|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. marca 2012
Most Chucka Norrisa neuspel, hlasuje sa ďalej
Konštrukcia cyklomosta medzi bratislavskou Devínskou Novou Vsou a obcou Schlosshof už spája slovenskú a rakúsku stranu. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. marca - Konštrukcia cyklomosta medzi bratislavskou Devínskou Novou Vsou a obcou Schlosshof už spája slovenskú a rakúsku stranu.
Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Iveta Tyšlerová, most by mal byť hotový už v lete, o jeho názve zatiaľ rozhodnuté nie je. Ako hovorkyňa uviedla, ešte stále sa možno zapojiť do ankety o názve pre cyklomost, ktorú kraj vyhlásil pred tromi týždňami.
Ako hovorkyňa uviedla, kraj navrhol tri pomenovania – Most Márie Terézie, Most slobody, Most železnej opony, ľudia však môžu navrhnúť aj vlastný názov. Záujemcovia môžu o názve hlasovať na internetovej stránke Bratislavského kraja, na Facebooku kraja – Bratislavský kraj, najlepšie miesto pre život, zapojiť sa môžu aj prostredníctvom mobilnej aplikácie.
Svoje návrhy môžu poslať aj na e-mailovú adresu cyklomost@region-bsk.sk či na poštovú adresu Úrad Bratislavského samosprávneho kraja, Sabinovská 16, 820 05 Bratislava alebo priniesť osobne. O konečnom názve cyklomosta rozhodnú krajskí poslanci, ako aj rakúski partneri.
Oceľovú konštrukciu cyklomosta ponad rieku Morava začali montovať v januári, ukončiť by ju mali v apríli. Nasledovať budú dokončovacie práce, teda osadia zábradlia, elektrické prípojky, osvetlenie a natrú tiež mostovky aj konštrukciu. Cyklomost začali stavať vlani v septembri, cyklisti by po ňom mali jazdiť už v lete. Cyklomost stavia konzorcium Ingsteel a Doprastav.
Most bude postavený v historickej trase a bude slúžiť pre dopravu cyklistov, peších turistov a záchrannú službu. Z celkovej dĺžky lávky 955 metrov tvorí oceľová mostná konštrukcia 525 metrov, šírka lávky je štyri metre, čo umožňuje prejazd vozidiel záchranných zložiek. Cyklisti pri jazde mostom prekonajú výškový rozdiel sedem metrov. Výška mosta nad hladinou Moravy umožní v budúcnosti bezpečnú plavbu po rieke. Most sa po jeho postavení stane dôležitým spojovacím článkom regionálnej siete rakúskych a slovenských cyklotrás.
Projekt je podporený v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Rakúsko 2007-2013. Projektovými partnermi sú Spolková vláda Dolné Rakúsko, Bratislavský samosprávny kraj, Hlavné mesto SR Bratislava a Devínska Nová Ves. Bratislavský kraj financuje nájazd na most na slovenskej strane a 62,86 percenta oceľového mosta, pričom náklady sú rozdelené podľa štátnej hranice. Schválený príspevok pre kraj v rámci žiadosti je 2 792 699,97 eura pri povinnom päťpercentnom spolufinancovaní z vlastných zdrojov.
Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Iveta Tyšlerová, most by mal byť hotový už v lete, o jeho názve zatiaľ rozhodnuté nie je. Ako hovorkyňa uviedla, ešte stále sa možno zapojiť do ankety o názve pre cyklomost, ktorú kraj vyhlásil pred tromi týždňami.
Ako hovorkyňa uviedla, kraj navrhol tri pomenovania – Most Márie Terézie, Most slobody, Most železnej opony, ľudia však môžu navrhnúť aj vlastný názov. Záujemcovia môžu o názve hlasovať na internetovej stránke Bratislavského kraja, na Facebooku kraja – Bratislavský kraj, najlepšie miesto pre život, zapojiť sa môžu aj prostredníctvom mobilnej aplikácie.
Svoje návrhy môžu poslať aj na e-mailovú adresu cyklomost@region-bsk.sk či na poštovú adresu Úrad Bratislavského samosprávneho kraja, Sabinovská 16, 820 05 Bratislava alebo priniesť osobne. O konečnom názve cyklomosta rozhodnú krajskí poslanci, ako aj rakúski partneri.
Oceľovú konštrukciu cyklomosta ponad rieku Morava začali montovať v januári, ukončiť by ju mali v apríli. Nasledovať budú dokončovacie práce, teda osadia zábradlia, elektrické prípojky, osvetlenie a natrú tiež mostovky aj konštrukciu. Cyklomost začali stavať vlani v septembri, cyklisti by po ňom mali jazdiť už v lete. Cyklomost stavia konzorcium Ingsteel a Doprastav.
Most bude postavený v historickej trase a bude slúžiť pre dopravu cyklistov, peších turistov a záchrannú službu. Z celkovej dĺžky lávky 955 metrov tvorí oceľová mostná konštrukcia 525 metrov, šírka lávky je štyri metre, čo umožňuje prejazd vozidiel záchranných zložiek. Cyklisti pri jazde mostom prekonajú výškový rozdiel sedem metrov. Výška mosta nad hladinou Moravy umožní v budúcnosti bezpečnú plavbu po rieke. Most sa po jeho postavení stane dôležitým spojovacím článkom regionálnej siete rakúskych a slovenských cyklotrás.
Projekt je podporený v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Rakúsko 2007-2013. Projektovými partnermi sú Spolková vláda Dolné Rakúsko, Bratislavský samosprávny kraj, Hlavné mesto SR Bratislava a Devínska Nová Ves. Bratislavský kraj financuje nájazd na most na slovenskej strane a 62,86 percenta oceľového mosta, pričom náklady sú rozdelené podľa štátnej hranice. Schválený príspevok pre kraj v rámci žiadosti je 2 792 699,97 eura pri povinnom päťpercentnom spolufinancovaní z vlastných zdrojov.
Most Chucka Norrisa neuspel, hlasuje sa ďalej - diskusné fórum čitateľov