|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. júla 2014
Mladá generácia preferuje internet, televízia víťazí už iba reklamou
Televízia nie je pre súčasnú mladú generáciu najvplyvnejším médiom. Predbehol ju internet. Súčasní mladí ľudia tu trávia najviac času, získavajú najviac ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Bratislava 10. júla (TASR) – Televízia nie je pre súčasnú mladú generáciu najvplyvnejším médiom. Predbehol ju internet. Súčasní mladí ľudia tu trávia najviac času, získavajú najviac informácií a najviac mu aj dôverujú. Ukázal to prieskum agentúry TNS Slovakia.Internet je pre mladých ľudí najpoužívanejším spomedzi všetkých médií. Počas bežného dňa mu venujú v priemere štyri hodiny, zmeral konzumáciu média prieskum. Televíziu mladí konzumujú iba v polovičnom množstve. V priemere pri nej strávia dve hodiny denne.
Prieskum ukázal, že internet mladí považujú za najinformatívnejšie, najzábavnejšie a najdôveryhodnejšie médium. Tieto výsledky môžu podľa manažérky agentúry Vladimíry Bunčákovej vyplývať práve z toho, že ho najviac používajú.
Za najinformatívnejšie médium označilo internet tri štvrtiny účastníkov prieskumu (73 percent). Za najzábavnejšie médium ho považujú dve tretiny (62 percent) mladých ľudí a za najdôveryhodnejšie 32 percent. Fakt, že pri dôveryhodnosti už nie je rozdiel medzi médiami taký priepastný Bunčáková vysvetlila tým, že mládež si uvedomuje, že dôveryhodnosť internetu nie je vždy stopercentná.
Televízia víťazí už iba reklamou
Prieskum agentúra realizovala na vzorke 1500 respondentov vo veku 12 až 26 rokov v októbri a v novembri 2013. Internet v ňom dokázala poraziť jedine televízia a aj to iba vo svete reklamy. Televízne reklamy sú pútavejšie podľa polovice mladých ľudí (56 percent), kým k online reklame sa priklonila tretina z nich (32 percent). „Pútavosť a atraktívnosť televíznych reklám si rozhodne uvedomujú aj zadávatelia reklamy, keďže práve sem investujú najviac finančných prostriedkov,“ pripomenula Bunčáková.
Po tlačených médiách siahajú mladí ľudia občas. Žiadne noviny nečíta necelá tretina z nich, žiadne časopisy 16 percent. Zvyšok mladej generácie venuje čítaniu podľa prieskumu v priemere 24 minút denne. „Obľubujú pritom najmä bulvárne informácie,“ uzavrela manažérka TNS Slovakia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR