železničnú a cestnú dopravnú obslužnosť na juhu Slovenska, čo podľa neho súvisí aj s nedostatkom pracovných príležitostí a nadpriemernou úrovňou nezamestnanosti. "Veľmi ťažko sa chodí na juh, je odtrhnutý a nemá zabezpečené nič, aby mohol vytvárať pracovné miesta," dodal.
Érsek je za ďalšiu liberalizáciu osobnej železničnej dopravy s podmienkou, aby ju súkromní dopravcovia vykonávali kvalitnejšie. "Ale nie tak, že príde súkromný dopravca a vyberie len jednu trasu. Treba mu dať jeden región a zmluvne podchytiť to, čo má zabezpečiť v regióne," povedal opozičný poslanec. V prípade podobného obsadenia autobusovej a železničnej dopravy v regiónoch by podľa neho mala byť uprednostnená ekologickejšia, pohodlnejšia, ale aj lacnejšia preprava vlakmi.
"Keď na krátkych tratiach nebudú premávať vlaky, koľajnice sa rozkradnú," tvrdí Érsek. Riešenie podľa neho nie je, keď samosprávne kraje presadzujú autobusovú dopravu na úkor vlakovej.
Najmenej zaplnené vlaky sa rušili na juhu Slovenska aj počas bývalého vedenia ministerstva dopravy, kde bol Érsek štátnym tajomníkom a zodpovedal aj za železničnú dopravu. "Plne si to uvedomujem, ale teraz ide o trate ako Jesenské - Turňa nad Bodvou - Barca. To sú už posledné trate, ktoré nejakým spôsobom obchádzajú južné Slovensko. My sme rušili vlaky na krátkych úsekoch," zareagoval na otázku agentúry SITA Érsek s tým, že v súčasnosti ide o zabezpečenie obslužnosti určitého regiónu.
"Snažili sme sa vyjsť v ústrety, kde to fakticky išlo. Veľa sa doplácalo, " dodal Érsek s tým, že aj vtedy presadzoval liberalizáciu osobnej vlakovej dopravy, ale predošlá vláda predčasne skončila.