|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. júla 2013
Modernizácia železnice z N. M. n. Váhom do Púchova napreduje
Po ukončení prác na trati Bratislava, Rača – Trnava – Nové Mesto nad Váhom v uplynulých rokoch pokračuje v súčasnosti modernizácia na nadväzujúcich traťových úsekoch od Nového Mesta nad Váhom do ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. júla (WBN/PR) - Po ukončení prác na trati Bratislava, Rača – Trnava – Nové Mesto nad Váhom v uplynulých rokoch pokračuje v súčasnosti modernizácia na nadväzujúcich traťových úsekoch od Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu.
Projekty modernizácie železničných tratí sú financované cez Operačný program Doprava (OPD) z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie, zo štátneho rozpočtu a čiastočne z vlastných zdrojov Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), nad rámec financovania, ako investora a prijímateľa pomoci. Operačný program riadi Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Modernizácia úseku Trenčianska Teplá – Beluša v dĺžke takmer 20,5 kilometra trvá od konca roku 2009 a ukončená by mala byť v prvej polovici budúceho roka. Celkové oprávnené náklady tohto projektu, ktorý Európska komisia schválila v júni tohto roku, dosahujú viac ako 231 miliónov eur. Európska únia z nich preplatí 85 %, podobne ako pri ostatných projektoch zameraných na rozvoj dopravnej infraštruktúry. Súčasťou realizácie prác na spomínanom úseku je modernizácia železničných staníc v Trenčianskej Teplej, Dubnici nad Váhom, Ilave a Ladciach.
Vlani v apríli sa rozbehli práce aj na modernizácii takmer 9-kilometrového železničného úseku Beluša – Púchov za viac ako 99 mil. eur a s ich ukončením sa plánuje na jar 2015. Zmodernizované budú aj železničné stanice v Beluši a Púchove. Minister dopravy Ján Počiatek už schválil v apríli poskytnutie nenávratného finančného príspevku na tento projekt zo zdrojov Európskej únie.
Najnovšie zmodernizovaný je traťový úsek Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce v dĺžke 17,5 kilometra. Na tomto úseku bol vybudovaný nový železničný tunel Turecký vrch dlhý 1 775 metrov, ktorý je v predčasnom užívaní od júla minulého roka. Z celkových oprávnených nákladov projektu vo výške 230 miliónov eur Európska únia preplatí Slovensku vyše 195 miliónov eur. Európska komisia schválila žiadosť o finančný príspevok na projekt tohto roku v apríli.
,,Našim cieľom je postupne zmodernizovať celú železničnú trať z Bratislavy do Košíc a zo Žiliny smerom na hranice s Poľskom,“ povedal minister Počiatek. Bezpečná a ekologická železničná doprava tak podľa neho opäť získa konkurenčné výhody vo verejnej osobnej i nákladnej doprave.
Pripravovaný projekt zavedenia zdvíhacích plošín na vybraných štyridsiatich železničných staniciach zjednoduší imobilným cestujúcim nastupovanie, resp. vystupovanie pri cestovaní vlakom. Ide o spoločný projekt ŽSR, ktoré sú prijímateľom finančnej pomoci, a Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. Zamestnanci osobného vlakového dopravcu budú plošiny obsluhovať. Tento projekt sa má realizovať do roku 2015 aj s využitím finančných prostriedkov Európskej únie.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 - 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD:
PO1 - Železničná infraštruktúra
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6 - Železničná verejná osobná doprava
PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Projekty modernizácie železničných tratí sú financované cez Operačný program Doprava (OPD) z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie, zo štátneho rozpočtu a čiastočne z vlastných zdrojov Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), nad rámec financovania, ako investora a prijímateľa pomoci. Operačný program riadi Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Modernizácia úseku Trenčianska Teplá – Beluša v dĺžke takmer 20,5 kilometra trvá od konca roku 2009 a ukončená by mala byť v prvej polovici budúceho roka. Celkové oprávnené náklady tohto projektu, ktorý Európska komisia schválila v júni tohto roku, dosahujú viac ako 231 miliónov eur. Európska únia z nich preplatí 85 %, podobne ako pri ostatných projektoch zameraných na rozvoj dopravnej infraštruktúry. Súčasťou realizácie prác na spomínanom úseku je modernizácia železničných staníc v Trenčianskej Teplej, Dubnici nad Váhom, Ilave a Ladciach.
Vlani v apríli sa rozbehli práce aj na modernizácii takmer 9-kilometrového železničného úseku Beluša – Púchov za viac ako 99 mil. eur a s ich ukončením sa plánuje na jar 2015. Zmodernizované budú aj železničné stanice v Beluši a Púchove. Minister dopravy Ján Počiatek už schválil v apríli poskytnutie nenávratného finančného príspevku na tento projekt zo zdrojov Európskej únie.
Najnovšie zmodernizovaný je traťový úsek Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce v dĺžke 17,5 kilometra. Na tomto úseku bol vybudovaný nový železničný tunel Turecký vrch dlhý 1 775 metrov, ktorý je v predčasnom užívaní od júla minulého roka. Z celkových oprávnených nákladov projektu vo výške 230 miliónov eur Európska únia preplatí Slovensku vyše 195 miliónov eur. Európska komisia schválila žiadosť o finančný príspevok na projekt tohto roku v apríli.
,,Našim cieľom je postupne zmodernizovať celú železničnú trať z Bratislavy do Košíc a zo Žiliny smerom na hranice s Poľskom,“ povedal minister Počiatek. Bezpečná a ekologická železničná doprava tak podľa neho opäť získa konkurenčné výhody vo verejnej osobnej i nákladnej doprave.
Pripravovaný projekt zavedenia zdvíhacích plošín na vybraných štyridsiatich železničných staniciach zjednoduší imobilným cestujúcim nastupovanie, resp. vystupovanie pri cestovaní vlakom. Ide o spoločný projekt ŽSR, ktoré sú prijímateľom finančnej pomoci, a Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. Zamestnanci osobného vlakového dopravcu budú plošiny obsluhovať. Tento projekt sa má realizovať do roku 2015 aj s využitím finančných prostriedkov Európskej únie.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 - 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD:
PO1 - Železničná infraštruktúra
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6 - Železničná verejná osobná doprava
PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.