|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. marca 2009
Ministerstvo spravodlivosti súhlasí s vrátením prepadnutého kreditu
Ministerstvo spravodlivosti (MS) víta rozhodnutia mobilných operátorov vracať zákazníkom prepadnutý kredit. Agentúru SITA o tom informoval hovorca MS SR Michal Jurči. Ako tvrdí rezort spravodlivosti, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. marca (SITA) - Ministerstvo spravodlivosti (MS) víta rozhodnutia mobilných operátorov vracať zákazníkom prepadnutý kredit. Agentúru SITA o tom informoval hovorca MS SR Michal Jurči. Ako tvrdí rezort spravodlivosti, operátori tento úkon podmieňujú dobitím predplatenej karty o ďalší kredit, čo rezort považuje za konanie v rozpore s právom na vlastnenie majetku, pretože spotrebiteľ musí naďalej vynakladať ďalšie finančné prostriedky, aby získal späť to, čo si už v minulosti zaplatil a nespotreboval.
Mobilní operátori však tvrdia, že zákazník môže dostať späť prepadnutý kredit formou nového kreditu, alebo môže dostať aj peniaze. "Zákazník môže pri ukončení zmluvného vzťahu písomne požiadať o vrátenie nevyčerpaného kreditu, " povedal pre agentúru SITA hovorca T-mobile Slovensko Martin Vidan. Hovorca Orange Slovensko Richard Fides uviedol, že "v prípade, ak zákazník už nechce využívať predplatenú kartu, spoločnosť mu zostatkový kredit vráti v peňažnej hotovosti, alebo prevedie na účet". Hovorca O2 René Parák agentúre SITA potvrdil, že všeobecné obchodné podmienky umožňujú vrátenie hotovosti, zákazník si nemusí dobíjať kredit.
Minister Harabin doterajšie ústupky mobilných operátorov víta, "ale je potrebné pre budúcnosť a ochranu spotrebiteľov dosiahnuť aj rozhodnutie súdu, aby spotrebitelia na Slovensku mali právoplatný rozsudok rovnako ako v Rakúsku. Len takýmto spôsobom budú mať slovenskí spotrebitelia garantované rovnaké práva ako spotrebitelia vo vyspelých európskych štátoch,“ vysvetlil minister spravodlivosti Štefan Harabin.
V súčasnosti o zákaz prepadnutia kreditu bojuje Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska hromadnou žalobou na súde. Cieľom je dosiahnuť zákaz pre mobilného operátora používať zmluvnú podmienku, podľa ktorej môže spotrebiteľovi prepadnúť kredit, ak ho nevyčerpal v určenom časovom úseku. Podnet na podanie žaloby dostala asociácia od Komisie pri ministerstve spravodlivosti, ktorá bola zriadená na posudzovanie neprijateľných zmluvných podmienok. „Toto je jeden z krokov na dosiahnutie rovnakej ochrany spotrebiteľov. Na takej istej úrovni, ako vo vyspelých štátoch Európskej únie,“ vyhlásil minister spravodlivosti Štefan Harabin. Prepadnutie kreditu bez jeho vyčerpania považuje jednoznačne za porušenie práva vlastniť majetok a pokojne ho užívať podľa článku 1 Dodatkového protokolu k Dohovoru o ochrane ľudských práv a základných slobôd.
SITA
Mobilní operátori však tvrdia, že zákazník môže dostať späť prepadnutý kredit formou nového kreditu, alebo môže dostať aj peniaze. "Zákazník môže pri ukončení zmluvného vzťahu písomne požiadať o vrátenie nevyčerpaného kreditu, " povedal pre agentúru SITA hovorca T-mobile Slovensko Martin Vidan. Hovorca Orange Slovensko Richard Fides uviedol, že "v prípade, ak zákazník už nechce využívať predplatenú kartu, spoločnosť mu zostatkový kredit vráti v peňažnej hotovosti, alebo prevedie na účet". Hovorca O2 René Parák agentúre SITA potvrdil, že všeobecné obchodné podmienky umožňujú vrátenie hotovosti, zákazník si nemusí dobíjať kredit.
Minister Harabin doterajšie ústupky mobilných operátorov víta, "ale je potrebné pre budúcnosť a ochranu spotrebiteľov dosiahnuť aj rozhodnutie súdu, aby spotrebitelia na Slovensku mali právoplatný rozsudok rovnako ako v Rakúsku. Len takýmto spôsobom budú mať slovenskí spotrebitelia garantované rovnaké práva ako spotrebitelia vo vyspelých európskych štátoch,“ vysvetlil minister spravodlivosti Štefan Harabin.
V súčasnosti o zákaz prepadnutia kreditu bojuje Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska hromadnou žalobou na súde. Cieľom je dosiahnuť zákaz pre mobilného operátora používať zmluvnú podmienku, podľa ktorej môže spotrebiteľovi prepadnúť kredit, ak ho nevyčerpal v určenom časovom úseku. Podnet na podanie žaloby dostala asociácia od Komisie pri ministerstve spravodlivosti, ktorá bola zriadená na posudzovanie neprijateľných zmluvných podmienok. „Toto je jeden z krokov na dosiahnutie rovnakej ochrany spotrebiteľov. Na takej istej úrovni, ako vo vyspelých štátoch Európskej únie,“ vyhlásil minister spravodlivosti Štefan Harabin. Prepadnutie kreditu bez jeho vyčerpania považuje jednoznačne za porušenie práva vlastniť majetok a pokojne ho užívať podľa článku 1 Dodatkového protokolu k Dohovoru o ochrane ľudských práv a základných slobôd.
SITA
Ministerstvo spravodlivosti súhlasí s vrátením prepadnutého kreditu - diskusné fórum čitateľov