|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. februára 2009
Ministerstvo dopravy odpovedalo EK na list o mýtnom tendri
Ministerstvo dopravy už odpovedalo na druhý list Európskej komisie (EK) z decembra minulého roka so žiadosťou o vysvetlenie priebehu mýtneho tendra na základe sťažnosti jedného z vylúčených ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. februára (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy už odpovedalo na druhý list Európskej komisie (EK) z decembra minulého roka so žiadosťou o vysvetlenie priebehu mýtneho tendra na základe sťažnosti jedného z vylúčených konzorcií Slovakpass. O obsahu odpovede rezort dopravy zatiaľ nechce nič prezradiť. "Ministerstvo dopravy si splnilo svoju povinnosť a odpoveď so stanoviskom odišla včerajšou (v utorok) oficiálnou poštou na adresu Európskej komisie. Nateraz je to všetko, čo môžeme na danú tému uviesť," informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Ľubomír Karásek. Ako ďalej dodal, pokiaľ budú aj v budúcnosti akékoľvek pochybnosti o relevantnosti výberových konaní, ministerstvo bude ochotné informovať. Vylúčené konzorcium Slovakpass sa v EK sťažovalo na priaznivé zaobchádzanie v súťaži na výber mýta s úspešným konzorciom SanToll - Ibertax, ako aj na diskrimináciu ostatných uchádzačov vo verejnom obstarávaní. Ministerstvo dopravy napriek žiadosti neposkytlo ani kópiu obsahu listu EK.
"Nie je možné nahliadnuť do spomínaného listu. Pokiaľ ide o postupy pri porušení a prípady, ktoré sa potenciálne môžu stať konaniami o porušení právnych predpisov, Európska komisia nezverejňuje svoju korešpondenciu s orgánmi členských štátov," uviedla pre agentúru SITA tlačová tajomníčka zastúpenia EK v SR Lucia Žiláková 28. januára. Zatiaľ sa v tomto prípade podľa nej ešte stále len zbierajú fakty, preto komisia k tejto veci nevydala zatiaľ stanovisko.
Satelitný mýtny systém v SR má vybudovať spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. NDS podpísala zmluvu so SkyToll 13. januára tohto roku s tým, že systém má byť sprevádzkovaný k 1. januáru 2010. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Zmluva bola uzatvorená na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. € bez dane z pridanej hodnoty. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. €. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. € a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. €.
SITA
"Nie je možné nahliadnuť do spomínaného listu. Pokiaľ ide o postupy pri porušení a prípady, ktoré sa potenciálne môžu stať konaniami o porušení právnych predpisov, Európska komisia nezverejňuje svoju korešpondenciu s orgánmi členských štátov," uviedla pre agentúru SITA tlačová tajomníčka zastúpenia EK v SR Lucia Žiláková 28. januára. Zatiaľ sa v tomto prípade podľa nej ešte stále len zbierajú fakty, preto komisia k tejto veci nevydala zatiaľ stanovisko.
Satelitný mýtny systém v SR má vybudovať spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. NDS podpísala zmluvu so SkyToll 13. januára tohto roku s tým, že systém má byť sprevádzkovaný k 1. januáru 2010. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Zmluva bola uzatvorená na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. € bez dane z pridanej hodnoty. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. €. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. € a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. €.
SITA