|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. marca 2009
Moody´s zmenila výhľad ratingu ŽSR na stabilný
Medzinárodná ratingová agentúra Moody´s Investors Service v pondelok zmenila výhľad emisného ratingu Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) z pozitívneho na stabilný. Agentúra zároveň potvrdila emisný ...
Zdieľať
PRAHA 30. marca (WEBNOVINY) - Medzinárodná ratingová agentúra Moody´s Investors Service v pondelok zmenila výhľad emisného ratingu Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) z pozitívneho na stabilný. Agentúra zároveň potvrdila emisný rating spoločnosti ŽSR na úrovni A1 a národný rating na úrovni Aaa.sk. Výhľad národného ratingu zostal stabilný. Zmena výhľadu nasleduje po tom, ako agentúra minulý týždeň zmenila výhľad ratingov záväzkov slovenskej vlády v domácej a zahraničnej mene, ktoré sú na stupni A1, takisto z pozitívneho na stabilný.
Rating štátnej spoločnosti ŽSR odráža kombináciu viacerých faktorov. Prvým je umiestnenie na 10. priečke globálnej ratingovej škály (BCA), kde 1. stupeň predstavuje najmenšie úverové riziko a 21. najväčšie. Ďalším faktorom je rating záväzkov slovenskej vlády v domácej mene na úrovni A1 so stabilným výhľadom. Tretím faktorom je veľká závislosť na vláde a značná pravdepodobnosť pomoci z jej strany v prípade núdze. Všetky tieto ukazovatele zostávajú nezmenené a preto zmena výhľadu ratingu ŽSR reflektuje iba minulotýždňovú zmenu ratingového výhľadu Slovenska.
ŽSR zriadila vláda SR ako štátny podnik začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť. ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. ŽSR disponujú základným imaním 958,11 mil. eur. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.
SITA
Rating štátnej spoločnosti ŽSR odráža kombináciu viacerých faktorov. Prvým je umiestnenie na 10. priečke globálnej ratingovej škály (BCA), kde 1. stupeň predstavuje najmenšie úverové riziko a 21. najväčšie. Ďalším faktorom je rating záväzkov slovenskej vlády v domácej mene na úrovni A1 so stabilným výhľadom. Tretím faktorom je veľká závislosť na vláde a značná pravdepodobnosť pomoci z jej strany v prípade núdze. Všetky tieto ukazovatele zostávajú nezmenené a preto zmena výhľadu ratingu ŽSR reflektuje iba minulotýždňovú zmenu ratingového výhľadu Slovenska.
ŽSR zriadila vláda SR ako štátny podnik začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť. ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. ŽSR disponujú základným imaním 958,11 mil. eur. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.
SITA