|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR/Jakub Kotian
Praha 24. marca (TASR) - Systém automatického tiesňového volania eCall začne od 1. apríla fungovať v cestnej prevádzke naplno. Informovalo o tom české ministerstvo dopravy. Od tohto dátumu majú výrobcovia nových modelov povinnosť inštalovať palubné jednotky systému do všetkých osobných áut a do nákladných vozidiel do 3,5 tony určených na európsky trh.Systém vznikol preto, aby sa skrátil čas medzi ohlásením nehody a príjazdom záchranných zložiek. Tým by sa mali výrazne znížiť následky nehôd.
Do vozidiel sa budú inštalovať jednotky GNSS so zabudovanou kartou SIM a s hlasovým telefónom.
Stlačením tlačidla SOS alebo v prípade automatickej aktivizácie senzorov nárazu sa spustí poplach a auto prenesie potrebné údaje do centra núdzového volania. Súčasne volá na číslo 112. Správa sa do operačného strediska dostane za 15 sekúnd od vystrelenia airbagov.
Operátor sa dozvie presnú polohu vozidla, jeho značku a podľa počtu zapnutých záchranných pásov aj počet cestujúcich v ňom.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR