|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. mája 2013
Ministerstvo obrany bude upratovať vlastnými silami
Ministerstvo obrany plánuje zabezpečiť upratovanie priestorov rezortu vlastnými silami, upratovať v rámci Ozbrojených síl SR a Ministerstva obrany SR už nebudú externé firmy. Upratovačkám ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. mája (WEBNOVINY) - Ministerstvo obrany plánuje zabezpečiť upratovanie priestorov rezortu vlastnými silami, upratovať v rámci Ozbrojených síl SR a Ministerstva obrany SR už nebudú externé firmy.
Upratovačkám však musia zabezpečiť upratovacie prostriedky, ktoré verejne obstarajú prostredníctvom elektronickej aukcie.
Ministerstvo už začalo verejné obstarávanie
V jednom koši budú obstarávať aj hygienické potreby pre vojakov a zamestnancov rezortu. Ministerstvo obrany už odoslalo na zverejnenie do európskeho aj slovenského vestníka predbežné oznámenie o začatí verejného obstarávania na Materiál a prostriedky k zabezpečeniu hygieny a upratovania pre potreby MO SR. Predpokladaná hodnota zákazky je 2,9 milióna eur bez DPH.
„Hodnota zákazky vznikla na základe požiadaviek Ozbrojených síl Slovenskej republiky a rozpočtových disponentov. Výsledkom verejného obstarávania bude rámcová dohoda, ktorá bude vyčerpaná len do výšky vyčleneného finančného krytia. To znamená, že ministerstvo obrany si vyhradzuje právo nakúpiť len toľko sortimentu, koľko bude potrebovať,“ uviedla hovorkyňa rezortu obrany Martina Balleková.
Ministerstvo obrany má záujem, aby sa do tejto súťaže prihlásilo čo najviac uchádzačov, aby verejné obstarávanie bolo čo najtransparentnejšie a najefektívnejšie pre rezort obrany. „Máme záujem, aby v tomto verejnom obstarávaní neboli žiadne obmedzujúce či diskriminačné prvky pre uchádzačov a zároveň tak, aby to bolo v súlade so zákonom. Vo verejnom obstarávaní bude klauzula, že objednávky, čiastkové zmluvy sa budú robiť na základe reálnych potrieb a financií,“ dodala Balleková.
Druhým je nákup kancelárskych potrieb
Ďalším verejným obstarávaním, ktoré odoslal na zverejnenie rezort obrany v rámci predbežného oznámenia, je verejné obstarávanie na nákup Kancelárskych potrieb, kancelárskeho papiera, obálok a fólií pre potreby rezortu obrany.
Predpokladaná hodnota zákazky je 2,6 milióna eur bez DPH. Pri verejných súťažiach bude ministerstvo postupovať nadlimitnou verejnou súťažou s použitím elektronickej aukcie, pri ktorej bude maximálna transparentnosť procesu verejného obstarávania. K vysúťaženej rámcovej dohode budú pristupovať všetky útvary a zložky ministerstva obrany. Toto verejné obstarávanie je nastavené tak, aby sa nenakupovalo zbytočne na sklad, ako to bolo v minulosti, napríklad v prípade papiera.
Objednávať sa bude na základe reálnych požiadaviek, ktoré vzniknú „Just in time“. Ministerstvo obrany uisťuje, že o podobných tendroch bude informovať v predstihu, ešte pred začatím samotného procesu verejného obstarávania v záujme zabezpečenia maximálnej transparentnosti, hospodárnosti, efektívnosti a účelnosti vynakladania finančných prostriedkov.
Ministerstvo obrany v roku 2008, keď mu šéfoval František Kašický, čelilo škandálu okolo údajne predražených tendrov. Prvý bol na odhrabávanie snehu za poldruha miliardy starých slovenských korún, upratovanie vnútorných priestorov za 900 miliónov Sk a súťaž na letné upratovanie kasární za 1,5 miliardy korún. Vo všetkých troch prípadoch išlo o rámcovú zmluvu na štyri roky dopredu. Kašický pre kauzu odstúpil zo svojho postu.
Upratovačkám však musia zabezpečiť upratovacie prostriedky, ktoré verejne obstarajú prostredníctvom elektronickej aukcie.
Ministerstvo už začalo verejné obstarávanie
V jednom koši budú obstarávať aj hygienické potreby pre vojakov a zamestnancov rezortu. Ministerstvo obrany už odoslalo na zverejnenie do európskeho aj slovenského vestníka predbežné oznámenie o začatí verejného obstarávania na Materiál a prostriedky k zabezpečeniu hygieny a upratovania pre potreby MO SR. Predpokladaná hodnota zákazky je 2,9 milióna eur bez DPH.
„Hodnota zákazky vznikla na základe požiadaviek Ozbrojených síl Slovenskej republiky a rozpočtových disponentov. Výsledkom verejného obstarávania bude rámcová dohoda, ktorá bude vyčerpaná len do výšky vyčleneného finančného krytia. To znamená, že ministerstvo obrany si vyhradzuje právo nakúpiť len toľko sortimentu, koľko bude potrebovať,“ uviedla hovorkyňa rezortu obrany Martina Balleková.
Ministerstvo obrany má záujem, aby sa do tejto súťaže prihlásilo čo najviac uchádzačov, aby verejné obstarávanie bolo čo najtransparentnejšie a najefektívnejšie pre rezort obrany. „Máme záujem, aby v tomto verejnom obstarávaní neboli žiadne obmedzujúce či diskriminačné prvky pre uchádzačov a zároveň tak, aby to bolo v súlade so zákonom. Vo verejnom obstarávaní bude klauzula, že objednávky, čiastkové zmluvy sa budú robiť na základe reálnych potrieb a financií,“ dodala Balleková.
Druhým je nákup kancelárskych potrieb
Ďalším verejným obstarávaním, ktoré odoslal na zverejnenie rezort obrany v rámci predbežného oznámenia, je verejné obstarávanie na nákup Kancelárskych potrieb, kancelárskeho papiera, obálok a fólií pre potreby rezortu obrany.
Predpokladaná hodnota zákazky je 2,6 milióna eur bez DPH. Pri verejných súťažiach bude ministerstvo postupovať nadlimitnou verejnou súťažou s použitím elektronickej aukcie, pri ktorej bude maximálna transparentnosť procesu verejného obstarávania. K vysúťaženej rámcovej dohode budú pristupovať všetky útvary a zložky ministerstva obrany. Toto verejné obstarávanie je nastavené tak, aby sa nenakupovalo zbytočne na sklad, ako to bolo v minulosti, napríklad v prípade papiera.
Objednávať sa bude na základe reálnych požiadaviek, ktoré vzniknú „Just in time“. Ministerstvo obrany uisťuje, že o podobných tendroch bude informovať v predstihu, ešte pred začatím samotného procesu verejného obstarávania v záujme zabezpečenia maximálnej transparentnosti, hospodárnosti, efektívnosti a účelnosti vynakladania finančných prostriedkov.
Ministerstvo obrany v roku 2008, keď mu šéfoval František Kašický, čelilo škandálu okolo údajne predražených tendrov. Prvý bol na odhrabávanie snehu za poldruha miliardy starých slovenských korún, upratovanie vnútorných priestorov za 900 miliónov Sk a súťaž na letné upratovanie kasární za 1,5 miliardy korún. Vo všetkých troch prípadoch išlo o rámcovú zmluvu na štyri roky dopredu. Kašický pre kauzu odstúpil zo svojho postu.