|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. septembra 2013
Mladí sa boja podnikať pre nedostatok kapitálu a skúseností
Nedostatok štartovacieho kapitálu, málo skúseností, vedomostí, ale aj odborných kontaktov. To sú hlavné dôvody, prečo sa mladí ľudia boja začať s podnikaním. Ukázali to viaceré prieskumy, ktoré ...
Zdieľať
Bratislava 20. septembra (TASR) - Nedostatok štartovacieho kapitálu, málo skúseností, vedomostí, ale aj odborných kontaktov. To sú hlavné dôvody, prečo sa mladí ľudia boja začať s podnikaním. Ukázali to viaceré prieskumy, ktoré robilo Združenie mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS).
"Ak však porovnávame deklarované bariéry u mladých ľudí, ktorí sa ešte len chystajú podnikať, v porovnaní s tými, ktorí sa už do podnikania pustili, tak napríklad nedostatok financií ako prekážka neobsadzuje prvé priečky. Z našich zistení vyplýva, že takmer tri štvrtiny mladých podnikateľov začali podnikať s kapitálom nižším ako 5000 eur," približuje predseda združenia Ján Solík.
Keď sa však mladí rozhodnú podnikať, vedú ich k tomu najmä predchádzajúce pracovné skúsenosti. Druhým najčastejším impulzom je ich voľnočasová záľuba. "Ak skombinujeme tieto faktory spolu s častým nedostatkom skúseností a kapitálu, tak mladé firmy vznikajú prirodzene najmä v oblasti IT a služieb," hovorí Solík. Podľa jeho slov majú v súčasnosti mladí podnikatelia záujem zakladať firmy orientované na módu, produktový dizajn či stavebníctvo.
Niektorí pritom nemajú strach obchodovať aj na globálnych trhoch. ZMPS sa preto zameriava na pomoc pri internacionalizácii podnikania mladých. "Robíme aktivity, ktoré pomáhajú mladým slovenským firmám expandovať najmä na český a rakúsky trh. Pre tých, ktorí majú globálne ambície, popularizujeme aj tému podnikania v Ázii," dodáva Solík.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
"Ak však porovnávame deklarované bariéry u mladých ľudí, ktorí sa ešte len chystajú podnikať, v porovnaní s tými, ktorí sa už do podnikania pustili, tak napríklad nedostatok financií ako prekážka neobsadzuje prvé priečky. Z našich zistení vyplýva, že takmer tri štvrtiny mladých podnikateľov začali podnikať s kapitálom nižším ako 5000 eur," približuje predseda združenia Ján Solík.
Keď sa však mladí rozhodnú podnikať, vedú ich k tomu najmä predchádzajúce pracovné skúsenosti. Druhým najčastejším impulzom je ich voľnočasová záľuba. "Ak skombinujeme tieto faktory spolu s častým nedostatkom skúseností a kapitálu, tak mladé firmy vznikajú prirodzene najmä v oblasti IT a služieb," hovorí Solík. Podľa jeho slov majú v súčasnosti mladí podnikatelia záujem zakladať firmy orientované na módu, produktový dizajn či stavebníctvo.
Niektorí pritom nemajú strach obchodovať aj na globálnych trhoch. ZMPS sa preto zameriava na pomoc pri internacionalizácii podnikania mladých. "Robíme aktivity, ktoré pomáhajú mladým slovenským firmám expandovať najmä na český a rakúsky trh. Pre tých, ktorí majú globálne ambície, popularizujeme aj tému podnikania v Ázii," dodáva Solík.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR