|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. marca 2010
Modernizácia železnice sa blíži k Púchovu
Železnice Slovenskej republiky v utorok oficiálne začali modernizovať trať medzi Trenčianskou Teplou a Belušou. Vyše dvadsaťkilometrový úsek pri prerábke na ...
Zdieľať
Foto: SITA/Rastislav OvšonkaTRENČIANSKA TEPLÁ 23. marca (WEBNOVINY) - Železnice Slovenskej republiky v utorok oficiálne začali modernizovať trať medzi Trenčianskou Teplou a Belušou. Vyše dvadsaťkilometrový úsek pri prerábke na traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu si vyžiada 290 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Prípravné práce sa začali už vlani, modernizácia si vyžiada výluky, úsek má byť dokončený v máji 2010. Cieľom ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií je zvýšiť konkurencieschopnosť nákladnej aj osobnej železničnej dopravy pred cestnou.
Železnice Slovenskej republiky zároveň s týmto úsekom renovujú od minulého roka trať medzi Novým Mestom nad Váhom a Zlatovcami pred Trenčínom, kde budujú tunel popod Turecký vrch. Úsek od Nového Mesta pred Púchov by mal byť dokončený v roku 2014, Slovensko tak bude mať 160 kilometrov zmodernizovanej trate na trase Bratislava-Košice.
Ešte sa nezačalo pracovať na tretej z piatich etáp cez mesto Trenčín. Minister dopravy Ľubomír Vážny uviedol, že tender na etapu by mal byť ukončený do troch mesiacov. Modernizovaná etapa s názvom Veľký Trenčín od Zlatoviec po Trenčiansku Teplú si vyžiada v meste asanáciu desiatok domov aj letnej plavárne. Vážny uznal, že niektoré názory proti trati stredom mesta boli oprávnene, no trasovanie železnice mimo mesto by podľa neho prinieslo ďalšie environmentálne problémy a zdržania a začiatok výstavby by sa posunul na rok 2016. Modernizácia trate si vyžaduje jej úpravu, rekonštrukciu mostov a železničných staníc, ale aj vybudovanie mimoúrovňových križovaní.
V štvrtej etape budú obnovené železničné stanice Trenčianska Teplá a Dubnica nad Váhom ako aj medzistaničné úseky Trenčianska Teplá - Dubnica nad Váhom a Dubnica nad Váhom - Ilava. Piata etapa počíta s modernizáciou staníc Ilava a Ladce a tiež medzistaničných úsekov Ilava - Ladce a Ladce - Beluša.
Zákazku na štvrtú a piatu etapu modernizácie železničného úseku Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša získalo Združenie ŽSR - Beluša, vedené spoločnosťou Strabag, s.r.o. Bratislava. Dodávateľ prác uspel vo verejnej súťaži spomedzi troch doručených ponúk. Ďalšími členmi úspešného združenia sú firmy Viamont DSP, a.s. Ústí nad Labem, Porr (Slovensko), a.s. Bratislava, Bögl a Krýsl, k.s. Praha a Alpine Slovakia, spol. s r.o. Bratislava. Železnice rozhodli o zadaní zákazky 12. novembra 2009.
SITA
Železnice Slovenskej republiky zároveň s týmto úsekom renovujú od minulého roka trať medzi Novým Mestom nad Váhom a Zlatovcami pred Trenčínom, kde budujú tunel popod Turecký vrch. Úsek od Nového Mesta pred Púchov by mal byť dokončený v roku 2014, Slovensko tak bude mať 160 kilometrov zmodernizovanej trate na trase Bratislava-Košice.
Ešte sa nezačalo pracovať na tretej z piatich etáp cez mesto Trenčín. Minister dopravy Ľubomír Vážny uviedol, že tender na etapu by mal byť ukončený do troch mesiacov. Modernizovaná etapa s názvom Veľký Trenčín od Zlatoviec po Trenčiansku Teplú si vyžiada v meste asanáciu desiatok domov aj letnej plavárne. Vážny uznal, že niektoré názory proti trati stredom mesta boli oprávnene, no trasovanie železnice mimo mesto by podľa neho prinieslo ďalšie environmentálne problémy a zdržania a začiatok výstavby by sa posunul na rok 2016. Modernizácia trate si vyžaduje jej úpravu, rekonštrukciu mostov a železničných staníc, ale aj vybudovanie mimoúrovňových križovaní.
V štvrtej etape budú obnovené železničné stanice Trenčianska Teplá a Dubnica nad Váhom ako aj medzistaničné úseky Trenčianska Teplá - Dubnica nad Váhom a Dubnica nad Váhom - Ilava. Piata etapa počíta s modernizáciou staníc Ilava a Ladce a tiež medzistaničných úsekov Ilava - Ladce a Ladce - Beluša.
Zákazku na štvrtú a piatu etapu modernizácie železničného úseku Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša získalo Združenie ŽSR - Beluša, vedené spoločnosťou Strabag, s.r.o. Bratislava. Dodávateľ prác uspel vo verejnej súťaži spomedzi troch doručených ponúk. Ďalšími členmi úspešného združenia sú firmy Viamont DSP, a.s. Ústí nad Labem, Porr (Slovensko), a.s. Bratislava, Bögl a Krýsl, k.s. Praha a Alpine Slovakia, spol. s r.o. Bratislava. Železnice rozhodli o zadaní zákazky 12. novembra 2009.
SITA