Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

24. septembra 2005

Minuloročné akciové zľavy poistenia sa nebudú opakovať



Majitelia áut sa do konca októbra dozvedia nové sadzby povinného zmluvného poistenia automobilov (PZP) na budúci rok.



Zdieľať
Na zmenu poisťovne im tak veľa času neostane, keďže zmluvu so starou poisťovňou môžu vypovedať do 19. novembra.  Jedno je však isté, PZP v budúcom roku zdražie minimálne o 10 percent. Zároveň by vodiči nemali očakávať také výrazné akciové zľavy, s ktorými prišli niektoré poisťovne koncom minulého roka. „Poistný trh potrebuje jasné pravidlá, aby sa nezopakovala situácia z vlaňajška, keď dokonca jednu z poisťovní preveroval Úrad pre finančný trh,“ konštatoval výkoný riaditeľ Slovenskej kancelárie poisťovateľov Imrich Fekete. Ako dodal, je potrebné, aby boli ceny vopred zadefinované. „Aby po ich zverejnení v kritickom období do 19. novembra, keď je možné skončiť poistenie výpoveďou, neprišla žiadna z poisťovní s mimoriadnymi akciovými cenami,“ vysvetlil Fekete.
Ako ďalej uviedol, zákazníci by sa nemali pozerať iba na sumu, ktorú zaplatia, ale aj na  to, aký balík služieb im poisťovňa ponúkne.
„Z pohľadu klienta sa zdá, že rozhodujúcim kritériom pri výbere poisťovne je jeho cena. Samotný produkt však zahŕňa mnohé iné výhody, ako asistenčné služby v prípade nepredvídanej udalosti doma aj v zahraničí alebo finančnú pomoc v prípade poistnej udalosti,“ konštatoval predseda predstavenstva a riaditeľ poisťovne Kooperativa Vladimír Bakeš. Dôležitým faktorom je podľa neho aj schopnosť poisťovne pružne reagovať pri vybavovaní poistnej udalosti ako aj sieť spolupracujúcich subjektov po celom svete, ktoré v prípade poistnej udalosti v zahraničí efektívne a okamžite vyriešia všetky jej dôsledky. Poisťovňa Kooperativa zatiaľ neuvažuje o mimoriadnych akciových cenách PZP pre rok 2006.
„Ďalším významným momentom je aj možnosť získania bonusu alebo zľavy za bezškodový priebeh, respektíve za priaznivý škodový priebeh. Kooperativa pre rok 2006 ponúka až 45% bonus z ceny roka 2006,“ uviedol Bakeš.
Ani poisťovňa Wüstenrot podľa generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva Siegfrieda Fatziho nepripravuje žiadne akcie na budúci rok. Tá ako prvá zaviedla kategorizáciu motorových vozidiel podľa počtu koní, začala odmeňovať  šikovné ženy za volantom a nahradila nie vždy spravodlivý systém bonusov-malusov vlastným originálnym systémom zliav.
„Pri poistení je všeobecne najdôležitejšia rýchlosť likvidácie škody a kvalita služieb s tým spojená. Zároveň je dôležité, ako je o klienta postarané v momente vzniku škody, keď je motorista obyčajne v strese, prípadne zranený. Tento servis zabezpečujú asistenčné služby, ktoré sa poskytujú motoristom k PZP a havarijnému poisteniu zadarmo,“ konštatovala hovorkyňa Allianz Slovenskej poisťovne Lucia Muthová. Ako dodala, o stratégii na budúci rok poisťovňa ešte stále rozhoduje.
Česká poisťovňa Slovensko podľa slov hovorkyne Zuzany Gazdovej v minulom roku nedávala žiadne akciové ceny. „Ku všetkým svojim klientom pristupovala rovnako a svojou cenovou stratégiou nikoho nediskriminovala. Ani v tomto roku akcie podobného typu neplánujeme,“ uviedla Gazdová.

Ktorú poisťovnu by si vybrali Slováci?
poisťovňa počet v %
Allianz Slovenská poisťovňa 46,8
Kooperativa 24,9
ČSOB poisťovňa 10,7
Česká poisťovňa Slovensko 3,8
Wüstenrot poisťovňa 3,6
Generali 2,0
Amslico 1,4
UNIQUA 1,2
Komunálna poisťovňa 0,9
Zdroj Gfk
Petra Čeredějevová


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Hurikán uvoľní rezervy
<< predchádzajúci článok
V skratke