![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
14. decembra 2013
Mladí ľudia požadujú moderné technológie aj v autách
Mladí ľudia vo veku od 18 do 34 rokov si nielen radi vychutnávajú nové technológie, ktoré sú súčasťou automobilov, ale sú tiež ochotní platiť ...
Zdieľať

Až 74 % spotrebiteľov z generácie Y (vo veku 25 až 34) a generácie Z (vo veku 18 až 24) deklarovalo silný záujem o nové technológie. U oboch skupín bola zaznamenaná i nadpriemerná ochota platiť viac za vylepšenia, akými sú vizuálne upozornenia prítomnosti na blízkosť vozidiel záchrannej služby, či sedadlá, ktoré sa automaticky vrátia do polohy preferovanej šoférom.
Naproti tomu generácia X (vo veku 35 až 44) vykázala len priemernú ochotu platiť za nové technológie a ľudia vo veku 45 až 64 rokov deklarovali len podpriemerné hodnoty.
Mladšie ročníky však často vnímajú dnešné automobilové technológie ako príliš drahé. Viac než polovica generácie Z a 46 % generácie Y by ich rado využívalo, no cena sa im zdá privysoká.
"Vo všeobecnosti spájame pokročilé technológie s luxusnými vozidlami, ktoré častejšie kupujú staršie ročníky. Generácie Y a Z sú však už výrazne naladené na ich využívanie a s tým súvisiace výhody, ako pripojenie na internet či funkcie súvisiace s bezpečnosťou, prípadne čistotou," vysvetlil Jeff Campan zo spoločnosti GfK.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR