|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. februára 2014
Modernizácia trate Púchov - P. Bystrica sa má začať v roku 2015
Modernizácia železničnej trate na traťovú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu by sa v úseku Púchov - Považská Bystrica mala začať v roku 2015.
Zdieľať
Považská Bystrica 26. februára (TASR) – Modernizácia železničnej trate na traťovú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu by sa v úseku Púchov – Považská Bystrica mala začať v roku 2015.
TASR o tom informoval hovorca Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Martin Kóňa. Stavba by mala trvať tri roky.
Termín začiatku výstavby bude závisieť od získania finančných prostriedkov zo zdrojov Európskej únie a od uskutočnenia procesu verejného obstarávania.
„Operačný program Integrovaná infraštruktúra bude oficiálnou cestou zaslaný na Európsku komisiu (EK) najneskôr v máji 2014. Následne bude prebiehať schvaľovací proces zo strany EK. V súlade s tzv. všeobecným nariadením musí EK prijať rozhodnutie k operačnému programu do šiestich mesiacov od jeho oficiálneho predloženia. Do tohto časového rámca sa však nezarátava prerušenie schvaľovacieho konania EK na základe vznesených pripomienok zo strany Komisie,“ konkretizoval hovorca.
Ako dodal, investičné náklady v súčasnosti prechádzajú optimalizačným procesom tak, aby sa čo najviac zachovalo pôvodné technické riešenie a aby sa dosiahli náklady, ktoré sú prijateľné pre Európsku komisiu.
„Príspevok z eurofondov bude možné vypočítať až z nákladovo-výnosovej analýzy, ktorá bude prílohou Žiadosti o potvrdenie pomoci zasielanej na EK,“ zdôraznil Kóňa.
Podľa Daniely Detersovej z komunikačného odboru Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) kompletná projektová dokumentácia modernizácie železničnej trate v úseku Púchov – Považská Bystrica je už vypracovaná. V súčasnej dobe prebieha majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov, čo je časovo zdĺhavý a náročný proces. „Preukázanie vzťahu k pozemkom je podmienkou získania stavebných povolení. Z uvedeného vyplýva, že dokončením majetkovoprávneho vysporiadania bude možné zabezpečiť vydanie stavebných povolení rozhodujúcich stavebných objektov a prevádzkových súborov. Až následne bude možné začať práce na tvorbe súťažných podkladov a vyhlásenie verejného obstarávania na výber zhotoviteľa stavby,“ doplnila Detersová s tým, že podľa projektu by práce mali trvať 36 mesiacov.
Modernizácia úseku železničnej trate Púchov – Považská Teplá (miestna časť Považskej Bystrice) je súčasťou modernizácie trate Púchov – Žilina na traťovú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu ako jej prvá etapa. Druhou etapou je úsek Považská Teplá – Žilina, kde už v decembri minulého roku uzavreli ŽSR zmluvu o dielo so zhotoviteľom. Stavať ho podľa Vestníku Úradu pre verejné obstarávanie bude združenie vedené spoločnosťou TSS Grade a celková konečná hodnota modernizácie 23-kilometrového úseku je 127,7 milióna eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: TASR
TASR o tom informoval hovorca Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Martin Kóňa. Stavba by mala trvať tri roky.
Termín začiatku výstavby bude závisieť od získania finančných prostriedkov zo zdrojov Európskej únie a od uskutočnenia procesu verejného obstarávania.
„Operačný program Integrovaná infraštruktúra bude oficiálnou cestou zaslaný na Európsku komisiu (EK) najneskôr v máji 2014. Následne bude prebiehať schvaľovací proces zo strany EK. V súlade s tzv. všeobecným nariadením musí EK prijať rozhodnutie k operačnému programu do šiestich mesiacov od jeho oficiálneho predloženia. Do tohto časového rámca sa však nezarátava prerušenie schvaľovacieho konania EK na základe vznesených pripomienok zo strany Komisie,“ konkretizoval hovorca.
Ako dodal, investičné náklady v súčasnosti prechádzajú optimalizačným procesom tak, aby sa čo najviac zachovalo pôvodné technické riešenie a aby sa dosiahli náklady, ktoré sú prijateľné pre Európsku komisiu.
„Príspevok z eurofondov bude možné vypočítať až z nákladovo-výnosovej analýzy, ktorá bude prílohou Žiadosti o potvrdenie pomoci zasielanej na EK,“ zdôraznil Kóňa.
Podľa Daniely Detersovej z komunikačného odboru Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) kompletná projektová dokumentácia modernizácie železničnej trate v úseku Púchov – Považská Bystrica je už vypracovaná. V súčasnej dobe prebieha majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov, čo je časovo zdĺhavý a náročný proces. „Preukázanie vzťahu k pozemkom je podmienkou získania stavebných povolení. Z uvedeného vyplýva, že dokončením majetkovoprávneho vysporiadania bude možné zabezpečiť vydanie stavebných povolení rozhodujúcich stavebných objektov a prevádzkových súborov. Až následne bude možné začať práce na tvorbe súťažných podkladov a vyhlásenie verejného obstarávania na výber zhotoviteľa stavby,“ doplnila Detersová s tým, že podľa projektu by práce mali trvať 36 mesiacov.
Modernizácia úseku železničnej trate Púchov – Považská Teplá (miestna časť Považskej Bystrice) je súčasťou modernizácie trate Púchov – Žilina na traťovú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu ako jej prvá etapa. Druhou etapou je úsek Považská Teplá – Žilina, kde už v decembri minulého roku uzavreli ŽSR zmluvu o dielo so zhotoviteľom. Stavať ho podľa Vestníku Úradu pre verejné obstarávanie bude združenie vedené spoločnosťou TSS Grade a celková konečná hodnota modernizácie 23-kilometrového úseku je 127,7 milióna eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR