|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. decembra 2014
MOL chce v Česku viac čerpacích staníc, zvýši tým odbyt Slovnaftu
Maďarská skupina MOL smeruje k tomu, aby sa stala dvojkou na českom trhu čerpacích staníc. Tie chce pritom zásobovať v najväčšej možnej miere z vlastnej rafinérie Slovnaft v ...
Zdieľať
Foto: TASR/Štefan Puškáš
Praha 20. decembra (TASR) - Maďarská skupina MOL smeruje k tomu, aby sa stala dvojkou na českom trhu čerpacích staníc. Tie chce pritom zásobovať v najväčšej možnej miere z vlastnej rafinérie Slovnaft v Bratislave. Konkurent Českej rafinérskej tak výrazne naberá na sile, konštatujú dnes na svojej internetovej stránke pražské noviny Mladá fronta Dnes (MF DNES).Podľa českého protimonopolného úradu podiel petrochemického koncernu Česká rafinérska, ktorý vlastní Unipetrol, na domácom trhu s pohonnými hmotami nepresahuje 15 %. Česko je totiž možné zásobovať buď cisternami z rafinérií v okolitých krajinách, alebo priamo produktovodom z bratislavskej rafinérie Slovnaft.
A práve vo vlastníkovi Slovnaftu, maďarskej skupine MOL, vyrastá Unipetrolu silná konkurencia. MOL v Česku prevzal čerpacie stanice firmy Lukoil a chystá sa kúpiť aj sieť Agip. Skupina sa netají tým, že chce na českom trhu ďalej posilňovať, a že svoje čerpacie stanice bude zásobovať v najväčšej možnej miere práve z Bratislavy.
"Naším cieľom je, a preto chceme získať aj ďalšie čerpacie stanice, aby sme čo najväčšie množstvo pohonných hmôt z našich rafinérií predávali vo vlastných čerpacích staniciach," hovorí šéf českých aktivít MOL Attila Dsupin pre MF DNES.
Situácia na rafinérskom trhu pritom nie je jednoduchá, v dôsledku klesajúcej spotreby niektoré rafinérie v Európe skončili.
"Rafinérske prostredie je stále veľmi zložité," uviedol Dsupin a dodal, že ho najviac ovplyvňuje klesajúca spotreba pohonných hmôt a vysoké výrobné náklady. Výhodou skupiny MOL však podľa neho je, že v ostatných rokoch do svojich rafinérií veľa investovala, a tie sú tak vo veľmi dobrom stave. Napríklad Slovnaft investoval v uplynulom desaťročí do svojho rozvoja v priemere 130 miliónov eur ročne. Rafinéria v Bratislave je preto jedna z najkomplexnejších v Európe," dodáva Dsupin.
Aj preto sa MOL na rozdiel od iných nadnárodných koncernov z Česka nesťahuje.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR