![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
02. marca 2009
MMS-ky denne posiela 12 % vlastníkov mobilov v SR
Aspoň jednu multimediálnu správu (MMS) za deň posiela 12 percent vlastníkov mobilných telefónov na Slovensku, čo je najviac zo všetkých krajín strednej a východnej Európy (CEE). Mobilný telefón ...
Zdieľať

Užívatelia mobilných telefónov posielajú MMS-ky vo všeobecnosti oveľa zriedkavejšie ako textové správy. Na Slovensku je tento druh mobilnej služby už druhý rok pomerne obľúbený a spomedzi krajín CEE je podiel vlastníkov mobilov, ktorí MMS-ky denne využívajú, najvyšší. Druhá priečka patrí Čechom, kde MMS-ky denne posiela asi 10 percent respondentov, o tretie miesto sa delia Ukrajinci a Slovinci s deviatimi percentami. Slovensko síce vedie v počte každodenných odosielateľov MMS-iek, nie však v počte správ, ktoré pošlú dokopy za jeden deň. V tom vedú Rumuni, Srbi a Rakúšania, kde multimediálne správy síce využíva menej ľudí, no o to intenzívnejšie, keďže zvyknú posielať aj viac ako tri MMS-ky za deň. Slováci, Česi a Ukrajinci posielajú denne jednu až dve multimediálne správy.
Posielanie krátkych textových správ využívajú Slováci v porovnaní s ostatnými krajinami iba priemerne. Počet vlastníkov mobilných telefónov, ktorí zvyknú poslať za deň aspoň jednu esemesku, sa oproti roku 2007 znížil zhruba o desatinu na 58 percent. Slováci pritom zvyknú poslať za deň v priemere tri textové správy. Z krajín CEE sú najväčšími milovníkmi SMS-iek obyvatelia Srbska, Bosny a Hercegoviny a Chorvátska, kde aspoň jednu správu do dňa pošle viac ako 75 percent vlastníkov telefónov. Spolu s Litovcami vedú aj v počte poslaných esemesiek, keďže denne pošlú v priemere šesť až osem správ.
Informácie agentúre SITA poskytla Marketing Communication Manager spoločnosti GfK Slovakia Daniela Čekovská.
SITA