|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. apríla 2009
Modernizácia železnice v Trenčíne sa opäť posúva
TRENČÍN 5. apríla (WEBNOVINY) – Modernizácia železničnej trate v Trenčíne sa tento rok napriek pôvodným očakávaniam nezačne. V ideálnom prípade sa s prestavbou železnice, ktorá si vyžiada zbúranie letnej plavárne a desiatok ...
Zdieľať
TRENČÍN 5. apríla (WEBNOVINY) – Modernizácia železničnej trate v Trenčíne sa tento rok napriek pôvodným očakávaniam nezačne. V ideálnom prípade sa s prestavbou železnice, ktorá si vyžiada zbúranie letnej plavárne a desiatok rodinných domov, začne na jar budúceho roku. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavlíková. Výstavba železnice by mala trvať 33 mesiacov. Projekt výrazne zmení tvár krajského mesta a stále sa v Trenčíne nájdu jeho odporcovia. Železnice v súčasnosti pripravujú súťažné podklady a žiadosť o peniaze z Európskej únie. Pavlíková hovorí, že pre štát je nemožné, aby projekt za niekoľko sto miliónov eur zrealizovali bez dotácie z Bruselu. “Posun termínov je otázka finančných prostriedkov v rámci Operačného programu Doprava. Zdržanie o niekoľko mesiacov nie je dôležité, žiadosti predkladáme tak, aby sme boli 100% úspešní,” uviedla Pavlíková s tým, že súťažné podklady majú často aj tisíc strán.
Žiadosť o eurofondy chcú podať do októbra tohto roka. Kým ich ŽSR nebudú mať garantované, nevyhlásia ani verejnú súťaž. Ukončenie tendra, podpis zmluvy a reálny začiatok prestavby je teda možný najskôr o rok, a to len v prípade, ak sa celý proces nezdrží. Hovorkyňa tiež konštatovala, že súčasná hospodárska kríza modernizáciu nepostihla. Železnice krízu pociťujú hlavne pri nákladnej doprave, keď pre pokles výroby nie je čo prevážať.
Modernizácia železnice v súčasnosti postúpila po Nové Mesto nad Váhom. Pre Trenčín majú železnice zatiaľ k dispozícii územné rozhodnutie. “Na daný úsek bude vydaných viac stavebných povolení. V súčasnosti prebieha majetkoprávne vysporiadanie. Po nadobudnutí vzťahu k pozemku budú podané žiadosti o vydanie stavebných povolení na príslušné stavebné úrady,” uviedla Zuzana Chalupová z Odboru komunikácie ŽSR. Podľa slov Jany Markovej z kancelárie trenčianskeho primátora by ŽSR mohli mať potrebné stavebné povolenia na jeseň tohto roka.
Modernizácia trate výrazne zmení tvár v Trenčíne. Samospráva do budúceho roka vybuduje náhradnú letnú plaváreň niekoľko sto metrov od súčasnej. Peniaze na ňu dostala od ŽSR. Mesto tiež asistovalo pri odškodnení desiatok obyvateľov domov, ktoré trati ustúpia. “Najvýraznejším prvkom modernizácie v meste Trenčín je trasovanie novej železničnej trate cez Váh novým železničným mostom, budú odstránené všetky úrovňové priecestia, urobia sa protihlukové steny a samozrejmosťou budú bezbariérové prístupy,” informovala Pavlíková. V pláne modernizácie však nie je rekonštrukcia budovy železničnej stanice. Po modernizácii trate budú môcť vlaky cez Trenčín premávať 140-kilometrovou rýchlosťou.
S trasovaním trate cez mesto nesúhlasí časť mestských poslancov a obyvateľov. Niektorí ľudia žiadajú, aby železnicu viedli mimo mesto. “Projektová dokumentácia je spracovaná v zmysle územného plánu, tak isto prebehlo zákonným spôsobom územné konanie. V rámci územného konania sa vyjadrovali všetky dotknuté organizácie, orgány verejnej správy a miestnej samosprávy, ako aj občania. Na stavbu vydal Spoločný stavebné úrad v Trenčíne územné rozhodnutie, ktoré zohľadnilo požiadavky účastníkov konania. Nie je možné proces vracať, pretože by sa musel v prvom rade zmeniť územný plán mesta Trenčín,” dodala Chalúpková.
SITA
Žiadosť o eurofondy chcú podať do októbra tohto roka. Kým ich ŽSR nebudú mať garantované, nevyhlásia ani verejnú súťaž. Ukončenie tendra, podpis zmluvy a reálny začiatok prestavby je teda možný najskôr o rok, a to len v prípade, ak sa celý proces nezdrží. Hovorkyňa tiež konštatovala, že súčasná hospodárska kríza modernizáciu nepostihla. Železnice krízu pociťujú hlavne pri nákladnej doprave, keď pre pokles výroby nie je čo prevážať.
Modernizácia železnice v súčasnosti postúpila po Nové Mesto nad Váhom. Pre Trenčín majú železnice zatiaľ k dispozícii územné rozhodnutie. “Na daný úsek bude vydaných viac stavebných povolení. V súčasnosti prebieha majetkoprávne vysporiadanie. Po nadobudnutí vzťahu k pozemku budú podané žiadosti o vydanie stavebných povolení na príslušné stavebné úrady,” uviedla Zuzana Chalupová z Odboru komunikácie ŽSR. Podľa slov Jany Markovej z kancelárie trenčianskeho primátora by ŽSR mohli mať potrebné stavebné povolenia na jeseň tohto roka.
Modernizácia trate výrazne zmení tvár v Trenčíne. Samospráva do budúceho roka vybuduje náhradnú letnú plaváreň niekoľko sto metrov od súčasnej. Peniaze na ňu dostala od ŽSR. Mesto tiež asistovalo pri odškodnení desiatok obyvateľov domov, ktoré trati ustúpia. “Najvýraznejším prvkom modernizácie v meste Trenčín je trasovanie novej železničnej trate cez Váh novým železničným mostom, budú odstránené všetky úrovňové priecestia, urobia sa protihlukové steny a samozrejmosťou budú bezbariérové prístupy,” informovala Pavlíková. V pláne modernizácie však nie je rekonštrukcia budovy železničnej stanice. Po modernizácii trate budú môcť vlaky cez Trenčín premávať 140-kilometrovou rýchlosťou.
S trasovaním trate cez mesto nesúhlasí časť mestských poslancov a obyvateľov. Niektorí ľudia žiadajú, aby železnicu viedli mimo mesto. “Projektová dokumentácia je spracovaná v zmysle územného plánu, tak isto prebehlo zákonným spôsobom územné konanie. V rámci územného konania sa vyjadrovali všetky dotknuté organizácie, orgány verejnej správy a miestnej samosprávy, ako aj občania. Na stavbu vydal Spoločný stavebné úrad v Trenčíne územné rozhodnutie, ktoré zohľadnilo požiadavky účastníkov konania. Nie je možné proces vracať, pretože by sa musel v prvom rade zmeniť územný plán mesta Trenčín,” dodala Chalúpková.
SITA