![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
25. septembra 2015
Ministerstvo verí, že konkurencia v doprave prinesie ľuďom nižšie ceny
Na archívnej snímke minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek
Zdieľať

Ministerstvo dopravy podľa jeho slov v rámci konkurenčného boja nikdy nebránilo vstupu súkromného dopravcu na slovenské trate. "Samozrejme, pokiaľ chce prevádzkovať verejnú osobnú dopravu na vlastné komerčné riziko," doplnil Kóňa. V tomto smere rezort považuje konkurenčný boj za pozitívny prínos najmä pre cestujúcich. A to či už v ponuke spojov, komforte cestovania či cenovej politike.
"Práve lepšie služby a tým väčšia spokojnosť cestujúcich môžu do vlakov či autobusov prilákať oveľa viac ľudí, dostať ich z áut a čiastočne odbremeniť dnes preplnené cesty," opísal hovorca. Samozrejme, podľa neho je na každom dopravcovi, aby v konkurenčnom boji uspel. "Štát do toho nijakým spôsobom nezasahuje," zhodnotil Kóňa.
Pripomenul, že v rámci dotovanej železničnej dopravy pripravuje ministerstvo liberalizáciu. Aktuálne chystá súťaž na dopravcu pre trať z Bratislavy do Banskej Bystrice. Prioritou je však pre rezort podľa vzoru európskych železníc dobudovanie systému grafikonu vlakovej dopravy so vzájomným prepojením diaľkovej, medziregionálnej a prímestskej železničnej dopravy.
"Určite nebudeme súhlasiť s tým, aby si potenciálni záujemcovia povyberali tie najlukratívnejšie trate a získali zmluvu na ich prevádzkovanie bez akéhokoľvek konkurenčného boja," vysvetlil. Štát bude podľa jeho slov ponuky alternatívnych prepravcov vždy posudzovať z hľadiska a v prospech cestujúcej verejnosti.
"Naším zámerom zostáva, aby sa verejná doprava nastavila efektívne," dodal Kóňa. To znamená, aby tam, kde sú silné dopravné prúdy, bola prevádzkovaná železničná doprava a tam, kde sú prúdy nižšie, alebo neexistuje železnica, fungovala autobusová doprava.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR