|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. októbra 2015
Minivan, s ktorým radi zablúdite na cestách
Suzuki Air Triser Minivan je iba koncept, ale tak zaujímavý, že by sme na ňom radi zablúdili na cestách-necestách. Má všetko, čo očakávame od minivanu a navyše aj variabilný interiér.
Zdieľať
Koncepty automobilov sú veľmi populárne, pretože v nich môžu automobilky popustiť uzdu fantázie a spraviť prakticky čokoľvek bez toho, aby sa tým museli niesť zodpovednosť za prípadné nedokonalosti vo výrobe alebo bezpečnosti. Aj preto sa väčšina konceptov nikdy nedostane do sériovej výroby, pretože zvyčajne ním automobilka reaguje na aktuálne trendy a dianie v automobilovom priemysle.
Vonkajší vzhľad minivanu sa nemusí každému javiť celkom atraktívne, veď ostré hrany a tvar kvádra bol populárny do 90. rokov. Napriek tomu sa ho Suzuki rozhodlo využiť.
Japonská verzia ikonického nemeckého vanu Volkwagen T1 Bus má nezvyčajný asi každý detail. Tvar bočných okien, spôsob otvárania dverí, presklenú strechu, futuristický interiér so širokým využitím drevených textúr a päť sedadiel pre celkovo sedem pasažierov, to všetko je na minivane veľmi pútavé.
Atypické dvere - bez dverí
Na minivane nie sú tradičné dvere, predné a zadné. Na boku automobilu je iba jeden veľký otvor, ktorý sa zatvára pomocou dvojice posuvných dverí - cez tento otvor do vozidla vstupujú nielen pasažieri zadných sedadiel, ale aj tých predných.Dvere sú navyše súčasťou pravého i ľavého boku minivanu, takže o pohodlí pri nastupovaní netreba pochybovať. Pozornosť si zaslúži aj spracovanie podlahy celého kokpitu, v ktorom celkom chýbajú populárne koberčeky. Namiesto nich tu nachádzame iba tvrdú podlahu, ktorá je na nerozoznanie od dreva. Tam, kde sa podlaha spája so stenami kokpitu, sú rohy výrazne zaoblené, aby sa v nich nezadržiavala nečistota. Vizuálne veľmi podobné riešenie len nedávno ponúkla automobilka Mercedes-Benz ako svoju víziu súkromnej leteckej dopravy najvyššej úrovne.
Samé displeje a nezvyčajnosti
Atypické detaily sú v tomto interiéri štandardom. Aj volant pred vodičom je celkom iný ako to, s čím sa stretávame dnes - má výraznejšie sploštenú hornú a spodnú časť venca, v základni hlavného ramena sa nachádza rozmerný displej. Volant na prvý pohľad vyzerá ako trojramenný, v skutočnosti sú ale dve iba kúsok vystúpené z vnútorného obvodu venca - sú nositeľmi funkčných tlačidiel.Ďalší displej je ten centrálny, ku ktorému má prístup aj spolujazdec. Je to vlastne tablet s uhlopriečkou asi sedem palcov a vlastným dizajnom prostredia. Dotykový displej umožňuje prístup k širokej palete funkcií vrátane navigácie.
Tretí displej sa nachádza na mieste, na ktoré dohliadne iba vodič. Je tesne pod predným sklom a zobrazuje údaje o aktuálnom stave motora a vozidla - o rýchlosti, spotrebe, otáčkach motora a podobne. Plní teda funkciu prístrojovej dosky, hoci sa nachádza na mieste typickom pre head-up displej.
Variabilné sedadlá
Zaujímavosťou všetkých sedadiel je ich variabilita. Platí to aj pre predný rad sedadiel, že sa dajú zložiť a použiť ako postele. S minivanom je teda možné prekonávať aj tisíckilometrové vzdialenosti, pretože sa v ňom môžu pasažieri spať na striedačku alebo pri zaparkovaní niekam do kempu sa vyspať všetci naraz. S trochou snahy sa v aute vyspia aj štyria ľudia, skladacie sedadlá sú ale stavené pre trojicu spáčov.»