Pretekár čisto slovenského automobilového tímu Autoracingclubu (ARC) Bratislava Miroslav Konôpka je s výsledkami, ktoré on a jeho tímoví kolegovia v sezóne 2008 dosiahli, spokojný. Uviedol to v ...
BRATISLAVA 15. októbra (WEBNOVINY) - Pretekár čisto slovenského automobilového tímu Autoracingclubu (ARC) Bratislava Miroslav Konôpka je s výsledkami, ktoré on a jeho tímoví kolegovia v sezóne 2008 dosiahli, spokojný. Uviedol to v stredu na stretnutí s novinármi, na ktorom bilancoval najmä uplynulých dvadsaťšesť víkendov, počas ktorých absolvoval viac ako tridsať súťažných podujatí.
Štyridsaťšesťročný rodák z Bratislavy tento rok na pretekoch seriálu majstrovstiev SR zvíťazil všade, kde štartoval. Zásluhou obdivuhodnej neprerušenej série 9 víťazstiev v 5 dejiskách si v triede D4 nad 2000 cm3 vyjazdil pred svojimi súpermi nedostihnuteľný náskok a už jedenásty raz v kariére sa tešil z titulu majstra Slovenska v automobilových pretekoch na okruhu.
Konôpka v 12-kolovom seriáli M SR získal spolu 180 bodov, keď dvakrát triumfoval na Hungaroringu, v Poznani, Grobniku a Piešťanoch, jeden víťazný vavrínový veniec si priniesol z okruhu v Moste. Na 2. mieste skončil Viliam Liedl st. (137) a bronz si vybojoval Dick Kvetňanský (124). V priebežnom poradí M-SR vo vytrvalostných pretekoch je Konôpka na čele poradia s nedostihnuteľným počtom 226 bodov. Hoci v tomto seriáli sú na programe ešte dve podujatia v Brne, Konôpku na čele už nik neprekoná.
"Pokiaľ ide o šprinty na okruhu, veľmi dobré preteky som absolvoval v Piešťanoch. a v Grobniku. Tam som urobil výsledky, ktoré ma v domácom šampionáte najviac potešili, lebo na oboch podujatiach som na vlastnej koži pocítil, že moja konkurencia je z roka na rok silnejšia. Tento rok sa veľmi zlepšil Viliam Liedl, krásne súboje na trati sme predviedli najmä v Piešťanoch v oboch jazdách a tiež v Grobniku," povedal Miroslav Konôpka. Skúsený dlhoročný automobilový pretekár si na svojom čerstvom triumfe cenil najmä to, že svojím jazdeckým majstrovstvom ťahá za sebou veľa talentovaných jazdcov, ktorí sa usilujú s ním držať krok. "Keďže som sa opäť presadil v konkurencii 50 pretekárov, čo nie je na aktuálne slovenské pomery až tak málo, som spokojný. No vzhľadom na to, že súťažných víkendov bolo tento rok neúnosne veľa, v budúcom roku chcem počet pretekov viac regulovať a najmä chcem, aby sme sily sústredili najmä na vytrvalostné preteky v novovzniknutej sérii 24-hodinových pretekov, kam by sme sa chceli dostať. To je v tejto chvíli náš cieľ číslo jeden. Preto budúci rok nebudeme tak často štartovať na domácich pretekoch, viac sa budeme orientovať na zahraničie," zdôraznil iniciátor založenia slovenského tímu. Konôpkovci vo vytrvalostných pretekoch na okruhoch v Poznani, Moste, Grobniku, Brne a Salzburgu úspešne prezentovali novinku vo farbách bratislavského ARC - tímu: posledný model najúspešnejšieho pretekárskeho auta na svete - Porsche 997 GT3 RSR.
Konôpka a spol. však zaujímavé výsledky nedosahujú iba na "slovenských" pretekoch na zahraničných okruhoch, ale aj na významných pretekoch, ktoré patria do súťažného kalendára Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA). Slovenský tím sa už predstavil na 24-hodinovke v Dubaji, na 12-hodinovej súťaži na Hungaroringu. Okrem týchto ostrých testov si posádky Konôpkovho tímu vyskúšali súťažné Porsche 996 GT3 RS aj na klasických vytrvalostných pretekoch v Daytone, Sebringu a Nürburgringu.
"Viac som čakal od vytrvalostných pretekov, ktoré sme ako tím jazdili v zahraničí. Najmä na pretekoch v Silverstone sme mali trochu smolu, lebo niekoľko minút pred koncom kvalifikácie sme sa držali na 1. mieste, no v závere nás predstihli dve autá. Obsadiť však 3. miesto v kvalifikácii 103. ročníka pretekov o Tourist Trophy Kráľovského automobilového klubu (RAC) je veľkým úspechom. Štartovať v takých prestížnych pretekoch z 1. miesta by bola hotová bomba," zdôraznil M. Konôpka. Podobnú smolu mali Konôpka a spol. aj na pretekoch na okruhu Sepang pri Kuala Lumpure, v ktorých ich žlto-modré Porsche č. 4 veľmi dlho jazdilo na 3. mieste, no jazdcom ARC- tímu škrt cez rozpočet urobilo odlomené pravé predné koleso v úplnom závere podujatia.
"Ťažko môže niečo človek urobiť v situácii, keď sa mu v rozhodujúcej fáze pretekov odlomí úplne nový držiak kolesa. Vtedy ste veľmi radi, že sa nestalo nič horšie, no po opadnutí emócií vás ten smoliarsky okamih veľmi mrzí, lebo ste boli veľmi blízko krásneho historického úspechu. Chýbalo veľmi málo, aby sa jazdci slovenského netovárenského tímu postavili na stupeň víťazov na pretekoch, ktoré s napätím sleduje celý motoristický svet, " dodal Konôpka.
SITA