|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. decembra 2007
Modernizácia úseku Bratislava - Trnava si vyžiadala 6 mld. Sk
Osobná železničná doprava medzi Bratislavou a Trnavou bude po viac ako troch rokoch rekonštrukčných prác fungovať opäť podľa normálneho grafikonu.
Zdieľať
BRATISLAVA 6. decembra (WEBNOVINY) - Osobná železničná doprava medzi Bratislavou a Trnavou bude po viac ako troch rokoch rekonštrukčných prác fungovať opäť podľa normálneho grafikonu. V týchto dňoch sa na 45-kilometrovom traťovom úseku konali posledné technické skúšky, zrekonštruovaný úsek tak bude spĺňať požiadavky Európskej únie (EÚ). Stavbu za takmer 6 mld. Sk realizovalo Združenie na modernizáciu trate Bratislava Rača - Trnava, vedené spoločnosťou Skanska DS, a.s. Modernizácia trate bola financovaná z prostriedkov Kohézneho fondu ISPA (50 %) a Železníc Slovenskej republiky ako investora. Informovala o tom vo štvrtok hovorkyňa Skupiny Skanska v SR Magdaléna Dobišová s tým, že na trati z Bratislavy do Piešťan boli súčasne opravované tri úseky. Jedným z nich bol traťový úsek Šenkvice - Cífer v dĺžke takmer 10 kilometrov a stanice Bratislava Rača, Sv. Jur, Pezinok, Šenkvice, Cífer a Trnava.
Rekonštruovaný úsek je súčasťou 5. železničného koridoru, na ktorom sa po celkovom ukončení modernizácie zvýši traťová rýchlosť na 160 kilometrov za hodinu a zjednotí tak dopravný systém s pravidlami EÚ. Slovenská vetva 5. koridoru v dĺžke 545 kilometrov zahŕňa železničnú trať z Bratislavy cez Žilinu, Košice až po Čiernu nad Tisou. Koridor prechádza šiestimi krajinami a siaha od Talianska až po Ukrajinu.
SITA
SITA