|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. decembra 2010
Ministerstvo dopravy poslalo odpoveď ohľadom mýta do Bruselu
Ministerstvo dopravy už poslalo svoje stanovisko k výhradám Európskej komisie ohľadom spôsobu výberu dodávateľa mýtneho systému do Bruselu. Agentúru SITA o tom informoval ...
Zdieľať
Ilustračné fotoFoto: BRATISLAVA 31. decembra (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy už poslalo svoje stanovisko k výhradám Európskej komisie ohľadom spôsobu výberu dodávateľa mýtneho systému do Bruselu. Agentúru SITA o tom informoval hovorca ministra dopravy Martin Krajčovič. Obsah stanoviska nekonkretizoval, zopakoval len, že minister Ján Figeľ bude v tomto prípade hájiť záujmy Slovenskej republiky. "Aj keď mýtny tender minister Ján Figeľ kritizoval za predraženie, nechceme, aby občania Slovenska platili dvakrát, raz za predražený tender a druhýkrát pokutu," konštatoval Krajčovič.
Pôvodne mala slovenská strana na odôvodnené stanovisko Bruselu z konca septembra odpovedať v dvojmesačnej lehote do konca novembra, ale v stanovenom termíne sa tak nestalo. Slovenská republika požiadala listom Európsku komisiu o predĺženie termínu na odpoveď do 1. januára 2011.
Európska komisia podľa eurokomisára pre vnútorný trh a služby Michela Barniera má stále výhrady voči Slovensku v otázke pridelenia zákazky na mýto. "Komisia konštatovala, že došlo k porušeniu pravidiel vo veci pridelenia štátnej zákazky na mýto," povedal Barnier počas svojej septembrovej návštevy Slovenska. Komisia podľa jeho slov po doručení odpovede Slovenska toto stanovisko preskúma a rozhodne, či postúpi vec na Európsky súdny dvor.
Európska komisia sa o slovenské diaľničné mýto začala zaujímať už v máji minulého roka. Už vtedy konštatovala, že disponuje informáciami, podľa ktorých je možné, že slovenské orgány vo verejnom obstarávaní na elektronický výber mýta porušili zásadu rovnakého zaobchádzania a nediskriminácie podľa európskej smernice o verejnom obstarávaní a Zmluvy o Európskom spoločenstve. Komisia preto Slovensku zaslala formálnu žiadosť vo veci obstarávania služby elektronického výberu mýta. Táto formálna žiadosť mala podobu formálneho oznámenia, ktoré je prvou fázou konania o porušení právnych predpisov. NDS v užšej súťaži na elektronický výber mýta vylúčila troch zo štyroch uchádzačov pre nesplnenie podmienok účasti. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) následne zamietol všetkých dvanásť námietok neúspešných konzorcií proti vylúčeniu zo súťaže. Vylúčení uchádzači podali na Krajskom súde v Bratislave spolu sedem žalôb proti rozhodnutiam ÚVO, súd vlani štyri z nich zamietol a následne skončili na Najvyššom súde.
Výber mýta funguje na Slovensku od 1. januára tohto roka pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony na vyše 2 tis. kilometroch spoplatnených úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy. Výber mýta na hlavných cestách bol pozastavený od 14. januára do konca februára pre nevyhnutné skrátenie jednotlivých úsekov, aby vodiči platili len za prejazdené úseky. Prevádzkovateľom mýtneho systému v SR je spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll, s.r.o. - Ibertax, a.s. Konzorcium predložilo v tendri na mýto najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane. Ostatní traja uchádzači boli zo súťaže vylúčení pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. eur. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. eur a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. eur.
SITA
Pôvodne mala slovenská strana na odôvodnené stanovisko Bruselu z konca septembra odpovedať v dvojmesačnej lehote do konca novembra, ale v stanovenom termíne sa tak nestalo. Slovenská republika požiadala listom Európsku komisiu o predĺženie termínu na odpoveď do 1. januára 2011.
Európska komisia podľa eurokomisára pre vnútorný trh a služby Michela Barniera má stále výhrady voči Slovensku v otázke pridelenia zákazky na mýto. "Komisia konštatovala, že došlo k porušeniu pravidiel vo veci pridelenia štátnej zákazky na mýto," povedal Barnier počas svojej septembrovej návštevy Slovenska. Komisia podľa jeho slov po doručení odpovede Slovenska toto stanovisko preskúma a rozhodne, či postúpi vec na Európsky súdny dvor.
Európska komisia sa o slovenské diaľničné mýto začala zaujímať už v máji minulého roka. Už vtedy konštatovala, že disponuje informáciami, podľa ktorých je možné, že slovenské orgány vo verejnom obstarávaní na elektronický výber mýta porušili zásadu rovnakého zaobchádzania a nediskriminácie podľa európskej smernice o verejnom obstarávaní a Zmluvy o Európskom spoločenstve. Komisia preto Slovensku zaslala formálnu žiadosť vo veci obstarávania služby elektronického výberu mýta. Táto formálna žiadosť mala podobu formálneho oznámenia, ktoré je prvou fázou konania o porušení právnych predpisov. NDS v užšej súťaži na elektronický výber mýta vylúčila troch zo štyroch uchádzačov pre nesplnenie podmienok účasti. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) následne zamietol všetkých dvanásť námietok neúspešných konzorcií proti vylúčeniu zo súťaže. Vylúčení uchádzači podali na Krajskom súde v Bratislave spolu sedem žalôb proti rozhodnutiam ÚVO, súd vlani štyri z nich zamietol a následne skončili na Najvyššom súde.
Výber mýta funguje na Slovensku od 1. januára tohto roka pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony na vyše 2 tis. kilometroch spoplatnených úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy. Výber mýta na hlavných cestách bol pozastavený od 14. januára do konca februára pre nevyhnutné skrátenie jednotlivých úsekov, aby vodiči platili len za prejazdené úseky. Prevádzkovateľom mýtneho systému v SR je spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll, s.r.o. - Ibertax, a.s. Konzorcium predložilo v tendri na mýto najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane. Ostatní traja uchádzači boli zo súťaže vylúčení pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. eur. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. eur a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. eur.
SITA