|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. júla 2011
Mokrý Hungaroring najlepšie zvládol Button
Víťazom upršanej nedeľňajšej Veľkej ceny Maďarska, jedenásteho podujatia majstrovstiev sveta formuly 1, sa na okruhu Hungaroring stal "majster mokrých tratí" Brit Jenson Button na McLarene. ...
Zdieľať
HUNGARORING 31. júla (WEBNOVINY) - Víťazom upršanej nedeľňajšej Veľkej ceny Maďarska, jedenásteho podujatia majstrovstiev sveta formuly 1, sa na okruhu Hungaroring stal "majster mokrých tratí" Brit Jenson Button na McLarene.
Tridsaťjedenročný pilot sa tešil pri svojej jubilejnej 200. Veľkej cene z 11. víťazstva, druhého v aktuálnej sezóne, keď dokázal zvíťaziť aj na “utopenej” VC Kanady.
Zaujímavé je, že Button sa tešil zo svojho prvého triumfu v kariére pred piatimi rokmi práve na Hungaroringu, tiež v upršaných pretekoch. Na stupne víťazov sa po minulotýždňovom výpadku v Nemecku opäť vrátil vedúci muž celkového poradia a obhajca majstrovského titulu Sebastian Vettel na Red Bulle, ktorý skončil druhý a opäť zvýšil svoj náskok na čele MS. Tretia pozícia patrila v Maďarsku tímu Ferrari a Španielovi Fernandovi Alonsovi.
Na Hungaroringu odštartovali pretekári za mierneho dažďa na intermediálnych pneumatikách. Po štarte si najlepší jazdci kvalifikácie udržali pozície, dopredu sa však dostali oba Mercedesy, ktoré sa dostali pred Alonsa a Massu na Ferrari. Napriek intermediálnym pneumatikám povolilo vedenie pretekov po 3. kole použitie DRS systému. Na okruhu medzitým prestalo pršať.
Button vyťažil výmeny pneumatík
Od prvých kilometrov sa pod veľký tlak Hamiltona dostal vedúci Vettel, ktorý ho dokázal znášať len do 5. kola. Potom urobil chybu pri výjazde zo zákruty a Hamilton si na čele veľmi rýchlo vypracoval trojsekundový náskok. O piate miesto bojoval Alonso s Rosbergom. Potom, ako sa Alonso dostal cez Rosberga a po Massovej chybe, ktorý po "hodinách" jemne buchol zadným krídlom o bariéru, no pokračoval ďalej, sa Španiel dostal rýchlo na štvrtú pozíciu. V 11. kole ako prvý zamieril na výmenu pneumatík Mark Webber, ktorý obul supermäkkú zmes.
V 13. kole išla do boxov vedúca dvojica Hamilton a Vettel, ale aj Alonso. V 14. kole využil Button fakt, že bol vymeniť pneumatiky o kolo skôr ako Vettel a posunul sa pred Nemca na druhé miesto. Zo skorej výmeny pneumatík vyťažil aj Webber, ktorý sa dostal pred Alonsa na štvrtú priečku. Hamilton na prvej pozícii zvyšoval neustále svoj náskok, ten postupne narástol až na 10 sekúnd.
V 25. kole po výjazde z boxov sa ocitol v plameňoch Renault Nicka Heidfelda. Požiar bol spôsobený poruchou výfukového potrubia a následnou roztrhnutou ľavou bočnicou.
V 28. kole zamieril druhýkrát do boxov vedúci Hamilton, ktorého náskok na čele sa pred Buttonom zmenšil len na 3 sekundy.
V 28. kole po súboji s Massom o 9. miesto kolidoval Schumacher a vzápätí skončil. Na čele sa stále pohybovala pätica najlepších jazdcov šampionátu v poradí Hamilton, Button, Vettel, Webber a Alonso s výrazným náskokom pred zvyškom štartového poľa. V 37. kole prezul už tretíkrát Alonso a keďže oba Red Bully vymieňali pneumatiky neskoršie - v 40. kole Webber a v 41. kole Hamilton, Španiel na Ferrari sa zrazu ocitol na 3. priečke. Alonsovi však skoro prestali pneumatiky fungovať a v 45. kole ho Vettel predbehol.
O okruh neskôr však na Hungaroringu začalo opäť pršať, na čo doplatil "hodinami" vedúci Hamilton a na prvé miesto sa dostal jeho tímový kolega Button. V 50. kole však chyboval pre zmenu Button a pozície na čele si s Hamiltonom opäť vymenili. V 52. kole sa ešte vystriedali na líderskej priečke, vzápätí zašiel do boxov Hamilton a obul na intermediálne gumy. Rovnako ako vo Webberovom prípade to bola chybná voľba a potom, ako Hamiltona predbehol Alonso, zašiel Brit opäť do boxov po hladké pneumatiky. Na čele pretekov si strážil pozíciu Button.
Za ním sa usadil Vettel a tretiu priečku s prehľadom kontroloval Alonso. Hamiltonove "hodiny" v 46. kole, pri ktorých Brit obmedzil Di Restu, ocenili traťoví komisári trestným prejazdom boxov. Po ňom sa Hamilton zaradil tesne za dvojicu Massa, Webber na 6. priečku. V 58. kole sa na 4. priečku cez Massu dostal Webber. A o kolo neskôr Massa neodolal ani Hamiltonovi. V 64. kole využil chaos pri predbiehaní pomalších pilotov Hamilton a dostal sa na 4. priečku pred Webbera. Ďalšie tímy na elitnú trojku Red Bull, McLaren, Ferrari nemali. Ďalšie body si vybojovali Paul di Resta, Sébastien Buemi, Nico Rosberg a Jaime Alguersuari.
Poradie - VC Maďarska (70 kôl, 306,630 km):
1. Jenson Button (V. Brit.) McLaren, 2. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull, 3. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari, 4. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren, 5. Mark Webber (Aus.) Red Bull, 6. Felipe Massa (Braz.) Ferrari, 7. Paulo di Resta (V. Brit.) Force India, 8. Sebastien Buemi (Švaj.) Toro Rosso-Ferrari, 9. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes, 10. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso, 11. Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber-Ferrari, 12. Vitalij Petrov (Rus.) Renault, 13. Rubens Barrichello (Braz.) Williams, 14. Adrian Sutil (Nem.) Force India, 15. Sergio Pérez (Mex.) Sauber, 16. Pastor Maldonado (Ven.) Williams, 17. Timo Glock (Nem.) Virgin, 18. Daniel Ricciardo (Aus.) HRT, 19. Jerome D´Ambrosio (Belg.) Virgin, 20. Vitantonio Liuzzi (Tal.) HRT
Nedokončili: Jarno Trulli (Tal.) Team Lotus, Nick Heidfeld (Nem.) Renault, Michael Schumacher (Nem.) Mercedes, Heikki Kovalainen (Fín.) Team Lotus
Najrýchlejšie kolo: Felipe Massa (Braz.) Ferrari 1:23,415 min
Poradie MS (po 11 z 19 pretekov): 1. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 234 bodov, 2. Mark Webber (Aus.) Red Bull 149, 3. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 146, 4. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 145, 5. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 134, 6. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 70, 7. Nico Rosberg (Mercedes) 48, 8. Nick Heidfeld (Nem.) Renault 34, 9. Vitalij Petrov (Rus.) Renault a Michael Schumacher (Nem.) Mercedes po 32, 11. Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber 27, 12. Adrian Sutil (Nem.) Force India 18, 13. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso 10, 14. Sébastien Buemi (Švaj.) Toro Rosso 12, 15. Sergio Pérez (Mex.) Sauber a Paul Di Resta (V. Brit.) Force India po 8, 17. Rubens Barrichello (Braz.) Williams 4
Pohár konštruktérov: 1. Red Bull Racing 383, 2. McLaren 280, 3. Ferrari 215, 4. Mercedes 80, 4. Renault 66, 6. Sauber 35, 7. Force India 26, 8. Toro Rosso 22, 9. Williams 4.
Tridsaťjedenročný pilot sa tešil pri svojej jubilejnej 200. Veľkej cene z 11. víťazstva, druhého v aktuálnej sezóne, keď dokázal zvíťaziť aj na “utopenej” VC Kanady.
Zaujímavé je, že Button sa tešil zo svojho prvého triumfu v kariére pred piatimi rokmi práve na Hungaroringu, tiež v upršaných pretekoch. Na stupne víťazov sa po minulotýždňovom výpadku v Nemecku opäť vrátil vedúci muž celkového poradia a obhajca majstrovského titulu Sebastian Vettel na Red Bulle, ktorý skončil druhý a opäť zvýšil svoj náskok na čele MS. Tretia pozícia patrila v Maďarsku tímu Ferrari a Španielovi Fernandovi Alonsovi.
Na Hungaroringu odštartovali pretekári za mierneho dažďa na intermediálnych pneumatikách. Po štarte si najlepší jazdci kvalifikácie udržali pozície, dopredu sa však dostali oba Mercedesy, ktoré sa dostali pred Alonsa a Massu na Ferrari. Napriek intermediálnym pneumatikám povolilo vedenie pretekov po 3. kole použitie DRS systému. Na okruhu medzitým prestalo pršať.
Button vyťažil výmeny pneumatík
Od prvých kilometrov sa pod veľký tlak Hamiltona dostal vedúci Vettel, ktorý ho dokázal znášať len do 5. kola. Potom urobil chybu pri výjazde zo zákruty a Hamilton si na čele veľmi rýchlo vypracoval trojsekundový náskok. O piate miesto bojoval Alonso s Rosbergom. Potom, ako sa Alonso dostal cez Rosberga a po Massovej chybe, ktorý po "hodinách" jemne buchol zadným krídlom o bariéru, no pokračoval ďalej, sa Španiel dostal rýchlo na štvrtú pozíciu. V 11. kole ako prvý zamieril na výmenu pneumatík Mark Webber, ktorý obul supermäkkú zmes.
V 13. kole išla do boxov vedúca dvojica Hamilton a Vettel, ale aj Alonso. V 14. kole využil Button fakt, že bol vymeniť pneumatiky o kolo skôr ako Vettel a posunul sa pred Nemca na druhé miesto. Zo skorej výmeny pneumatík vyťažil aj Webber, ktorý sa dostal pred Alonsa na štvrtú priečku. Hamilton na prvej pozícii zvyšoval neustále svoj náskok, ten postupne narástol až na 10 sekúnd.
V 25. kole po výjazde z boxov sa ocitol v plameňoch Renault Nicka Heidfelda. Požiar bol spôsobený poruchou výfukového potrubia a následnou roztrhnutou ľavou bočnicou.
V 28. kole zamieril druhýkrát do boxov vedúci Hamilton, ktorého náskok na čele sa pred Buttonom zmenšil len na 3 sekundy.
V 28. kole po súboji s Massom o 9. miesto kolidoval Schumacher a vzápätí skončil. Na čele sa stále pohybovala pätica najlepších jazdcov šampionátu v poradí Hamilton, Button, Vettel, Webber a Alonso s výrazným náskokom pred zvyškom štartového poľa. V 37. kole prezul už tretíkrát Alonso a keďže oba Red Bully vymieňali pneumatiky neskoršie - v 40. kole Webber a v 41. kole Hamilton, Španiel na Ferrari sa zrazu ocitol na 3. priečke. Alonsovi však skoro prestali pneumatiky fungovať a v 45. kole ho Vettel predbehol.
O okruh neskôr však na Hungaroringu začalo opäť pršať, na čo doplatil "hodinami" vedúci Hamilton a na prvé miesto sa dostal jeho tímový kolega Button. V 50. kole však chyboval pre zmenu Button a pozície na čele si s Hamiltonom opäť vymenili. V 52. kole sa ešte vystriedali na líderskej priečke, vzápätí zašiel do boxov Hamilton a obul na intermediálne gumy. Rovnako ako vo Webberovom prípade to bola chybná voľba a potom, ako Hamiltona predbehol Alonso, zašiel Brit opäť do boxov po hladké pneumatiky. Na čele pretekov si strážil pozíciu Button.
Za ním sa usadil Vettel a tretiu priečku s prehľadom kontroloval Alonso. Hamiltonove "hodiny" v 46. kole, pri ktorých Brit obmedzil Di Restu, ocenili traťoví komisári trestným prejazdom boxov. Po ňom sa Hamilton zaradil tesne za dvojicu Massa, Webber na 6. priečku. V 58. kole sa na 4. priečku cez Massu dostal Webber. A o kolo neskôr Massa neodolal ani Hamiltonovi. V 64. kole využil chaos pri predbiehaní pomalších pilotov Hamilton a dostal sa na 4. priečku pred Webbera. Ďalšie tímy na elitnú trojku Red Bull, McLaren, Ferrari nemali. Ďalšie body si vybojovali Paul di Resta, Sébastien Buemi, Nico Rosberg a Jaime Alguersuari.
Poradie - VC Maďarska (70 kôl, 306,630 km):
1. Jenson Button (V. Brit.) McLaren, 2. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull, 3. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari, 4. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren, 5. Mark Webber (Aus.) Red Bull, 6. Felipe Massa (Braz.) Ferrari, 7. Paulo di Resta (V. Brit.) Force India, 8. Sebastien Buemi (Švaj.) Toro Rosso-Ferrari, 9. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes, 10. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso, 11. Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber-Ferrari, 12. Vitalij Petrov (Rus.) Renault, 13. Rubens Barrichello (Braz.) Williams, 14. Adrian Sutil (Nem.) Force India, 15. Sergio Pérez (Mex.) Sauber, 16. Pastor Maldonado (Ven.) Williams, 17. Timo Glock (Nem.) Virgin, 18. Daniel Ricciardo (Aus.) HRT, 19. Jerome D´Ambrosio (Belg.) Virgin, 20. Vitantonio Liuzzi (Tal.) HRT
Nedokončili: Jarno Trulli (Tal.) Team Lotus, Nick Heidfeld (Nem.) Renault, Michael Schumacher (Nem.) Mercedes, Heikki Kovalainen (Fín.) Team Lotus
Najrýchlejšie kolo: Felipe Massa (Braz.) Ferrari 1:23,415 min
Poradie MS (po 11 z 19 pretekov): 1. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 234 bodov, 2. Mark Webber (Aus.) Red Bull 149, 3. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 146, 4. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 145, 5. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 134, 6. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 70, 7. Nico Rosberg (Mercedes) 48, 8. Nick Heidfeld (Nem.) Renault 34, 9. Vitalij Petrov (Rus.) Renault a Michael Schumacher (Nem.) Mercedes po 32, 11. Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber 27, 12. Adrian Sutil (Nem.) Force India 18, 13. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso 10, 14. Sébastien Buemi (Švaj.) Toro Rosso 12, 15. Sergio Pérez (Mex.) Sauber a Paul Di Resta (V. Brit.) Force India po 8, 17. Rubens Barrichello (Braz.) Williams 4
Pohár konštruktérov: 1. Red Bull Racing 383, 2. McLaren 280, 3. Ferrari 215, 4. Mercedes 80, 4. Renault 66, 6. Sauber 35, 7. Force India 26, 8. Toro Rosso 22, 9. Williams 4.