|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. mája 2009
Moody”s potvrdila ratingy ŽSR
Medzinárodná ratingová agentúra Moody's Investors Service v stredu potvrdila Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) globálny rating na stupni A1 a národný rating na stupni Aaa.sk. Výhľad ratingov je ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. mája (WEBNOVINY) - Medzinárodná ratingová agentúra Moody's Investors Service v stredu potvrdila Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) globálny rating na stupni A1 a národný rating na stupni Aaa.sk. Výhľad ratingov je stabilný. ŽSR sú v úplnom štátnom vlastníctve, pričom Slovensko má od agentúry Moody's rating záväzkov v domácej mene na stupni A1. Agentúra si všíma, že ŽSR v tomto roku poškodzujú slabšie prevádzkové výkony v dôsledku globálnej ekonomickej krízy a jej vplyvu na objem nákladnej dopravy. Moody's však predpokladá, že ŽSR sa môže spoľahnúť na podporu zo strany vlády.
ŽSR zriadila vláda SR ako štátny podnik začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť. ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. ŽSR disponujú základným imaním 958,11 mil. eur. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.
SITA
ŽSR zriadila vláda SR ako štátny podnik začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť. ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. ŽSR disponujú základným imaním 958,11 mil. eur. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.
SITA