|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. januára 2015
Ministerstvo vyhlásilo súťaž na obchvat Bratislavy
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR vyhlásilo súťaž na výstavbu obchvatu Bratislavy formou PPP projektu (projektu verejno-súkromného ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 28. januára (TASR) - Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR vyhlásilo súťaž na výstavbu obchvatu Bratislavy formou PPP projektu (projektu verejno-súkromného partnerstva). V tendri chce nájsť koncesionára, ktorý cestu postaví a bude ju 30 rokov prevádzkovať a udržiavať. Celková odhadovaná cena zákazky je vo výške 4,53 miliardy eur.Vyplýva to z oznámenia, ktoré bolo dnes zverejnené vo vestníku verejného obstarávania. Túto časť obchvatu by mal tvoriť úsek diaľnice D4 od Jaroviec po Raču a časť rýchlostnej cesty R7 z Prievozu po Holice.
Záujemcovia o účasť v tendri môžu predkladať svoje žiadosti do 13. marca tohto roku. Kritériom pre výber víťaza bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka.
Rezort dopravy odhaduje, že tender ukončí do roka a na prelome rokov 2015 a 2016 by chcel začať s výstavbou obchvatu. Dobudovaný by mal byť následne po štyroch rokoch.
Predpokladané stavebné náklady na projekt sú vo výške 1,325 miliardy eur. Štúdia realizovateľnosti projektu predpokladá, že po dokončení by sa mali ročné splátky štátu za cestu pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur. Ich konečnú podobu však určí až výsledok súťaže.
Súhlas na výstavbu obchvatu cez PPP projekt dala minulý týždeň vláda. Opierala sa aj o štúdiu realizovateľnosti k tomu projektu, ktorá hovorí, že stavať cestu formou PPP projektu by bolo oproti bežnému spôsobu výstavby výhodnejšie o 5 až 18 %. Vo finančnom vyjadrení to pri výpočte čistej súčasnej hodnoty peňazí znamená o 85 až 312 miliónov eur. Takýto model totiž prinesie štátu v konečnom porovnaní väčšiu hodnotu za vynaložené peniaze.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR