Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

25. septembra 2015

Ministerstvo verí, že konkurencia v doprave prinesie ľuďom nižšie ceny



Na archívnej snímke minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek



Zdieľať
Na archívnej snímke minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek Foto: TASR - Štefan Puškáš
Bratislava 25. septembra (TASR) - Zvyšovanie konkurencie na železnici aj v autobusovej doprave za posledné roky Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR víta. "Veríme, že cestujúcim prinesie výhody v podobe nižších cien a kvalitnejších služieb," konštatoval pre TASR hovorca rezortu Martin Kóňa.


Ministerstvo dopravy podľa jeho slov v rámci konkurenčného boja nikdy nebránilo vstupu súkromného dopravcu na slovenské trate. "Samozrejme, pokiaľ chce prevádzkovať verejnú osobnú dopravu na vlastné komerčné riziko," doplnil Kóňa. V tomto smere rezort považuje konkurenčný boj za pozitívny prínos najmä pre cestujúcich. A to či už v ponuke spojov, komforte cestovania či cenovej politike.

"Práve lepšie služby a tým väčšia spokojnosť cestujúcich môžu do vlakov či autobusov prilákať oveľa viac ľudí, dostať ich z áut a čiastočne odbremeniť dnes preplnené cesty," opísal hovorca. Samozrejme, podľa neho je na každom dopravcovi, aby v konkurenčnom boji uspel. "Štát do toho nijakým spôsobom nezasahuje," zhodnotil Kóňa.

Pripomenul, že v rámci dotovanej železničnej dopravy pripravuje ministerstvo liberalizáciu. Aktuálne chystá súťaž na dopravcu pre trať z Bratislavy do Banskej Bystrice. Prioritou je však pre rezort podľa vzoru európskych železníc dobudovanie systému grafikonu vlakovej dopravy so vzájomným prepojením diaľkovej, medziregionálnej a prímestskej železničnej dopravy.

"Určite nebudeme súhlasiť s tým, aby si potenciálni záujemcovia povyberali tie najlukratívnejšie trate a získali zmluvu na ich prevádzkovanie bez akéhokoľvek konkurenčného boja," vysvetlil. Štát bude podľa jeho slov ponuky alternatívnych prepravcov vždy posudzovať z hľadiska a v prospech cestujúcej verejnosti.

"Naším zámerom zostáva, aby sa verejná doprava nastavila efektívne," dodal Kóňa. To znamená, aby tam, kde sú silné dopravné prúdy, bola prevádzkovaná železničná doprava a tam, kde sú prúdy nižšie, alebo neexistuje železnica, fungovala autobusová doprava.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
V Nemecku má problematický softvér VW okolo 2,8 milióna áut
<< predchádzajúci článok
Polícia pátra po páchateľoch lúpežného prepadnutia v Lehôtke