|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. januára 2011
Ministerstvo dopravy finalizuje koncepciu rozvoja letísk
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja v súčasnosti finalizuje prípravu koncepcie rozvoja letísk na Slovensku, vrátane bratislavského. Súčasťou rozvoja letiska v Bratislave ...
Zdieľať
Foto: SITABRATISLAVA 25. januára (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja v súčasnosti finalizuje prípravu koncepcie rozvoja letísk na Slovensku, vrátane bratislavského. Súčasťou rozvoja letiska v Bratislave bude na základe materiálu hľadanie strategického partnera, čo je aj súčasťou Programového vyhlásenia vlády. "O forme partnerstva zatiaľ nebolo rozhodnuté a preto témy formy, výnosu z partnerstva alebo potenciálnych partnerov sú predčasné," informoval agentúru SITA Ľubomír Tuchscher, riaditeľ odboru pre vzťahy s verejnosťou na ministerstve dopravy.
Ministerstvo dopravy navrhuje prenájom bratislavského letiska alebo jeho rozvoj cez inú formu verejno-súkromného partnerstva, informoval v pondelok denník Sme s tým, že získal priebežnú podobu návrhu rozvoja letiska. Koncepcia rozvoja letiska v Bratislave, pre ktoré chce rezort dopravy nájsť strategického partnera, by mala byť hotová do konca februára. Podľa odborníkov príjmy z dlhodobého prenájmu letiska za celé obdobie 20 až 30 rokov môžu byť však nižšie ako jednorazové výnosy z jeho predaja. Podľa predbežného návrhu rozvoja letiska by ho mohol súkromný partner začať prevádzkovať už koncom roku 2012. Výberové konanie by sa tak podľa novín malo začať ešte druhom polroku tohto roka. Do rozvoja letiska je pritom potrebné investovať v najbližších desiatich rokoch okolo 350 mil. eur. Tieto peniaze by mali ísť najmä na rozšírenie nového terminálu na mieste starej budovy, ako aj na opravy vzletových a pristávacích dráh či výstavbu odmrazovacieho stojiska pre lietadlá.
Ak štát nechce ďalej prevádzkovať bratislavské letisko, mal by ho podľa poslanca parlamentu a exministra dopravy Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) radšej prenajať na základe koncesie ako predať. Vážny si však myslí, že výrazná preferencia predaja majetku so všetkým, čo s tým súvisí, zvíťazí nad schválenou koncepciou letiska. Zdôvodnil to najmä možnou tučnou províziou pre predávajúceho, čiže "štát zastúpený súčasnou koalíciou".
"Ich privatizačný apetít nám predviedli v minulosti a ukážu ho aj teraz. Ak nenájdu odvahu rozvíjať a prevádzkovať letisko v gescii štátu, je pre Slovensko podstatne lepším riešením koncesia (prenájom) ako predaj," uviedol Vážny v stanovisku pre agentúru SITA. Prevod akcií na samosprávu podľa neho už vyskúšala druhá Dzurindova vláda v praxi na malých regionálnych letiskách, kde sa ukázal "nezáujem samosprávy o faktický rozvoj, respektíve záujem len o obsadenie postov v riadiacich orgánoch letísk," dodal Vážny.
Ministerstvo dopravy navrhuje prenájom bratislavského letiska alebo jeho rozvoj cez inú formu verejno-súkromného partnerstva, informoval v pondelok denník Sme s tým, že získal priebežnú podobu návrhu rozvoja letiska. Koncepcia rozvoja letiska v Bratislave, pre ktoré chce rezort dopravy nájsť strategického partnera, by mala byť hotová do konca februára. Podľa odborníkov príjmy z dlhodobého prenájmu letiska za celé obdobie 20 až 30 rokov môžu byť však nižšie ako jednorazové výnosy z jeho predaja. Podľa predbežného návrhu rozvoja letiska by ho mohol súkromný partner začať prevádzkovať už koncom roku 2012. Výberové konanie by sa tak podľa novín malo začať ešte druhom polroku tohto roka. Do rozvoja letiska je pritom potrebné investovať v najbližších desiatich rokoch okolo 350 mil. eur. Tieto peniaze by mali ísť najmä na rozšírenie nového terminálu na mieste starej budovy, ako aj na opravy vzletových a pristávacích dráh či výstavbu odmrazovacieho stojiska pre lietadlá.
Ak štát nechce ďalej prevádzkovať bratislavské letisko, mal by ho podľa poslanca parlamentu a exministra dopravy Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) radšej prenajať na základe koncesie ako predať. Vážny si však myslí, že výrazná preferencia predaja majetku so všetkým, čo s tým súvisí, zvíťazí nad schválenou koncepciou letiska. Zdôvodnil to najmä možnou tučnou províziou pre predávajúceho, čiže "štát zastúpený súčasnou koalíciou".
"Ich privatizačný apetít nám predviedli v minulosti a ukážu ho aj teraz. Ak nenájdu odvahu rozvíjať a prevádzkovať letisko v gescii štátu, je pre Slovensko podstatne lepším riešením koncesia (prenájom) ako predaj," uviedol Vážny v stanovisku pre agentúru SITA. Prevod akcií na samosprávu podľa neho už vyskúšala druhá Dzurindova vláda v praxi na malých regionálnych letiskách, kde sa ukázal "nezáujem samosprávy o faktický rozvoj, respektíve záujem len o obsadenie postov v riadiacich orgánoch letísk," dodal Vážny.