|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. mája 2010
Mlieko a mliečne výrobky konzumuje viac ľudí
Spotreba mlieka a mliečnych výrobkov sa na Slovensku zvýšila. "Nielenže sa nám podarilo zastaviť výrazný pokles, ale ich spotreba dokonca ...
Zdieľať
Ilustračné foto
Foto: SITA/AP Photo/Matthias Rietschel BRATISLAVA 13.mája (SITA) - Spotreba mlieka a mliečnych výrobkov sa na Slovensku zvýšila. "Nielenže sa nám podarilo zastaviť výrazný pokles, ale ich spotreba dokonca mierne stúpa," uviedol dnes na tlačovej konferencii Ján Johanes zo Slovenského mliekarenského zväzu. Projekt Objav mlieko vznikol podľa neho pre výrazný pokles spotreby týchto výrobkov v minulých rokoch.
V roku 2008 predstavovala spotreba mlieka na osobu za rok 150 kilogramov, v roku 2009 to bolo 154,6 kilogramu na osobu. Európsky priemer je 250 kilogramov na osobu.
"Ľudia denne konzumujú maslo, mlieko a jogurty, pričom štyria z piatich respondentov vypijú jeden až dva poháre mlieka denne," prezentoval výsledky prieskumu na zistenie efektivity kampane Michal Drobník z agentúry Ipsos Tambor. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že jedna pätina ľudí nakupuje v súčasnosti viac mlieka ako pred šiestimi mesiacmi. Podľa Drobníka sa spotreba zvýšila vďaka kampani. Väčšina opýtaných totiž zaregistrovala reklamu z televíznych spotov alebo z bilbordov v podobe 3D kravy, menej ju už poznali z printových médií. Drobník tiež zdôraznil, že 40 percent žien, 12 percent detí a 23 percent mládeže sa mylne domnieva, že mlieko obsahuje aj konzervačné látky. Do prieskumu sa zapojilo 621 respondentov vo februári a v apríli.
Cieľom kampane Objav mlieko, ktorá vznikla v roku 2008, je zvýšenie informovanosti cieľových skupín o potrebe konzumácie mliečnych výrobkov ako zdravých komponentov ľudskej výživy, ale aj zastavenie poklesu spotreby mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku. Projekt podporujú Európska komisia, Slovenský mliekarenský zväz, Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka a Ministerstvo pôdohospodárstva SR. Doteraz sa na projekt vynaložilo 2,4 milióna eur, pričom 50 percent bez DPH hradí Európska komisia, 30 percent bez DPH hradí ministerstvo a zvyšných 20 percent spolu s celou DPH hradia Slovenský mliekarenský zväz a Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka.
V roku 2008 predstavovala spotreba mlieka na osobu za rok 150 kilogramov, v roku 2009 to bolo 154,6 kilogramu na osobu. Európsky priemer je 250 kilogramov na osobu.
"Ľudia denne konzumujú maslo, mlieko a jogurty, pričom štyria z piatich respondentov vypijú jeden až dva poháre mlieka denne," prezentoval výsledky prieskumu na zistenie efektivity kampane Michal Drobník z agentúry Ipsos Tambor. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že jedna pätina ľudí nakupuje v súčasnosti viac mlieka ako pred šiestimi mesiacmi. Podľa Drobníka sa spotreba zvýšila vďaka kampani. Väčšina opýtaných totiž zaregistrovala reklamu z televíznych spotov alebo z bilbordov v podobe 3D kravy, menej ju už poznali z printových médií. Drobník tiež zdôraznil, že 40 percent žien, 12 percent detí a 23 percent mládeže sa mylne domnieva, že mlieko obsahuje aj konzervačné látky. Do prieskumu sa zapojilo 621 respondentov vo februári a v apríli.
Cieľom kampane Objav mlieko, ktorá vznikla v roku 2008, je zvýšenie informovanosti cieľových skupín o potrebe konzumácie mliečnych výrobkov ako zdravých komponentov ľudskej výživy, ale aj zastavenie poklesu spotreby mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku. Projekt podporujú Európska komisia, Slovenský mliekarenský zväz, Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka a Ministerstvo pôdohospodárstva SR. Doteraz sa na projekt vynaložilo 2,4 milióna eur, pričom 50 percent bez DPH hradí Európska komisia, 30 percent bez DPH hradí ministerstvo a zvyšných 20 percent spolu s celou DPH hradia Slovenský mliekarenský zväz a Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka.