|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. decembra 2017
Mladí plánujú minúť na darčeky od 90 do 200 eur
Takmer polovica mladých ľudí plánuje v tomto roku minúť na darčeky od 90 do 200 eur. Vyplýva to z novembrového elektronického prieskumu Fakulty masmediálnej ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
Trnava 19. decembra (TASR) – Takmer polovica mladých ľudí plánuje v tomto roku minúť na darčeky od 90 do 200 eur. Vyplýva to z novembrového elektronického prieskumu Fakulty masmediálnej komunikácie (FMK) Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave, ktorý sa zameral na zisťovanie nákupných preferencií generácie "millennials".Na prieskume sa zúčastnilo viac ako 300 respondentov prevažne vo veku 20 až 24 rokov. Jeho cieľom bolo zistiť zákaznícke očakávania a preferencie v predvianočnom období. Takmer polovica opýtaných uviedla, že pri nákupe na uvedenú sumu nakúpi tri až šesť darčekov. Takmer každý kupuje darčeky rodičom, väčšina ešte súrodencom a priateľovi či priateľke. Táto skupinka ľudí predbehla aj starých rodičov či priateľov. Menšie percento ľudí kúpi darček aj iným členom rodiny, kolegom a spolužiakom. Väčšinu svojich výdavkov plánuje táto skupina respondentov financovať z peňazí z brigád alebo rôznych iných zdrojov.
Viac ako polovica opýtaných si nerobí na vianočné nákupy rozpočet a pri nakupovaní sa nechá najviac ovplyvniť odporúčaním známych alebo internetovou reklamou či reklamou na sociálnych sieťach. Málokto nakúpil v predstihu, aby ušetril peniaze. Ani tento rok väčšina neplánuje stráviť viac času pri porovnávaní cien ako zvyčajne. Tri štvrtina opýtaných uviedla, že pri výbere darčekov nezohľadňuje ich pôvod a spôsob výroby. Najviac ľudí si myslí, že na nákupy minie rovnako ako v posledných rokoch, ale takmer rovnako veľa ľudí očakáva vyššie výdavky, zvyšok nevie a najmenšie percento plánuje investovať menej. Väčšina tých, čo ušetrí, síce ešte nevie na čom konkrétne, ale 25 percent plánuje nakúpiť len potrebné darčeky.
Najpopulárnejšími na nákup sú internetové a tradičné obchody a obchodné reťazce. Používanie e-shopov pri nákupoch koreluje s trendmi a má rastúcu tendenciu. Najviac sa cez internet nakupujú knihy, kozmetika, parfumy, oblečenie a topánky.
Viac ako polovicu opýtaných by potešilo ako darček od iných oblečenie a topánky, takmer rovnaké množstvo si želá kozmetiku a parfumy a tiež by si pod stromčekom radi našli dobrú knihu. Tretine stačí obyčajná obálka s hotovosťou, 108 opýtaných túži po dovolenke alebo zájazde. Populárne darčeky sú aj vstupenky do divadla či na koncert, šperky a hodinky, aj služby ako wellness alebo masáž.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR