|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. apríla 2013
Ministerstvo dopravy rokuje s taxikármi, nastanú zmeny
Podmienky pre vozidlá taxislužieb sa zmenia. Dohodlo sa na tom Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR na stretnutí s taxikárskymi združeniami Cech Taxi Bratislava a Únie ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. apríla (WEBNOVINY) - Podmienky pre vozidlá taxislužieb sa zmenia.
Dohodlo sa na tom Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR na stretnutí s taxikárskymi združeniami Cech Taxi Bratislava a Únie taxikárov.
"Združenia prezentovali hlavné problémy, s ktorými sa taxikári každodenne stretávajú," informoval hovorca ministerstva Martin Kóňa.
Taxikári sa sťažujú napríklad na súčasnú legislatívu, podľa ktorej nesmie byť vozidlo používané ako taxík pri podaní žiadosti o vydanie koncesie staršie ako päť rokov alebo mať najazdených viac ako je stanovený limit kilometrov.
„Prediskutovali sa všetky alternatívy a načrtli sme možné riešenie aktuálnych problémov schodné pre obidve strany,“ uviedol štátny tajomník ministerstva Andrej Holák.
„Zástupcovia rezortu dopravy sa s taxikármi dohodli, že prehodnotíme ustanovenia týkajúce sa veku vozidiel a najazdeného počtu kilometrov,“ dodal. Konkrétne riešenie ukážu až ďalšie rokovania, ktorých výsledok zapracuje ministerstvo do novely zákona o cestnej doprave.
Zákon o cestnej doprave, ktorý platí od marca minulého roku, uvádza pre vozidlá taxi pri podaní žiadosti o vydanie koncesie limit týkajúci sa veku vozidla, respektíve počtu najazdených kilometrov. Pre autá s benzínovým motorom alebo hybridným pohonom je to 100-tisíc kilometrov, pre autá s naftovým agregátom najviac 150-tisíc kilometrov.
Koncesia pritom platí desať rokov. Aj na tieto skutočnosti upozorňovali bratislavskí taxikári pri marcovom proteste, keď počas popoludňajšej špičky blokovali v hlavnom meste dopravu.
"Sami viete, že je to nezmysel. To sú autá v perfektnom stave, lebo každý rok musíme chodiť na technickú kontrolu,“ povedal vtedy novinárom šéf Únie taxikárov z Bratislavy Ondrej Wenzl.
Dohodlo sa na tom Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR na stretnutí s taxikárskymi združeniami Cech Taxi Bratislava a Únie taxikárov.
"Združenia prezentovali hlavné problémy, s ktorými sa taxikári každodenne stretávajú," informoval hovorca ministerstva Martin Kóňa.
Taxikári sa sťažujú napríklad na súčasnú legislatívu, podľa ktorej nesmie byť vozidlo používané ako taxík pri podaní žiadosti o vydanie koncesie staršie ako päť rokov alebo mať najazdených viac ako je stanovený limit kilometrov.
„Prediskutovali sa všetky alternatívy a načrtli sme možné riešenie aktuálnych problémov schodné pre obidve strany,“ uviedol štátny tajomník ministerstva Andrej Holák.
„Zástupcovia rezortu dopravy sa s taxikármi dohodli, že prehodnotíme ustanovenia týkajúce sa veku vozidiel a najazdeného počtu kilometrov,“ dodal. Konkrétne riešenie ukážu až ďalšie rokovania, ktorých výsledok zapracuje ministerstvo do novely zákona o cestnej doprave.
Zákon o cestnej doprave, ktorý platí od marca minulého roku, uvádza pre vozidlá taxi pri podaní žiadosti o vydanie koncesie limit týkajúci sa veku vozidla, respektíve počtu najazdených kilometrov. Pre autá s benzínovým motorom alebo hybridným pohonom je to 100-tisíc kilometrov, pre autá s naftovým agregátom najviac 150-tisíc kilometrov.
Koncesia pritom platí desať rokov. Aj na tieto skutočnosti upozorňovali bratislavskí taxikári pri marcovom proteste, keď počas popoludňajšej špičky blokovali v hlavnom meste dopravu.
"Sami viete, že je to nezmysel. To sú autá v perfektnom stave, lebo každý rok musíme chodiť na technickú kontrolu,“ povedal vtedy novinárom šéf Únie taxikárov z Bratislavy Ondrej Wenzl.