|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. septembra 2017
Ministerstvo dopravy mení priority pri výstavbe diaľnic a rýchlociest
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR - Branislav Račko
Bratislava 29. septembra (TASR) - Ministerstvo dopravy opäť mení priority pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest. Myslí si to Zväz stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS), ktorý takto zhodnotil plán rezortu dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o tom, ktoré cesty sa majú začať súťažiť do roku 2019.Zväzu totiž v tomto pláne chýbajú nedostavané úseky diaľnic D1 a D3, ktoré sú súčasťou medzinárodných záväzkov Slovenska. "Dnes nikto nespochybňuje ich celospoločenský význam z hľadiska intenzity premávky či potreby zvyšovania bezpečnosti na cestách. Veríme preto, že ministerstvo dopravy a NDS bude aj týmto úsekom venovať primeranú pozornosť," uviedol hovorca ZSPS Peter Steigauf v dnešnom stanovisku.
Ako kritickú vníma zväz situáciu v prípade dostavby úsekov diaľnice D1 Turany – Hubová a Hubová – Ivachnová. "V prípade prvého zo spomínaných úsekov bolo dokončené posudzovanie vplyvov na životné prostredie a je potrebné pokračovať ďalej v projektových prácach," zhodnotil Steigauf.
V rámci úseku Hubová – Ivachnová sa čaká podľa Steigaufa na ďalšie kroky investora NDS, pričom narastá napätie zo strany miestnych obyvateľov aj motoristickej verejnosti. "V súčasnosti sa čaká na dokončenie procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie, no projektová príprava a prieskumné práce môžu a mali by pokračovať ďalej, so zámerom čo najskoršieho začatia výstavby," dodal.
Zároveň považuje za neprofesionálne prísľuby o skorom pokračovaní raziacich prác v tuneli Čebrať. "Keďže žiadne stavebné práce, vrátane razenia tunela, nie je možné vykonávať bez právoplatného stavebného povolenia," doplnil hovorca.
V prípade diaľnice D3 by sa podľa ZSPS nemalo zabúdať na úseky od Brodna po Oščadnicu, ktoré budú tvoriť súčasť diaľničného spojenia so susedným Poľskom a Českou republikou. "Dostavba úseku Brodno - Kysucké Nové Mesto bola odložená z roku 2018 až na rok 2026. S ohľadom na intenzitu dopravy akýkoľvek časový odklad má negatívny dopad na celý región," upozornil Steigauf.
Vo všeobecnosti však Zväz stavebných podnikateľov Slovenska víta predstavenie priorít ministerstva dopravy a NDS pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest. "Avizovaný plán na začatie súťaží na výstavbu deviatich úsekov do roku 2019 hodnotíme ako výrazne ambiciózny, najmä vzhľadom na reálny stupeň prípravy týchto úsekov pred samotným začatím výstavby," dodal hovorca. ZSPS ale teší, že ministerstvo dopravy reaguje na dlhodobý apel o chýbajúcom záväznom a realistickom pláne výstavby.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR