Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

14. januára 2014

Mladú generáciu lákajú kamenné obchody s modernými technológiami



Nakupovanie cez internet sa stále teší veľkej obľube, napriek tomu sa stále viac ľudí, najmä vo veku 18 až 24 rokov, vracia späť do kamenných obchodov.



Zdieľať
Bratislava 14. januára (TASR) – Nakupovanie cez internet sa stále teší veľkej obľube, napriek tomu sa stále viac ľudí, najmä vo veku 18 až 24 rokov, vracia späť do kamenných obchodov.

Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Až 60 % tejto generácie by radšej nakupovalo v obchodoch, ktoré im umožnia využiť špeciálne aplikácie, prístup na internet zdarma, digitálne zľavové kupóny alebo možnosť objednať si tovar, ktorý už nie je na sklade. Vyplýva to zo štúdie, ktorú pre spoločnosť Cisco zrealizovala spoločnosť Zogby Analytics.

"Vďaka moderným technológiám dnes možno jednoducho kombinovať výhody nakupovania cez internet s výhodami kamenných obchodov. Na rozdiel od online nákupu si tak zákazník môže tovar na mieste ohmatať, či vyskúšať. Zároveň však vďaka technológiám dokáže získať doplňujúci multimediálny obsah, môže si prečítať recenzie, porovnať ceny, či skúsenosti," priblížil technický riaditeľ Cisco Slovensko Roman Janovič.

Tento trend je podľa neho veľkou príležitosťou pre obchodníkov, ako budovať lojalitu, prehĺbiť vzťah so zákazníkmi a podporiť rast tržieb. Podľa štúdie by v USA v najbližšom desaťročí mohli obchodníci dôsledným využívaním moderných technológií zvýšiť svoje zisky o viac ako 460 miliárd amerických dolárov (337 miliárd eur).

Medzi najžiadanejšie moderné technológie patrí prístup na internet zadarmo, mobilné aplikácie, ktoré dokážu zákazníkovi poskytnúť množstvo užitočných funkcií, vďaka ktorým sa zlepší jeho zážitok z nakupovania. Tiež služby založené na lokalizácii, ktoré výrazne rozširujú možnosti interakcie zákazníka so svojim okolím.

"Služby založené na lokalizácii sú jedným z najväčších trendov súčasnosti. Záujem o ne možno badať už aj na Slovensku. Ide o technológie, ktoré dokážu rozpoznať, kde sa zákazník v obchode pohybuje a v spojení s mobilnou aplikáciou môžu napríklad upozorniť na zaujímavé cenové akcie v okolí, poslať zľavový kupón na tovar, pred ktorým stojí, alebo ho navigovať k produktu, ktorý hľadá,“ uzavrel Janovič.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Problémy nezamestnanosti a životnej úrovne ľudí pália viac než vlani
<< predchádzajúci článok
Počet ubytovaných turistov vlani v Košiciach stúpol o vyše 20 percent